וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיתוף: חשמליותספיישל חשמליות

חשמליות 2024, חלק שני: מסיטרואן e-C3 ועד קיה EV3

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 2:08

חשמלית זולה במיוחד מסיטרואן, מתקפת חשמליות מפורד ומפולקסווגן ועד צ'רי ראשונה שלא מתדלקת בבנזין

סיטרואן e-C3 חשמלית. סיטרואן,
.e-C3 תהיה החשמלית הראשונה של רבים/סיטרואן

סיטרואן e-C3: התשובה לסינים

תעשיית הרכב האירופית נערכת למתקפת הסיניות וסיטרואן היא הראשונה שמשיקה תשובה רלוונטית: סופר מיני ותיקה שהפכה בדור הרביעי שלה לקרוסאובר חשמלי.

כדי לשמור על מחיר זול הסתפקה סיטרואן בפלטפורמה חדשה ופשוטה, בסוללת 44 קוט"ש בלבד ובטווח משולב של לא יותר מ-320 ק"מ. אפשרות לטעינה מהירה של עד 100 קילוואט מאפשרת טעינה מ-20% סוללה ל-80% בתוך 26 דקות. עם מנוע בהספק 113 כ"ס נמשכת התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11 שניות.
המחיר באירופה יהיה זול משל פיאט e500, שמחירה בישראל מתחיל לפני העלאת המס ב-120 אלף שקל. ועל אתו בסיס צפויה סיטרואן להשיק מיני ואן חשמלי 7 מקומות, כנראה שעם סוללה מוגדלת אבל עדיין מחיר אטרקטיבי. פיאט פנדה ואופל פרונטרה החדש יתבססו גם הם על אותה פלטפורמה.

מתי בארץ: רבעון שני-שלישי

חשמליות 2024, חלק ראשון: מאבארט e500 ועד סאנגיונג טורס

פולקסווגן ID.5. פולקסווגן,
ID.5 עיצוב הקופה מוסיף טווח/פולקסווגן

פולקסווגן ID.5: חשמלית קופה

כמו שלאודי Q4 איטרון ולסקודה אניאק יש גרסת קופה, גם לפולקסווגן ID.4 יש אחת. סוללת ה-77 קוט"ש מאפשרת טווח רשמי של יותר מ-520 ק"מ, כשמתחת לעיצוב האלגנטי מסתתר תא הנוסעים של ה-ID.4 בגרסה מהודרת יותר.

יש גם גרסה ספורטיבית יותר, GTX, עם 300 כ"ס והבטחה ל-GTI לעידן החשמלי, אך עם טווח שמתקצר ל-480 ק"מ.

מתי בארץ: רבעון שני

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פולקסווגן ID.7. פולקסווגן,
ID.7 אופציה שחסרה בשוק למנהלים בכירים/פולקסווגן

פולקסווגן ID.7: כן אדוני המנכ"ל

מכונית הסדאן החשמלית הראשונה של פולקסווגן גדולה יותר מטסלה מודל 3 ומיונדאי איוניק 6, עם אורך של 4.96 מטר היא קרובה יותר לממדי טסלה מודל S.

תא הנוסעים מתקדם, כולל תפעול קולי יעיל, אבל הסיפור הוא הטווח: עם סוללת 86 קוט"ש חדשה ומנוע חדש בהספק 286 כ"ס, מסוגלת הסדאן הזאת להגיע לטווח של 700 ק"מ, משהו שעד היום הציגה באירופה רק מרצדס EQE: ה-ID.7 תעלה חצי מהמחיר שלה.

דגם פשוט וזול יותר, עם סוללת ה-77 קוט"ש המוכרת, מציג טווח מכובד של 615 ק"מ.

מתי בארץ: רבעון אחרון

פולקסווגן ID BUZZ 7 מושבים. אתר יצרן
ID.באז: סמל סטטוס חדש/אתר יצרן

פולקסווגן ID.באז: שובו של הרטרו

כמעט שנתיים אחרי שהושק יגיע אלינו סוף סוף אחד הרכבים החשמליים הכי מסובבי ראשים שאינם מכונית ספורט.

הוואן החשמלי הראשון של הגרמנים מאזכר בעיצובו את הבאס האהוב משנות ה-50 וה-60, אבל מצויד במנוע ה-286 כ"ס של ה-ID.7 מה שמספיק ל-0-100 קמ"ש ב-7.9 שניות.

אנחנו נקבל את הגרסה הארוכה, 4.96 מטר אורך, 3.24 מטר בסיס גלגלים, עם 6 או 7 מושבים מרווחים. המחיר עשוי להגיע ל-400 אלף שקל, כתחרות ישירה לקיה EV9.

מתי בארץ: רבעון שלישי

פיג'ו 3008 חדש. פיג'ו,
פיג'ו e3008. טווח ארוך בהרבה משל טסלה מודל Y/פיג'ו

פיג'ו 3008 ו-5008: אירופה מחזירה מלחמה

אחרי שהתחממה עם ה-e2008, משיקה פיג'ו שני קרוסאוברים חשמליים מוגדלים.

ה-e3008 שכבר נחשפה היא רכב פנאי מרשים, קצת יותר ג'יפון קופה בעיצובו, עם טווח מרבי מצוין לרכב כזה של 700 ק"מ, לדגם הבכיר עם סוללת 98 קוט"ש. דגם זול יותר עם סוללת 73 קוט"ש יסתפק ב-525 ק"מ, גם בגרסת הנעה קדמית וגם בזו עם הנעה כפולה.

על אותה פלטפורמה תחשוף פיג'ו בקרוב גם 5008 חדש וחשמלי, שיהיה קרוסאובר ה-7 מקומות החשמלי הזול בשוק, מותר שממתינה לו דרישה נאה. בנוסף תושק ותיובא גם ה-408, מכונית המנהלים הייחודית שלא ברור אם היא קרוסאובר נמוך או מכונית פאסטבק גבוהה, תקבל גרסה חשמלית על בסיס הדור הקיים, עם סוללת 54 קוט"ש.

מתי בארץ: רבעון שני-שלישי

פורד מוסטנג חשמלי - электрокар Ford Mustang. David McNew, GettyImages
מוסטנג מאך E. עשרות כבר הגיעו לארץ בייבוא מקביל/GettyImages, David McNew

פורד מוסטנג מאך-E: גם חדשה גם רטרו

חמש שנים אחרי שהושקה בארה"ב תגיע אלינו סוף סוף החשמלית המעניינת של פורד. השם מאזכר את המוסטנג הקלאסית, אבל הרכב חדש לגמרי וכבר הספיק לעבוד מתיחת פנים. יש חמישה מקומות ישיבה מרווחים.

הגרסה הישראלית צפויה לכלול סוללה גדול יחסית בקיבולת של 91 קוט"ש, עם טווח משולב של 490 קילומטרים.

מתי בארץ: רבעון רביעי

פורד אקספלורר חשמלי. פורד,
אקספלורר EV. פורד ופולקסווגן מהדקות את שיתוף הפעולה/פורד

פורד אקספלורר EV: פורדווגן

פיתוח חשמליות הוא משימה מאתגרת מבחינה פיננסית, מה שמוליד שיתופי פעולה. תמורת האפשרות להשתמש בטנדר הפורד ריינג'ר כבסיס לפולקסווגן אמארוק, קיבלה פורד את הפולקסווגן קאדי כבסיס לטורנאו קונקט החדש, וחשוב לא פחות, את האפשרות להשתמש בפלטפורמת החשמליות של החברה הגרמנית כבסיס לדגמי חשמליות לאירופה.

אקספלורר EV הוא הראשון שבהם: השם הוא של רכב כביש-שטח אמריקאי ותיק, אבל המפרט הוא של פולקסווגן ID.4 וסקודה אניאק המוכרים. יש שלוש גרסאות הנעה, 170 ו-285 כ"ס עם הנעה אחורית ו-340 כ"ס עם הנעה כפולה. לצידו יושק בארץ גם הפומה החשמלי, מה שיאפשר לפורד להתחרות מול רבות המכר של שוק החשמליות בארץ, BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C.

מתי בארץ: רבעון רביעי.

צ'רי FX חשמלי. צ'רי,
FX החשמלי. אתגר חדש ל-BYD/צ'רי

צ'רי FX: ראש בראש מול BYD

אחרי מסירות של 11 אלף יחידות כבר בשנה הראשונה שלה בשוק המקומי, נכנסת צ'רי הסינית גם לשוק החשמלי, עם גרסה נטולת פליטות מהאגזוז של הקרוסאובר המשפחתי FX.

מנוע חשמלי בהספק המוכר של 204 כ"ס מחליף את יחידת הטורבו בנזין 1,600 סמ"ק 186 כ"ס המוכרת וסוללת 61 קוט"ש תאפשר טווח של יותר מ-400 ק"מ, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות ופוטנציאל למחיר זול במעט מ-BYD אטו 3. ישראל תהיה אחד השווקים הראשונים במערב שמקבלים את ה-FX החשמלי.

מתי בארץ: רבעון ראשון

קיה EV9. קיה,
EV9. כמעט ללא תחרות בשוק/קיה

קיה EV9: חלום משפחתי חדש

בשקט בשקט בנו קיה ויונדאי ארסנל חשמליות מרשים, כשקיה היא הראשונה להשיק קרוסאובר חשמלי 7 מקומות גדול, מוצר שדי מבוקש ודי חסר בארץ. הבסיס הוא אותה פלטפורמה שמשמשת את יונדאי איוניק 5, קיה EV6 וג'נסיס GV60, שמאפשרת טעינה בקצב של 300 קילוואט בעמדות מתאימות - יש רק אחת בארץ כרגע - שיכולה להוסיף 230 ק"מ טווח ב-15 דקות של טעינה. מלבד העיצוב המרהיב של שפע של מקום, אבזור וכסאות מושב אחורי שאפשר לסובב כדי ב-180 מעלות ליצירת סאלון. יש גרסאות הנעה אחורית (540 ק"מ טווח) וכפולה (500 ק"מ) לסוללת ה-99.8 קוט"ש שתגיע לארץ. חבל שהמחיר צפוי להתקרב ל-400 אלף שקל.

מתי בארץ: רבעון ראשון

קיה EV3 קונספט. קיה,
EV3. המחיר יקבע את גודל ההצלחה/קיה

קיה EV3: סלטוס חשמלי

בינתיים נחשף רק אב הטיפוס עם העיצוב הכמעט סופי, הדגם הסדרתי יושק בחודשים הקרובים: קיה עומדת להתחיל למכור קרוסאובר חשמלי שלישי, קטן וזול מהאחרים.

הממדים יהיו גדולים מספיק למשפחה, אבל המחיר אמור לאפשר תחרות לקרוסאוברים הסיניים, עם מערכות בטיחות והנעה מתקדמות.

מתי בארץ: רבעון אחרון

כל החשמליות החדשות חלק ראשון: מאודי ועד וויה

לחצו כאן לכל כתבות מגזין הרכב השנתי

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully