וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ הרבנות: צה"ל ביטל הסעות לחיילים בסופי שבוע וחזר בו

עודכן לאחרונה: 23.12.2023 / 13:24

ההסעות מבסיס מודיעין בירושלים לתל אביב נועדו לשמש את חיילי הסדיר והמילואים שמתגברים את פעילותו במלחמה. בבסיס אין מקומות לינה לכולם ומספיק חניות לרכב פרטי

הסעות חיילים בתחנה מרכזית חוף הכרמל חיפה, ספטמבר 2016. שלומי גבאי
הסעות לחיילים. צה"ל נאלץ להפעילן בגלל שמשרד התחבורה מסרב/שלומי גבאי

בזמן ששרת התחבורה מירי רגב מונעת את חידוש התחבורה הציבורית בסופי שבוע שפעלה בתחילת המלחמה בטענה שאין לכך ביקוש, מפעיל צה"ל בעצמו הסעות לחיילים בסופי השבוע, תוך ניסיונות של הרבנות הצבאית לבטלן.

ביום חמישי השבוע קיבלו חיילי בסיס מודיעין בדרום ירושלים הודיעה כי קו ההסעות היומי החדש שהחל לפעול בין הבסיס לתל אביב יפסיק את פעילותו בסוף השבוע לפי הוראת הרבנות הראשית.

הקו מאפשר לחיילי הבסיס, שתוגבר משמעותית בחיילי מילואים, סדיר וקבע מאז פרוץ המלחמה ואינו מכיל סידורי לינה לכולם, לפגוש את משפחותיהם בסופי שבוע. זאת גם אם אינם מחזיקים ברכב פרטי, או לא מסוגלים לעמוד בעלויות הדלק. הבסיס גם מוגבל במספר מקומות החנייה בתוכו ובשטח הצמוד לו, שגובל בשכונה אזרחית.

עומס בתחנת רכבת ארלוזורוב, תל אביב. 4 בספטמבר 2016. מגד גוזני
לחץ של חיילי המילואים הביא לחידוש ההיסעים/מגד גוזני

דובר צה"ל מסר בתחילה כי "משרתי המילואים בבסיס המדובר לנים בבית הארחה אליו ישנה הסעה קבועה בכל ימות השבוע. בנוסף החל מהיום הופעלה הסעה למרכז הארץ לרווחת המשרתים. הסעות אלו לא אושרו לפעול בשבת על פי פקודות הצבא לאור פיתרון הלינה הקיים בבית הארחה בקרבת הבסיס. צה"ל משקיע מירב מאמציו ומשאבים ליצירת תנאים מקסימליים לרווחת המשרתים בלחימה".

אולם בעקבות הלחץ ותלונות חיילי המילואים על הביטול הוחלט אתמול בצה"ל לשנות את ההחלטה. ההסעות לא יופעלו היום, אבל יפעלו בשישי ושבת כבר מהשבוע הבא.

בתגובה לעתירה נגד הפסקת התחבורה הציבורית אחרי ארבע סופי שבוע בתחילת המלחמה, טען משרד התחבורה בתגובה לבג"ץ כי אין לכך ביקוש. זאת אחרי שלמרות שהמשרד הקפיד לשנות מדי שבוע את מתכונת ההפעלה ולדווח על הקווים שיפעלו רק בימי חמישי אחר הצהרים או בלילה, הם שירתו אלפי חיילים ואזרחים.

יצוין כי החוק מקנה לשרת התחבורה רגב סמכות להפעיל קווי תחבורה ציבורית המובילים למרכזים רפואיים, וקו כזה לו היה פועל בשבת היה יכול לשרת גם את חייל הבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully