וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: טסלה כבר לא יצרנית החשמליות הגדולה בעולם

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 13:44

BYD מכרה ברבעון האחרון של 2023 כ-526 אלף חשמליות לעומת 484 אלף שמכרה טסלה. אילון מאסק משלם את המחיר על טעות קשה שביצע ב-2022

BYD מסכמת את 2023/BYD

בתחילת 2022 ביטל אילון מאסק את פיתוח החשמלית הזולה של החברה, שמכונה בינתיים טסלה 2, מכונית שמחיר היעד שלה לפני מסים עומד על 25 אלף דולר.

מאסק טען שה-2 מיותרת כי תיכף טסלה משיקה את מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה שלה, שתאפשר לדגמיה החברה להסיע כל היום נוסעים ללא נהג, ואיש לא ירכוש עוד מכוניות. לקח לבכירי החברה שנה עד שהפעם שכנעו אותו שזו טעות, שטסלה זקוקה מאוד לדגם זול, שהרכב האוטונומי עוד רחוק מבחינה טכנולוגית ואוטונומית.

לבסוף מאסק חזר בו, אבל הנזק כבר נגרם. מי שהבינה הרבה לפניו שהעולם זקוק יותר לחשמליות זולות יותר מאשר לטסלה מודל S פלייד עם 1,020 כ"ס ו-0-100 ב-2.1 שניות הייתה BYD הסינית. מבין חמשת הדגמים שהחברה כבר מייצאת למערב, שלושה מהם זולים ממודל 3, הטסלה הכי פחות יקרה, והיא כבר מייצרת בסין מיני חשמלית מודרנית שעולה פחות מחצי ממנה.

טסלה סייברטראק. טסלה,
התחלת ייצור הסייברטראק לא סייעה לטסלה לשמור על הובלת שוק החשמליות/טסלה

מייסד BYD, וואנג צ'ואנפו, גם הבין שהעולם עדיין לא מוכן לגמרי למהפכה החשמלית, וממשיך לייצר במקביל דגמי פלאג אין, עם טווח חשמלי ארוך אבל שלא יתקעו אם נהגיהן לא מצאו עמדת טעינה. ב-2023 ייצרה BYD, כפי שהודיע אתמול, 3,024,417 מכוניות, מהן 1.59 מיליון חשמליות. זאת הפעם הראשונה שהחברה שהוקמה רק ב-2002 עוברת את רף ה-3 מיליון, מה שכנראה יכניס אותה לראשונה לרשימת עשר יצרניות הרכב הגדולות.

אבל נתון שביטא את הניצחון המלא של צ'ואנפו על האיש העשיר ביותר בעולם היה זה: כפי שהערכנו בשבוע שעבר, BYD מכרה ברבעון האחרון של 2023 כ-526,400 מכוניות, בזמן שטסלה הודיעה אתמול שמכרה רק 484 אלף. בפעם הראשונה מאז 2014 מכרה יצרנית רכב אחרת יותר מכוניות חשמליות מטסלה. הפער היה יכול להיות מעט יותר קטן אם אוסטרליה לא הייתה אוסרת בנובמבר על ספינה שהובילה 6,000 טסלות חדשות מסין לעגון בשטחה, אחרי שהתגלו בה פשפשים שהיו עלולים להפיץ מחלות ולהתפשט ביבשת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בחישוב שנתי טסלה עדיין הובילה ב-2023, עם 1.81 מיליון חשמליות, עלייה של 38%, מול BYD עם 1.59 מיליון, זינוק של 73%. אבל ללא דגם זול, ובזמן ש-BYD ממשיכה להשיק כל הזמן דגמים חדשים, איש לא רואה כיצד יכולה טסלה להפוך את המגמה. טנדר הסייברטראק היקר עדיין מיוצר במספרים קטנים, ולא נראה שטסלה תשיק גם השנה את הדגם הזול שלה.

BYD גם מרחיבה את קשת המותגים שלה, משאירה את מותג העם כעממי, ומפתחת את יאנגוואנג כמותג חשמלי יוקרתי מתקדם, את פאנגצ'נגבאו כיוקרתי צעיר ואת דנזה כיוקרתי שמרן ומייצרת יותר מ-20 דגמי חשמל ופלאג אין. טסלה עדיין עובדת עם מותג אחד, וחמישה דגמים עיקריים

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully