וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק מודה: לסייבטראק יש בעיה

עודכן לאחרונה: 19.1.2024 / 20:04

מנכ"ל טסלה אמר כי הטנדר החשמלי החדש יתקשה לעמוד בתקינה הסינית. הערכות: המבנה הקשיח שיוצרת הבנייה מנירוסטה מסכן הולכי רגל, ויהיה בעייתי גם עבור שיווק באירופה - ובישראל

טסלה סייברטראק מול פורשה 911/טסלה

כאשר טסלה החלה סוף סוף, באיחור של שנתיים, בייצור סדרתי של טנדר הסייברטראק היא טענה כי תתמקד קודם במענה להזמנות מהשוק האמריקאי לפני שתשיק אותו מחוץ לארה"ב.

אבל השבוע רמז אילון מאסק כי הבעיה היא לא הדרישה בארה"ב, אלא הקושי של הסייבטראק לעמוד בדרישות הבטיחות לגבי התנגשות בהולכי רגל. מחוץ לארה"ב יש כיום דרישות גבוהות יותר לגבי מבנה הרכב, כך שבמקרה של תאונה יפגע בהולכי רגל בעוצמה פחותה, בעיקר בראשם.

לשאלת גולש ברשת X (לשעבר טוויטר) שבבעלותו של מאסק לגבי הגעת הטנדר לסין, הוא ענה כי ייתכן שהחברה תשלח כמה כלים למדינה לתצוגה, אבל הטנדר יתקשה לעמוד בדרישות התקינה הסינית מכלי רכב שנמכרים בה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ערכו סיור במפעל טסלה עם מנכ״ל טסלה והיזם אילון מאסק, פרימונט קליפורניה, 18 בספומבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
אילון מאסק עם שרה ובנימין נתניהו לצד הסייברטראק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לפי ההערכות מדובר בחזית הרכב, הבנוי מנירוסטה. הקווים הזוויתיים, לצד השימוש בנירוסטה כחומר הבנייה ומשקלו הרב, הופכים את הטנדר למסוכן מאוד להולכי רגל. בזמן שהתקינה בסין, כמו בארה"ב, דורשת מבנה חזית שימנע ככל הניתן פגיעה בראשו של הולך רגל במקרה תאונה, וירכך את המכה, הסייברטראק יתנהג ההיפך מהנדרש.

"הבעיה הגדולה שם היא שאם הם באמת הופכים את המעטה החיצוני של הרכב לנוקשה מאוד על ידי שימוש בנירוסטה, אז כשאנשים חוטפים ממנו מכה בראש זה יגרום להם יותר נזק", אמר אדריאן לונד, לשעבר מנהל מכון הבטיחות האמריקאי IIHS.

אם הטנדר לא יעמוד בתקינה האירופית, תתקשה טסלה לשווק אותו גם בישראל. בארץ אמנם מוכרת גם התקינה האמריקאית, אולם עד עכשיו הקפידה טסלה למכור בארץ רק מכוניות בתקינה אירופית.
שיווק רכבים בתקינה אמריקאית יחייב את טסלה גם להתאים במיוחד את שקעי הטעינה שלהם לתקינת CCS המהירה המקובלת בארץ.

זאת בזמן שבארה"ב הם מותאמים לשקעי ה-NCAS המיוחדים של טסלה, שגם ג'נרל מוטורס, טויוטה, פורד, יונדאי ויצרניות נוספות הודיעו שיאמצו בשוק האמריקאי. שימוש במתאם בין שקעי NCAS ל-CCS אסור לפי תקנות משרד האנרגיה, והתקנת שקעי CCS במיוחד עבור השוק הישראלי תדרוש השקעה שתהפוך את השיווק ללא כדאי כלכלית.
.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully