וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצרן קבע: הרכב מגיע ל-237 קמ"ש. המשטרה: 248 קמ"ש

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 19:37

נהג פולקסווגן פולו GTI קיבל את אחד מדוחות המהירות הגבוהים אי פעם בישראל. בבית המשפט התברר שהוא לא הסתפק ב-200 כ"ס המקוריים של הרכב

נהג פולקסווגן פולו נתפס ב-248 קמ"ש בכביש 6/משטרת ישראל

השוטר שכיוון את מכמונת הלייזר לעבר הפולקסווגן פולו האפורה שנסעה בכביש 6 הריק בשבת בבוקר בספטמבר לפני שלוש שנים, קצת לפני 9 בבוקר לא ידע שהוא עומד לרשום באותו יום את אחד מדוחות המהירות הגבוהים שניתנו אי פעם בארץ.

על צג המכשיר הבהבו הספרות 248, ואחרי הפחתת 5 קמ"ש כפי שקבע בית המשפט העליון כשדן באמינות "אקדח הלייזר" המשטרתי, קיבל הנהג דוח על נהיגה ב-243 קמ"ש בכביש שהמהירות המותרת בו היא 120 קמ"ש.

איך הגיעה סופר מיני למהירויות כאלה? הנהג, תושב שפרעם, החזיק בפולו GTI, הגרסה הספורטיבית של המכונית, עם מנוע 2,000 סמ"ק טורבו בנזין והספק של 200 כ"ס. פולקסווגן קובעת במסמכי התקינה של הרכב כי הוא מגיע למהירות של 237 קמ"ש.

פולקסווגן פולו GTI: נהיגה ראשונה. קינן כהן, ניר בן טובים
פולו GTI/ניר בן טובים, קינן כהן

האם הישורת הארוכה בכביש חוצה ישראל עשתה את ההבדל, או שיש כאן בעיה במדידת המהירות של הלייזר המשטרתי? בוחני המשטרה זיהו ברכב שורה של התקנות לשיפור הביצועים: מגדש טורבו שונה מהמקורי, עם סעפת שונה, מערכת הצתה חדשה, אגזוז וממיר קטליטי לא מקוריים. בנוסף זיהוי ברכב שינויים במתלים, בבולמי הזעזועים ובבלמים.

חבל שהמשטרה לא לקחה את הרכב לבדיקת הספק, אבל יפה שהנהג דאג לא רק לשיפור הביצועים, אלא גם להתאמת המתלים והבלמים, מה שלא על המשפרים טורחים לעשות.

כך או כך השיפורים הוסיפו לכתב האישום נגד הנהג, שכלל נהיגה במהירות של מעל 41 קמ"ש מהמותר ובקלות ראש, ונהיגה ללא ביטוח חובה תקף, גם שינויים לא חוקיים במבנה הרכב ונהיגה ברכב שמבנהו וציודו שלא לפי התקנות. זאת לאחר שבישראל אין דרך חוקית לאשר שיפורי ביצועים ברכב, אלא אם מדובר באחד שמוגדר כרכב מירוץ ברישוי אפור ואינו מורשה לנוע על כביש ציבורי, שלא במסגרת אירוע ספורט מוטורי.

שופטת בית המשפט לתעבורה מחוז מרכז, מגי כהן, הטילה על הנהג 5 חודשי מאסר שהומרו לעבודות שירות, קנס של 3,000 שקל, ופסילת רישיון לכמעט ארבע שנים, 45 חודשים בסך הכל.

חבל. היה מעניין לפגוש אותו בליגת מירוצי הדראג.

ואיך היא לפני השיפורים? פולקסווגן פולו GTI סטנדרטית במבחן הדרכים של וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully