וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע האמת: האם BYD עקפה את טסלה כיצרנית החשמליות הגדולה בעולם?

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 19:04

השבוע יפרסמו יצרניות החשמליות את נתוני הייצור ל-2023, ומתחזקות ההערכות שלראשונה החברה הסינית מכרה יותר חשמליות מהאמריקאית. וגם: מי הכי גדולה בעולם, פולקסווגן או טויוטה?

טסלה זכתה בעשור הראשון לקיומה לזלזול מצד יצרניות הרכב הוותיקות, היום הן מנסות להדביק אותה בייצור ומכירות של רכב חשמלי. זה לא מנע מאילון מאסק בעצמו לזלזל בעבר ב-BYD הסינית ובמייסד שלה, וואנג שואנפו.

"ראית את המכוניות שלהם? המוצר שלהם לא ממש מדהים. העיצוב שלו לא מושך, הטכנולוגיה שלהם לא מתקדמת ויש להם הרבה בעיות בסין. יותר מהכל הם צריכים להתמקד בלא למות בסין", אמר מאסק ב-2011 למראיינת מסוכנות בלומברג, תוך שהוא מגחך ארוכות ברגע שהיא מציינת את שמה של BYD כמתחרה לטסלה.

השבוע הוא עשוי להתחרט על המלים האלה, כש-BYD תוכרז כנראה כיצרנית החשמליות הגדולה בעולם. לפי הערכות שפרסמה סוכנות רויטרס מכרה טסלה ברבעון האחרון של 2023 רק 473 אלף מכוניות ובמהלך השנה כולה 1.82 מיליון, נכשלת בהשגת היעד שקבע לה מאסק: 2 מיליון מכוניות.

דגמי BYD מימין לשמאל: האן, אטו 3, דולפין, טאנג. BYD,
הדגמים ש-BYD כבר מייצאת לאירופה/BYD

BYD הייתה קרובה מאוד לעקוף את טסלה כבר ברבעון השלישי השנה, כאשר מכרה כ-431 אלף מכוניות חשמליות, רק 3,456 פחות מאשר המתחרה האמריקאית שלה. השנה היא מציגה עד כה גידול של יותר מ-100% במכירות חשמליות, ואם תשמור על הקצב הזה, היא תמסור ברבעון האחרון יותר מ-600 אלף יחידות, ותתקרב לקצב שנתי של 1.7 מיליון.

זה אומר שבמצטבר טסלה עדיין תמסור השנה יותר חשמליות, אבל לראשונה תיעקף ברבעון שלם, עם מגמה ברורה ל-2024. בניגוד לטסלה שמייצרת ארבעה דגמים עיקריים, והחלה לאחרונה בייצור איטי של טנדר הסייברטראק לצד כמויות קטנות של משאית ה-Semi שלה, ל-BYD יש שישה דגמי חשמליות בייצור סדרתי, רובם זולים יותר ממודל 3, הטסלה הזולה ביותר, והיא גם מייצרת אוטובוסים, כולל אפילו בארה"ב. עד שטסלה תשיק את החשמלית הזולה המובטחת, היא תתקשה להתחרות במספרים של BYD, שהודיעה בשבוע שעבר על הקמת מפעל ראשון באירופה.

בניגוד לטסלה BYD מייצרת גם דגמי פלאג אין, שביחד עימם היא צפויה למכור השנה 3.3 מיליון מכוניות ולהיכנס לראשונה לפי ההערכות לרשימת עשרת יצרני הרכב הגדולים בעולם, בפעם הראשונה שיצרן סיני עושה זאת, וגם יצרן שמתמקד ברכבים מחושמלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טויוטה bZ4X הנעה כפולה. קינן כהן
טויוטה אמנם נמצאת בפיגור בחשמליות, אבל ביתרון גדול בכל השאר/קינן כהן

BYD תדיח מהעשירייה הראשונה את סוזוקי, שצפויה למכור 3.01 מיליון מכוניות. במקום התשיעי צפויה להתייצב פורד (3.95 מיליון), ומעליה הונדה (3.97), ג'נרל מוטורס (כולל שברולט, ביואיק, וקאדילק, 4.87) ורנו-ניסאן-מיצובישי (6.28 מיליון).

החמישייה הראשונה צפויה להיראות כך: סטלנטיס (כולל פיג'ו, סיטרואן, אופל, פיאט, קרייזלר, ג'יפ ואלפא, 6.4 מיליון), יונדאי (כולל קיה וג'נסיס, 6.89 מיליון).

בקרב הצמרת תפסיד שוב קבוצת פולקסווגן (כולל אודי, סקודה, סיאט-קופרה ופורשה) שתסיים עם מכירות של 8.8 מיליון מכוניות לקבוצת טויוטה (כולל לקסוס ודייהטסו), שתגדיל את הפער בפסגה, עם 10.65 מיליון מכוניות.

האם זה אומר משהו על העתיד? שלוש הראשונות ביחד מכרו השנה פחות חשמליות מ-BYD או מטסלה. הדירוג בעוד עשור, עשוי להיראות אחרת לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully