וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם החשמליות יתייקרו ב-1 בינואר? באוצר מסרבים לוותר

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 15:17

10 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה פנו לשר האוצר סמוטריץ' בדרישה לדחות את העלאת המס. רשות המסים תקיים היום דיון בנושא. האוצר: אין שינוי בהחלטה

וידאו פתיח יונדאי איוניק 6 מול טסלה מודל 3 LR/אודי עציון, קינן כהן

עשרה חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה פנו היום לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה להקפיא את העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי המתוכננת להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב בחצות.

מדובר על כמעט הכפלת מס הקנייה, מ-20% ל-35% ועל הקטנת הנחת המס המירבית מ-60 ל-50 אלף שקל, לאחר שבתחילת השנה כבר הוכפל שיעור המס מ-10% ל-20%. במקביל תבוטל הנחת המס בסך 30 אלף שקל על רכבי פלאג אין, המצוידים גם במנוע בנזין וגם בחשמלי, ובסוללה המאפשרת להם להיטען ממקור חשמל חיצוני ולנסוע בהנעה חשמלית כמה עשרות קילומטרים בדרך כלל.

חברי הכנסת ששון גואטה מהליכוד, אברהם בצלאל וסימון מושיאשווילי מש"ס, מטי צרפתי הרכבי, ומיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי, בועז טופורובסקי, יוראי להב הרצנו, רון כץ ומיכל שיר מיש עתיד ונעמה לזימי (העבודה), כתבו לסמוטריץ' כי "יחד עם העלייה הקודמת שהתרחשה ב-1 בינואר מדובר כבר בעלייה שנתית חדה של 25%.

"ב-19 לדצמבר התקיים דיון בנושא בוועדת הכספים, שקראה פה אחד להקפיא את עליית המס הצפויה. בנוסף, מנכ"לי משרדי התחבורה, אנרגיה, והגנת הסביבה, הביעו גם הם את התנגדותם לעלייה זו. לא ניתן גם להתעלם מהשפעת האיום החות'י על עיכוב הגעתם של אלפי רכבים חשמליים שהיו אמורים להגיע ארצה בטרם עליית המס הצפויה. הדבר יפגע בתחרות שכן חלק מהיבואנים הצליחו לייבא רכבים טרם המשבר החות'י וחלק לא, וכך בעלות הנוספת עלולה להתגלגל על הצרכן.

אשר על כן, אנו קוראים לך לקבל את עמדת ועדת הכספים ולהקפיא את עליית מס הקנייה על רכבים חשמליים".

מכוניות סקודה חדשות בנמל חיפה. ליאור פתאל,
מכוניות חדשות בנמל חיפה/ליאור פתאל

רשות המסים אמורה לקיים היום דיון בנושא הערעור שהגישו יבואני הרכב על סירובה לדחות את המהלך לזמן קצר או לאפשר שחרור ממכס לכ-6,500 מכוניות חשמליות ופלאג אין ששטות כרגע בדרכן לישראל אבל יגיעו אחרי ה-1 בינואר, לאחר שהאוניות שמובילות אותן נשלחו למסלול מסביב לאפריקה כדי לעקוף את האיום החות'י.

ממשרד האוצר נמסר כי אין שינוי בהחלטה. מרשות המסים נמסר כי הערעור נבחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully