וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם סוזוקי היברידית? בג"ץ החזיר לה את הטבת המס

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 16:00

השופט סולברג הוציא צו ביניים שקבע כי אלפי נהגי סוזוקי היברידיות ימשיכו ביינתיים לקבל הנחה בשווי השימוש שהייתה אמורה להתבטל ב-1 בינואר

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה היברידי קל. יואל שוורץ,
ויטארה. מוגדר בעולם כ"היברידי קל", אבל במסמכי התקינה כ"היברידי"/יואל שוורץ

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ קבע כי דגמי סוזוקי ימשיכו בינתיים להנות מהטבת המס הניתנת לרכבים היברידיים שמקבלים עובדים כרכב צמוד מהמעסיק, בדמות הנחה של 500 שקל בחודש במס שווי השימוש.

זאת לאחר שהשופט נועם סולברג פרסם צו בינתיים לבקשת יבואני סוזוקי, מכשירי תנועה, לבטל את החלטת רשות המסים משנה שעברה לבטל את ההכרה ברכבי סוזוקי כהיברידיים לצרכי מס. בישראל נמכרו יותר מ-20 אלף מכוניות כאלה, ורבות מהן נרכשו בידי חברות ליסינג ונמסרו לעובדים בידי מעסיקיהם.

ברשות המסים טענו כי דגמי סוזוקי כמו S-קרוס, ויטארה, איגניס וסוויפט סווגו כרכב היברידי וזכו להפחתה בשווי השימוש ברכב, למרות שבפועל אינם עומדים בהגדרת "רכב משולב מנוע (hybrid)" ולפיכך אינם זכאים להפחתה בשווי שימוש ברכב.

מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
סוזוקי S-קרוס. באמת היברידי? בג"ץ ייקבע/קינן כהן

אותם רכבים מצוידים במערכת היברידית זולה יותר, עם סוללה מוקטנת ומנוע חלש יותר מהיברידיות רגילות, מה שמכונה בענף הרכב .Mild Hybrid גם השיפור בצריכת הדלק שהם מציעים לעומת דגמי בנזין רגילים, בהשוואה לדגמים היברידיים רגילים ויקרים יותר, קטן יותר.

מכשירי תנועה טוענת כי מסמכי התקינה המקוריים של היצרן מציינים כי דגמי סוזוקי המשווקים בישראל הינם רכבים היברידים. עוד טוענת היבואנית, כי הגדרת משרד התחבורה לרכבים היברידים הינה רכב "שמצויד במנוע חשמלי שמסוגל לעבוד ביחד עם מנוע הבנזין או במקומו ."לדבריה, דגמי סוזוקי מצוידים בסוללה בעלת מתח חשמלי נמוך, 12V בדגמי איגניס וסוויפט ו-48V בדגמי קרוסאובר וויטארה המספקות מתח הפעלה למנוע חשמלי הפועל במקביל למנוע הבנזין.

השופט סולברג קבע כי רשות המסים תגיש תגובה מקדימה לעתירה עד 23 לינואר. את מכשירי תנועה ייצגו בעתירה עו"ד מוטי ארד, גיל נדל וליאת גרבר ממשרד עורכי דין גולדפרב זליגמן.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully