וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מצטרפת לגשר היבשתי שיעקוף את החות'ים דרך סעודיה וישראל

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 11:06

חברה מצרית ראשונה הצטרפה לקו המשאיות של טראקנט מהמפרץ לנמל חיפה. בשלב הראשון יעברו משאיות לסיני דרך מעבר ניצנה

מפה: כך יפעל קו המשאיות החדש מהמפרץ הפרסי למצרים דרך סעודיה, ירדן וישראל. טראקנט,
מפת הגשר היבשתי: קווי משאיות מהאמירויות לחיפה ואילת/טראקנט

לאחר שמשאיות ראשונות השלימו בחודש פיילוט של הסעת מכולות מנמלי אבו דאבי ובחריין לנמל חיפה, הגשר היבשתי מהמפרץ לאירופה דרך ישראל מתרחב.

טראקנט דיווחה הבוקר לבורסה כי חברת הלוגיסטיקה WWCS המצרית תצטרף לפעילות, כדי לאפשר לחברות מצריות לייצא ולייבא דרך נמלי המפרץ. מדובר במהלך דרמטי שמעיד על כך שגם במצרים, שדרכה עוברת תעלת סואץ המשמשת את הספנות העולמית כקיצור דרך בהפלגות מהמזרח לאירופה, מעריכים כי האיום החות'י על הספנות בים האדום יימשך עוד זמן רב, ויש צורך בנתיב שיעקוף אותו.

טראקנט מקשרת בין בעלי משאיות לבעלי מטענים שמחפשים אמצעי להעברתם, וכבר פועלת באירופה ובמפרץ המפרסי, ומאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל גם בישראל.

תור של משאיות בעת ניסוי בכביש בין נמל מנסטון לנמל דובר במקרה של ברקזיט ללא הסכם, קנט, בריטניה, 7 בינואר 2019. רויטרס
הגשר היבשתי ישמש כנתיב סחר גם מאירופה למזרח/רויטרס

הסעת המכולות מהמפרץ, דרך סעודיה וירדן, מאפשרת להעביר מכולה בתוך יומיים שלושה בין חיפה למפרץ, ולקצר דרמטית את זמן ההובלה מאז שחברות הספנות החלו לעקוף את הים האדום ואת תעלת סואץ מחשש לפגיעה בספינות שלהם בידי המורדים החות'ים שמקבלים טילים ומל"טים

מתאבדים מאיראן. הגשר היבשתי יקצר את המסע ביותר מ-10 ימים, ולאחר שמחירי הובלת המכולות מהמזרח זינקו בשבועות האחרונים מכ-2,500 דולר ליותר מ-5,000, יהיה גם זול ממנו.

את ההובלות למצרים ישרת בתחילה קו משאיות מנמלי ג'אבל עלי ומינה סלמן שיעבור לישראל במעבר רבין ליד אילת, ומשם למעבר ניצנה לסיני. בהמשך אפשר יהיה להוביל את המטענים ישירות נמל פורט סעיד לחיפה, ומשם במשאיות דרך מעבר שייח' חוסיין ליד בית שאן עד למפרץ.

הגשר היבשתי נועד לשרת את כל הסחר בין המזרח לאירופה, ולא רק לישראל ולמצרים, באמצעות קיצור זמני ההובלה. בשייח' חוסיין יש כיום קיבולת ל-350 משאיות מדי יום, והאפשרות לעביר מטענים גם דרך מעבר רבין תוכל להגדיל את היקף הפעילות, שתורגש ביתר שאת מינואר, למרות ביקורת בעיקר בירדן נגד המהלך.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שרי התחבורה בארץ, בעבר ישראל כץ ומרב מיכאלי וכיום מירי רגב, מנסים לקדם יוזמה להקמת קו רכבת באותו מסלול שיוכל להעביר כמות רבה יותר של מטענים ארה"ב אימצה את היוזמה, שמחייבת השקעה של מיליארדים בסלילת מסילות, בעיקר בירדן, וחיבור מערכת המסילה הישראלית לירדן. אבל כרגע אין לוח זמנים לתחילת הפעילות. קוי המשאיות יבנו את התשתית הלוגיסטית לקראת המהלך, שמעורר עניין רב בקרב חברות מהודו.

על ההסכם חתמו חנן פרידמן מנכ"ל ומייסד טראקנט ונשיא ומייסד WWCS, הישאם הלמי. פרידמן מסר כי "השבוע השלמנו את בנייתו של נתיב הגשר היבשתי שיחבר בין איחוד האמירויות לישראל ומצרים. המדובר בפריצת דרך כלכלית היסטורית, המביאה לכדי ביטוי את שיתוף הפעולה הכלכלי מסחרי בין מדינות ערב שחברו לצד ישראל, על מנת להילחם ב"ציר הרשע". מטרתו של הקו אינה להחליף את השימוש בתעלת סואץ, אלא להוות נתיב אקספרס משלים, שישמש כנתיב עוקף לאיום החות'י בים האדום בעתות חירום, ויקצר את זמני המשלוח בעשרה ימים בעתות של רגיעה. שיתוף הפעולה והנכונות הגבוהה שמצאנו בקרב חברות התובלה והלוגיסטיקה בארצות ערב והעולם, מוכיח כי הקשרים שנרקמים בימים אלו מול ישראל הנם אינטרס משותף של כל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully