וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החות'ים לא ינצחו: אלפי מכוניות שבדרך לארץ יקבלו הנחה במס

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 8:17

האוצר הסכים ש-6,500 מכוניות חשמליות ופלאג אין שיגיעו לישראל אחרי העלאת מס הקנייה בגלל שהאוניות שלהם נשלחו להפליג בנתיב שעוקף את המתקפות מתימן, יחויבו בתעריף הישן

משלוח ג'ילי גיאומטרי C בדרך לישראל מסין. ג'ילי,
רכבי ג'ילי בנמל בסין לפני ההעמסה לישראל/ג'ילי

אחרי מאבק של חברי כנסת ויבואני הרכב הסכימה אמש רשות המסים להיענות לבקשה שתמנע מאלפי מכוניות חשמליות להתייקר בשבוע הבא.

ארבע אוניות להובלת מכוניות, שמפליגות כעת לישראל מסין ומדרום קוריאה, נשלחו למסלול ארוך מהמתוכנן סביב אפריקה, כדי להתרחק מהתקפות החות'ים בים האדום, שמתמקדות בספינות שמפליגות לארץ או נמצאות בבעלות ישראלית.

הספינות נושאות יחד כ-5,500 מכוניות חשמליות ו-1,000 רכבי פלאג אין, שב-1 בינואר יועלו עליהם מסי הקנייה: מ-20% ל-35% במקרה של החשמליות ומ-55% ל-83% במקרה של רכבי הפלאג אין. במקור הן היו אמורות לעגון בארץ לפני ה-31 בדצמבר ולהיות מחויבות במס הנמוך יותר, אבל בגלל האיחור הן יגיעו לארץ רק אחרי שיעלה, וייקר אותן בפועל ב-10-15 אלף שקל.

מכוניות BYD דולפין נפרקות בנמל חיפה. נמל חיפה,
מכוניות חדשות נפרקות מאונייה להובלת מכונות/נמל חיפה

הלילה פירסם האוצר צו לפיו אותם משלוחים יוחרגו מהעלאת המסים הכללית, כל עוד היבואנים יוכלו להוכיח כי האוניות הפליגו לישראל בזמן כדי להגיע עד סוף החודש אם היו מפליגות בנציב המקורי והקצר יותר, דרך הים האדום ואז לאילת או לאשדוד וחיפה.

"עקב מלחמת 'חרבות ברזל' והאיום על נתיבי השיט באזור הים האדום, היו מקרים בהם קווי ספנות השתנו על מנת להימנע מסיכונים ביטחוניים בדרך", מסביר היועץ המשפטי של האוצר אסי מסינג, שחתום על הצו. "כתוצאה מכך, נוצר מצב שאוניות נדרשו להקיף את יבשת אפריקה (בסמוך לכף התקווה הטובה) ולהגיע לנמלי ישראל דרך הים התיכון".

"שינוי מסלול זה האריך את זמן המסע, וקיימים מקרים בהם אוניות שהיו צריכות להגיע לפני סוף שנת 2023, עשויות להגיע לאחר תאריך זה. על מנת לאפשר במקרים כאמור, הכוללים יבוא רכבי פלאג אין ורכבים חשמליים, תשלום של מס קנייה בשיעור שהיה חל ב2023 (המועד בו היו האוניות צפויות להגיע לולא הסיכון הביטחוני האמור), ולא בשיעור הקבוע לשנת 2024, מוצע לקבוע כי שיעורי מס הקניה שנקבעו לרכבי פלאג אין ורכבים חשמליים ימשיכו לחול עד ליום 31 בינואר 2024, וזאת בתנאי שמנהל רשות המסים שוכנע כי בעת יציאת הרכב מנמל המוצא הרכב אמור היה להגיע לנמל בישראל עד ליום 31 בדצמבר 2023 והעיכוב בהגעתו נגרם כתוצאה מהסיכון הביטחוני הכרוך בהעברת טובין בים האדום במהלך מלחמת חרבות ברזל".

עם זאת המאבק לדחיית העלאת המס כולה בשנתיים, שזכה לתמיכת יו"ר ועדת הכספים, מנכ"לי משרדי התחבורה, האנרגיה והגנת הסביבה, לא צלח, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בחר להעלות בכל זאת את המס כמתוכנן, מהלך שיכניס למדינה כמיליארד שקל בשנה הקרובה.

סמוטריץ' סירב להטיל מחדש את המס על משקאות ממותקים ועל כלים חד פעמיים, שמאחוריהם נימוקים בריאותיים והיו מכניסים למדינה סכום דומה, אך החליט שכן לייקר את המכוניות שעלות השימוש בהן זולה יותר בעיצומו של משבר יוקר מחייה. ההקלה לארבעת הספינות שיגיעו באיחור תעלה למדינה בהכנסות של כ-130 מיליון שקל ממסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully