וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה העתירה לחדש את התחבורה הציבורית בשבת

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 3:27

לאחר שמשרד התחבורה הציג מכתב ממשרד הביטחון לפיו כלל לא ביקש להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, קבעו השופטים כי אין בכך צורך

נוסעים בתחנת סבידור בשבת בצהרים. בני קוריץ/תמונת גולשים, עיבוד תמונה
נוסעים עולים לרכבת בשבת בתקופה שבה פעל השירות/עיבוד תמונה, בני קוריץ/תמונת גולשים

שופטי בית המשפט העליון בשבתם כבג"ץ דחו את עתירת התנועה לאיכות השלטון לחייב את משרד התחבורה להחזיר את שירות התחבורה הציבורית המוגבל שהפעיל במשך ארבעה שבועות ברציפות לאחר פרוץ המלחמה.

השופטים דוד מינץ, עופר גרוסקופף ויחיאל כשר התייחסו להודעת דואר אלקטרוני ששלח הממונה על ההיסעים במשרד הביטחון, ונחשפה בוואלה, לפיה המשרד לא ביקש להפעיל תחבורה ציבורית בשבת לחיילים כאישור לכך שאין צורך כזה.

המשרד הסביר כי הוא מפעיל מערך היסעים מבצעי, כלומר שמשרת את היחידות הלוחמות בהסעת חיילים מהבסיסים לשטח. השופטים התעלמו מכך שאין המשרד מספק פתרון לחיילים עבור הנסיעה מביתם אל הבסיס, או מהבסיס אל הבית, מה שמונע מרבים מהם שמקבלים אפטר בסוף שבוע, או כאלה המשרתים במשמרות ומבקשים לאחריהן להגיע למשפחותיהם לעשות זאת בהיעדר תחבורה ציבורית זמינה.

הקפצת חיילי צה"ל, תחנת רכבת ארלוזורוב, 7 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חיילים ממתינים להסעות במתחם סבידור בפתיחת המלחמה/ראובן קסטרו

למרות שתגובת משרדי התחבורה והביטחון ציינה כי כ-50% מנוסעי הרכבת באותם סופי שבוע קבעו השופטים כי אין ביקוש לשירות מצד מערכת הביטחון. למרות ש-1,700 איש נסעו בסוף השבוע האחרון שבו הופעל השירות, בתדירות נמוכה ולאחר שמשרד התחבורה נמנע מלפרסם אודותיו, קבעו השופטים כי לא הוכח שיש לו ביקוש מצד הציבור.

לדברי השופטים, "בניגוד לנטען על ידי העותרת, ההחלטה שלא להמשיך בהפעלת התחבורה הציבורית במתכונת חירום בשבת החל מסוף השבוע של 10-11.11 הייתה נטועה היטב בנתונים הרלוונטיים לעניין, ובכלל זה בהיעדר ביקוש מצד מערכת הביטחון והציבור מחד גיסא, ועלויות התפעול הכרוכות בהפעלת מערך זה מאידך גיסא. בתוך כך, מהתכתבות בין משרד התחבורה למשרד הביטחון עלה כי אין דרישה מצד האחרון להפעלת תחבורה ציבורית בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully