וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכינו פופקורן: כך תקע משרד התחבורה את גשר הרכבת בכביש 1

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 9:03

כבר חמישה חודשים ניצב לא גמור במחלף מודיעין גשר מסילת הרכבת לירושלים. למה עצרה מירי רגב את העבודות ברגע האחרון, כמה כסף חייבת המדינה לקבלן, ובכמה מאחר הפרויקט בלוח הזמנים

גשר מסילת 431 מעל כביש 1 שהעבודות בו תקועות כבר חמישה חודשים/אודי עציון

היכולת הביצועית של משרד התחבורה, תמונת מצב: בשדרות אין התקדמות במיגון גשר הרכבת החשוף לאש מעזה, מאז פרסמנו שצה"ל אוסר על הפעלת רכבות ישירות מהעוטף למרכז, מאריך את דרכם של לעבודה של התושבים שמנסים לחזור לאזור בכשעה לכל כיוון.

ובכביש מספר אחד ניצבת אנדרטה נוספת במשקל של עשרות טונות למצב: גשר מסילת 431 שנועד לחבר את ירושלים לאזור רמלה וראשון לציון, שניצב כבר חמישה חודשים רגע לפני השלמה מעל אחד הכבישים העמוסים במדינה. 380 מיליון שקל הקציבה המדינה לקטע שבין מודיעין לנשרים וכולל את מחלף הרכבת שנועד להעביר את הרכבת מהמסילה לאורך כביש מספר 1 אל המסילה לאורך כביש 431.

באחד מימי חמישי באוגוסט האחרון התקשר בבהילות יו"ר הרכבת, עו"ד משה שמעוני, למנכ"ל הרכבת דאז, מיכה מייקסנר, ודרש לעצור את העבודות שתוכננו להתחיל בעוד מספר שעות על הגשר בכביש מספר 1. המטרה הייתה לחבר את הקטע החסר באורך של כ-20 מטר, המחייב את סגירת הכביש מטעמי בטיחות, בסוף השבוע שבו התנועה דלילה. אבל העניין דלף לחברי כנסת חרדיים, שלחצו על שרת התחבורה מירי רגב לעצור את העבודות.

גשר הרכבת מסילת 431 מעל כביש מספר 1. אודי עציון, מערכת וואלה!
השלט של סולל בונה עדיין ניצב על הגשר הלא גמור/מערכת וואלה!, אודי עציון

מייקסנר הוא אחד המנהלים הבכירים ומעורכים שרגב דאגה להזיז, משום שעצר את המינויים הפוליטיים ברכבת. במקביל היא הדיחה, עם כניסתה למשרד בשנה שעברה את שי קדם המוערך, שצמח במשרד, ומינתה במקומו את אבנר פלור, מנהל ותיק במשרד ללא ניסיון בתחום התשתיות, שסייע לה בהכשרת מינויו לתפקיד של מנכ"ל המשרד, משה בו זקן, יועצה הפוליטי לשעבר ומי שנציבות שירות המדינה סירבה לאשר בתחילה את מינויו משום שהוא נעדר ניסיון מקצועי וניהולי בתחומי התחבורה.

התוצאה: מצב הפרויקט רק המשיך להתדרדר. סולל בונה, שבשליטת שיכון ובינוי הבורסאית, טוענת שהמדינה חייבת לה 100 מיליון שקל העבודות בפרויקט, והפסיקה אותן כליל, כולל חיבור חלק נוסף בגשר הארוך מעל המחלף, שעובר מעל הירידה מכביש 1 לכיוון כביש 431.

ב-2020, כאשר החל, נקבע שפרויקט יסתיים בתוך 28 חודשים, וכי המסילה כולה תיפתח לשירות ב-2026, כאחד האמצעים החשובים להקלת עומסי התנועה במרכז ובכניסה לירושלים. במשרד התחבורה וברכבת מכחישים כי העיכוב של חמישה חודשים עד כה בהשלמת הגשר יגרום לאיחור בפרויקט, אבל בהודעה שפרסמה לאחרונה הרכבת על הקמת תחנה חדשה בפרויקט ברמלה, הוא כבר נקבע בשנת 2028 במועד לפתיחת המסילה.

"אין דרך אחרת לסיים את העבודה בלי לעשות אותה בסוף שבוע", אומר גורם בתחום התשתיות. "רק הצבת הכלים ההנדסיים לעבודה אורכת שעות, כך שאין זמן לבצע אותה בכמה לילות רצופים. וסגירת כביש מספר 1 בקטע הזה ליממה וחצי באמצע השבוע תיצור פקקי ענק למשך שעות בכביש 443 וב-431".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הדמייה: הרכבת נוסעת במסילת 431. מתי זה יתרחש במציאות?. רכבת ישראל,
הדמייה: הרכבת נוסעת במסילת 431. מתי זה יקרה במציאות?/רכבת ישראל

בתגובה לפניית וואלה רכב באוקטובר לגבי האפשרות לניצול הירידה הגדולה בתנועה בתחילת המלחמה לסגירת הכביש וביצוע מהיר של העבודות גם באמצע השבוע, נמסר ממשרד התחבורה כי "איננו עוסקים בכך כעת".

השבוע השתנתה התגובה, אם כי משרד התחבורה וברכבת עדיין מסרבים לגלות כיצד יושלם הגשר: "פרויקט מסילת 431 הינו מורכב ביותר מבחינה הנדסית וכולל היבטי מינהור, גישור נרחב המבוצע בשיטות חדשניות, בניית תחנות חדשות ועבודה בסמיכות למרכזי אוכלוסין ותשתיות ארציות", נמסר מהמשרד. "רכבת ישראל מנהלת את כלל היבטי הפרויקט, וגם את אתגרי הביצוע הרבים שבו, בצורה המיטבית, אף בתקופת המלחמה. אשר לקבלן סולל בונה, אכן קיימים עיכובים מצידו בחלק ממקטעי הביצוע שבאחריותו, אשר מטופלים על-ידי הרכבת על מנת שלא יפגעו בכלל הפרויקט. אין שחר לטענות בדבר חוב כספי כלשהוא לקבלן".

מסולל בונה נמסר כי למדינה חוב של 100 מיליון שקל על העבודה השוטפת בפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully