וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היח"צ השבועי: מירי רגב יוזמת גשר יבשתי מדובאי, שכבר פועל

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 6:49

שרת התחבורה הכריזה על הקמת צוות מקצועיים "שיאפשרו שינוע סחורות יבשתי מהמפרץ לישראל". בפועל: מאות משאיות כבר עשו את המסלול הזה בחודשיים האחרונים. בין הסחורות שיובאו כך: משלוח של שואבי אבק דייסון

שיירת משאיות שהגיעה מדובאי עם סחורות לישראל ממתינות במעבר הגבול בין ירדן ישראל/צילומי גולשים לפי סעיף 27

"בעיית החות'ים אילצה אותנו למצוא פתרונות נוספים. ולכן הקמתי צוותים מקצועיים שיפעלו על מנת לאפשר שינוע סחורות יבשתי מאבו דאבי לישראל. השינוע היבשתי של הסחורות יקצר את הזמן ב- 12 ימים ויפחית מאוד את זמן ההמתנה הקיים בגלל הבעיה החות'ית".

כך הכריזה השבוע שרת התחבורה מירי רגב, ואף פרסמה תמונה שהוכיח שהיא אכן הקימה את הצוותים, עם בכירים מענף התחבורה יושבים לצידה בלשכתה בירושלים.

אבל רגב שכחה להזכיר שהציר הזה כבר פועל, בלי שהשרה הורתה על קיומו. מאות משאיות השלימו בשבועות האחרונים את המסע היבשתי מנמל ג'אבל עלי שבדובאי, דרך סעודיה וירדן, אחרי פיילוט מוצלח שנחשף בוואלה רכב.

משאית בדובאי רגע לפני היציאה למסע לישראל דרך ירדן וסעודיה. תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאית בדובאי רגע לפני היציאה למסע לישראל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים

הפעילות מנוהלת באמצעות אפליקציית ההובלה הישראלית טראקנט, שמשדכת בין בעלי משאיות ללקוחות, בשיתוף חברת הלוגיסטיקה מאיחוד האמירויות Puretrans FZCO, ומפעילת חברת הנמלים בדובאי DP WORLD.

בגלל מתקפות החות'ים הסיטו חברות הספנות את מסלולן מסביב לאפריקה, מה שהאריך את המסע לישראל בשלושה שבועות. במקביל הקפיצו החברות את עלות הובלת מכולה מהמזרח מ-2,000 ל-8,000 דולר, כך שכעת עלות ההובלה במשאית ובספינה זהה, כאשר משאית עושה את הדרך מדובאי לארץ בארבעה ימים בלבד.

למרות שהציר נועד לשרת גם העברת סחורות מהמפרץ לאירופה, בינתיים רק משאיות בודות העבירו מטענים כאלה. רוב התנועה בציר הוא באספקה לישראל של מוצרי מזון, מוצרי חשמל שחסרו בשוק כמו שואבי אבק של דייסון, שמנים וחומרי פלסטיק. יש ימים שלמעבר שייח' חוסיין בבקעה מגיעות 20 משאיות כאלה, אבל יש ימים של משאיות בודדות. הסחורה נפרקת במחסום ומועברת למשאיות ישראליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שרת התחבורה מירי רגב בדיון על גשר יבשתי מהמפרץ הפרסי לישראל. משרד התחבורה,
רגב ובכירי ענף התחבורה דנים ביוזמתה לקידום הגשר היבשתי/משרד התחבורה

במשרד התחבורה בוחנים כעת מתן אפשרות לנהגים הזרים להיכנס עם המשאיות שלהם לארץ, אבל מעבר לחשש הביטחוני מדובר במשאיות ישנות יותר מהממוצע בישראל, עם רמות זיהום גבוהות יותר, ותקינות שהמשרד אינו מפקח עליה. בעבר הותרה במספר מקרים פריקת משאיות עמוסות בנמל חיפה ונסיעה שלהן בשיירות מאובטחות לגבול ירדן.

רגב גם הצהירה מספר פעמים על יוזמתה לקידום קו רכבות להובלת המטענים מהמפרץ לארץ, מה שיגדיל מאוד את הקיבולת ויקצר את זמני האספקה. אולם מרב מיכאלי וישראל כץ ששימשו שרי תחבורה לפני קידמו את המהלך עוד בזמנם במשרד, והוא חלק מיוזמה שמקדם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לחיבור השוק ההודי למפרץ ולאירופה.

כך או כך, הייבוא במשאיות לא יוכל להחליף בהיקפו את אוניות המטען, במעבר הגבול שייח' חוסיין ליד בית שאן יש כרגע קיבולת לתוספת של כ-350 משאיות ביום, והגדלה שלו נמצאת בסמכויות השרה רגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully