וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה בקאן אם מאבריק R: מפלצת שבילים

ג'וי בירן

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 12:39

קאן אם משיקה רכב מירוצים טהור, שמותח את גבולות הסגמנט, עד שלא ברור אם הוא נוסע מהר, או טס נמוך. אולי בגלל זה יש לו מחיר של מטוס קל

קאן אם מאבריק R/עמית אגרונוב

מחיר: 360-370 אלף שקל
מתחרים: פולאריס 2000 RZR
אהבנו: מתלים, מנוע, תא נהג, ניהוג
לא אהבנו: גודל, רוחב, תחכום, מחיר
ציון: 9/10 כרכב מירוצים, 7/10 כרכב טיולים

הרבה אבק עבר תחת גלגלי סגנמט SBS מאז ימי התומקאר, פולריס RZR והמאבריק של קאן אם. ראשית התופעה עוד בימי הונדה פיילוט, אי שם בשנות השמונים של המאה הקודמת.
זו הייתה הארה, לא פחות - כלי קטן יחסית, מתלים מצוינים, תנוחת נהיגה נפלאה וחופש לא
נורמאלי. חוויית חיים חדשה.

בשלהי 2008 הגיח כלי מסקרן ומלהיב שאין כמותו - פולאריס RZR 800, שפתח עולמות של פאן שלא היו מוכרים לנו. משהו שהזכיר אופנוע שטח, רק נוח ובטוח פי מיליון. הצלחת הכלי החדש הציתה מלחמת חימוש קשוחה בין שתי יצרניות צפון אמריקניות - פולריס האמריקנית ו-קאן אם הקנדית.

מירוץ החימוש כלל חיזוק והגדלת הכלים, מנועים, מתלים, איכות חיים של הנהג ובן זוגו.
אפשר לומר שפולריס שלטו בשוק עם דגמי ה-RZR עד למפנה הגדול בשנת 2016, אז הוצג הכלי החדש של קאן אם - המאבריק X3.

המאבריק טרף את כל הקלפים עם תכנון ועיצוב מדהימים לא פחות, שלא הותירו מקום לספק - זהו כלי מרוצים יוצא דופן, שאינו דומה לשום דבר שנראה עד להופעתו. הנדסת השלדה והמתלים בעיקר, הפכו את המבריק X3 לכלי מהיר ובעל יכולות מזהירות. עם השנים גדל והתחזק ה-X3 בעיקר בתחום המנוע, והגיע לשיא עם מנוע 1,000 סמ"ק טורבו, המספק 200 כ"ס, ומתלים חכמים ומתכווננים. הלקוחות, גם בארץ, לקחו את הכלים האלה עד למגבלות, חלקם אף השקיעו עשרות אלפי שקלים בשדרוגים מקצועיים ביותר. המאבריק יצר גם קטגוריה משל עצמו במרוצי מדבר מיתולוגיים כמו באחה ודקאר, אף מתחרה לא הצליח לעמוד בפניו.

בשלהי שנת 2023 הציגה קאן אם (BPR הקנדית) כלי חדש, שישווק במקביל ל-X3 המוכר: המאבריק R-XRS, עם נתונים שלידם אפילו ה-X3 נראה כמו טרקטורון לילדים.

קאן אם מאבריק R. עמית אגרונוב,
מי טס נמוך? מאבריק R ומטוס השמשון (הרקולס J) בנגב/עמית אגרונוב

אחרי כל הרקע התייצבנו לנקודת המפגש של נהיגת ההשקה, בסמוך לחניון בארות שבמכתש רמון. בחירה זו הבטיחה נסיעה אמיתית ולא סיבוב יחצנות לסלבריטאים תקשורתיים. ליאור וצוות היבואן אבניר חיכו לנו עם שלושה כלים חדשים, לנסיעת התרשמות ללא מעצורים או הנחות.

גם כאשר הכלי חונה סטטי ברחבה המדברית, ההתרשמות הראשונית היא לא פחות ממהממת, מבלי לדעת איך הכלי זז. זהו כלי עצום מימדים שפונה לכוון ה CLASS 1 של מרוצי הבאחה. הוא מגודל פרא, מצויד בצמיגי 32 אינץ על חישוק 16 אינץ', ומתלים שנראים מעולם אחר. ה- R-XRS אינו דומה לשום דבר אחר שאנו מכירים.

כאמור, מדובר ברכב חדש לחלוטין: שלדה חדשה ומחוזקת, תא נוסעים חדש, כל המערכות האוטומטיביות חדשות. הוא מצויד במנוע רוטאקס בעל שלושה צילינדרים המספק 240 כ"ס, מנפח של 1,000 סמ"ק. ההספק מתקבל על ידי מגדש טורבו הנעזר במערכת של לחץ קבוע מהצילינדרים, למניעת השהיית הטורבו הנפוצה. המנוע ניזון על ידי מערכת הזרקת דלק מתקדמת, הנתמכת במיכל בנפח 50 ליטר.

חידוש נוסף ומהפכני בסגמנט הוא ביטול העברת הכוח באמצעות ווריאטור מבוסס רצועה שגרמה להפסדי כוח ולהרבה בעיות בלאי ותקלות. את הווריאטור החליפה תיבת הילוכים DCT מכאנית/חשמלית כפולת מצמדים בעלת שבע מהירויות. ההילוכים נשלטים מגלגל ההגה על ידי 'פליפרים' היכולים לתפקד בצורה חצי אוטומטית או אוטומטית מלאה. ברירת התפקוד מתאפשרת מגלגל ההגה או על ידי מתג בלוח המחוונים. נשמע מבטיח.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קאן אם מאבריק R. עמית אגרונוב,
מסך מולטימדיה 10.25 אינץ'/עמית אגרונוב
קאן אם מאבריק R. עמית אגרונוב,
ותיבה אוטומטית כפולת מצמדים. התברגנו/עמית אגרונוב

חידוש נוסף חשוב היא מערכת המתלים של ה R-XRS. המאבריק מצוייד במערכת מתלים חדשה המספקת כ 66 סנטימטרים מדהימים של מהלך מתלה, וזרועות קדמיות עליונות בעלות עיצוב ייחודי ורדיקאלי. קאן אם מבטיחים שתכנון המתלה והזרועות יבטיחו ניהוג קל ומדויק, עומסים מופחתים מכל מערכת המתלים וההיגוי, מרווח גחון משופר ומרכז כובד נמוך יותר, כל זאת מבלי לוותר על מהלך המתלים הנדיב כל כך. מאחור תוכננו זרועות נגררות מאסיביות ותומכות סרן הממוקמות מעל הסרן האחורי, גם זאת להבטחת מרווח גחון מירבי.

המאבריק החדש מוצע בשני דגמים, אחד בעל מתלי SMART חכמים ומתכווננים אלקטרונית; השני מתבסס על מתלים מתכוונים מכאנית, שאינם ניתנים לשינוי תוך כדי תנועה. ההגה החשמלי מתוגבר במידה משתנה, בעזרת כפתורים. כמו אצל אחיו הוותיק, הדיפרנציאל האחורי נעול ויש אופציה לנעילת הקדמי, בלחיצת כפתור. כאמור, זוהי חבילה מרשימה ומבטיחה.

אז זהו, נוסעים.

קאן אם מאבריק R. עמית אגרונוב,
עז הרים, עם מהלך מתלה של 66 ס"מ ומרווח גחון של 43 ס"מ/עמית אגרונוב

אחד הדברים המתסכלים בכלי כזה הוא שצריך יום לימודים מלא, על מנת להבין מה הוא מציע ואיך לתפעל את כל האופציות. ביקשתי מליאור שהסכים לנסוע לידי, להסביר בכללי ולקבוע מצבי נהיגה שנראו לי הכי מתאימים. זה לא מנע ממנו לשנות את רגישות המתלים על פי תוואי הדרך המשתנים לאורך כל הנסיעה. הכלי ניעור לחיים בצייתנות, מתחילים לנסוע. צליל המנוע ניכר ובוטה. זה ממש לא כלי לנסיעת טיול נחמדה. זה כלי מירוץ טהור.

תגובת הדוושה מיידית והעברות ההילוכים נוקשות ובוטות, ליאור טוען שזה כך בגלל קשיחות תיבת ההילוכים המכאנית/חשמלית - יכול להיות, התרגלנו משך עשרות שנים לתמסורת רציפה ומרוככת.
שילבתי D ונתתי גז - אין לתאר את התחושה, הכלי ממריא על הקרקע, הוא חזק בצורה קיצונית, המתלים רכים וסופגים הכל בצורה מופלאה. ההגה קל מאוד והעיסוק מחוסר מאמץ.

ניכר מיד גודלו של הכלי, גם הרוחב וגם המשקל - העומד על כמעט טון אחד. נדרשות כמה דקות כדי להתרגל לממדים, ולפעולת הזרועות העליונות המציצות מלפנים בצידי הכלי - בכל עבודת מתלה אמיתית.

המאבריק מספק טונות של הנאה, בתחושה בטוחה להפליא. המושבים החובקים, רתמות הבטיחות הנוחות ותנוחת הנהיגה המצוינת, מאפשרות לנהג לבחון את גבולותיו ויכולותיו. המאבריק יכפר על מרבית טעויות הנהיגה בשבילו.

בולט במיוחד מרווח הגחון האדיר, לא פחות מ-43 סנטימטרים המאפשרים תפירת מעברים טכניים המשובצים בבולדרים אימתניים, בצורה חלקה ובטוחה. ה-R-XRS מזמין אותך לדחוק ביכולתך כנהג, לעיתים בביטחון מופרז - בעיקר נוכח המהירויות הגבוהות בהן הנהג נמצא כמעט בכל רגע נתון.

נהגתי גם בכלי השני, זה שמצויד במתלים שאינם אלקטרוניים. אהבתי אותו מאוד, שלא לומר יותר; זאת מכיוון שכלי האנאלוגי מרגיש יותר מחובר לשטח - ולנהג. הוא מעביר יותר מידע לישבן הנהג בנוגע למצב הכלי בכל רגע נתון ובצורה ישירה יותר - המתלים ה'חכמים' משרים תחושה מנותקת במעט מהשטח - זה נעים ומרגש, אבל לטעמי פחות מדויקת.

קאן אם מאבריק R. עמית אגרונוב,
המאבריק R משאיר אותך עם השאלה: לאן זה הולך, כמה זה עוד יתייקר, ומה עושים עם כלי כזה?/עמית אגרונוב

רק שיש גם קאץ': רכב השטח הקטן הזה טיפס לקטגוריית המחיר של לנדקרוזר. עם 370 אלף עבור הדגם החכם, ו-360 אלף שקל לדגם נטול המתלים האלקטרוניים, עדיין 100 אלף דולר. הייתי מצפה שיהיה הבדל גדול יותר בין שני הדגמים, עובדה המדגישה את היותו של ה-R-XRS רכב נישתי ביותר. זה לא עוד כלי שלישי בבית שיוצאים איתו לטיולים, או סיבובי אנדרנלין בסופי השבוע. המאבריקR-מעלה את שאלת המירוץ הבלתי סופי הזה של הסגמנט לשאלה אמיתית ותהייה גדולה אף יותר. לאן זה הולך, כמה זה עוד יתייקר, ומה עושים עם כלי כזה?

לא יכולתי לעזוב את המכתש מבלי לנהוג רגע במאבריק X3 המוכר והטוב. רציתי להבין כמה השוני ניכר ביניהם ומה מצדיק את פער המחירים של כ-120 אלף השקלים בין שני הדורות. ה-X3 הוכיח שוב את גדולתו. הוא עדיין כלי חד, קל וזריז, חזק ובעל מתלים יוצאי דופן, שנותן הרגשה שונה לחלוטין מאחיו החדש. באופן מוזר, גם אם שאלת המחיר לא הייתה על הפרק, אני לא בטוח שלא הייתי בוחר בו גם היום.

על הצד הטכני: קאן אם מאבריק R-XRS

מנוע: רוטאקס טורבו בנזין, 999 סמ"ק, 3 צילינדרים
הספק: 240 כ"ס
הנעה: אחורית או כפולה, נעילת דיפרנציאל קדמית
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הילוך כוח

מידות:
אורך (מטר):
3.555
רוחב (מטר): 1.985
גובה (מטר): 1.815
בסיס גלגלים (מטר): 2.74
משקל: 975 ק"ג
קיבולת מנשא מטען: 90 ק"ג
צמיגים: 32 אינץ' על חישוקי 16 אינץ'

שטח:
מרווח גחון (ס"מ): 43

אבזור:
מסך 10.25 אינץ', דיבורית בלוטות', תא לטלפון הנייד עם שקע USB לטעינה, מערכת למניעת גניבה

אחריות:
24 חודשים או 500 שעות

  • עוד באותו נושא:
  • קאן אם
  • sbs

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully