וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: מנכ"ל נת"ע חיים גליק התפטר לאחר השלמת הקו האדום

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 16:27

לאחר האיחור הגדול בהשקת הרכבת הקלה, גם באשמת קודמיו, ולאחר לחצים ממירי רגב, יעזוב גליק את התפקיד לאחר 4.5 שנים. לאחרונה הודה, כפי שנחשף בוואלה, כי גם המטרו לא יושק לפני 2040

הדמיית הרכבת הקלה ברחוב אלנבי בתל אביב. 10 באוגוסט 2023/נת"ע

ההערכות שחיים גליק, מנכ"ל נת"ע, יעזוב לאחר השקת הקו האדום של הרכבת הקלה במרכז התממשו הבוקר, כאשר גליק הודיע לדירקטוריון החברה על סיום עבודתו לאחר 4.5 שנים.

גליק (68) לא החזיק בניסיון בתחומי התחבורה כאשר מונה ב-2019 למחליפו של יהודה בר-און, לאחר ששימש לפני כן בתפקיד סגן נציב שירות בסתי הסוהר, מנכ"ל אוניברסיטת בר אילן ומנכ"ל עיריית ראשון לציון.

מירי רגב שרת התחבורה, חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, נסיעה ראשונה של הרכבת הקלה, תחנת ארליך, ת"א יפו, 16 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
גליק עם שרת התחבורה מירי רגב/ראובן קסטרו

בתקופתו הוזז תאריך פתיחתה הקו האדום מפתח תקווה לבת ים מ-2021 ל-2022 ולבסוף לאוגוסט 2023 וגם לוח הזמנים של הקו הירוק והסגול נדחה. שרת התחבורה מירי רגב הודיעה שתעביר את האחריות למטרו בגוש דן מנת"כ בגלל האיחורים והחריגה בלוחות הזמנים, אבל חלק גדול מאלה נבע מהחלטות ההנהלה הקודמת של החברה, כמו רכישת הרכבות, מערכות ההפעלה והבטיחות משלושה ספקים שונים. רגב התרצתה לבסוף, ונת"ע נשארה אחראית על המטרו, כי כי חלק מהעבודות הועברו לאחריות חברת נתיבי ישראל.

כפי שנחשף בוואלה רכב, בהרצאה בפני סטודנטים בטכניון הודה גליק כי השלב הראשון של המטרו יתחיל לפעול רק ב-2040, שש שנים אחרי המועד הרשמי כעת של 2034. מדובר בשלב שכולל הפעלה בין גלילות שמדרום לתל אביב, תחנת הראשונים בראשון לציון, נתב"ג וקריית אונו. השלב שני יופעל רק ב-2050 , איחור של 13 שנה מהמועד הנקוב כיום. השלב הזה כולל את הפעלת קו M1 של המטרו במלואו, עד לרחובות, רמלה ולוד בדרום גוש דן ועד להרצליה, רעננה והוד השרון, כולל קישור ישיר בין בקעת אונו לרמת החייל, רמת השרון וגלילות.

גליק גם הודה כי גם הקווים הבאים לא יפתחו בזמן. הקו הסגול, מיהוד מונוסון, אור יהודה וגבעת שמואל למרכז ת"א יפתח רק במרץ 2028 והקו הירוק מחולון ורשל"צ להרצליה רק שנה אחר כך, במרץ 2029. נת"ע עדיין מבטיחה באתר שלה פתיחה של הקווים ב-2028 וב-2027, בהתאמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מפת המטרו. נת"ע, אתר רשמי
מפת המטרו/אתר רשמי, נת"ע

"זכיתי בעשרות שנות פעילותי המקצועית להיות שותף בבניית הארץ הזו, בשמירה על ערכיה בקידומה ובשגשוגה, כששיאן האישי והציבורי, ללא ספק, הוא פתיחה מוצלחת של הקו האדום בגוש דן, וכעת אני חש, כי הגיע הזמן לחילופי משמרות", כתב גליק בהודעת הפרישה. "אני מסיים למעלה מארבע וחצי שנות פעילות מאתגרות בנת"ע שהביאו ויביאו בהמשך ביתר שאת, למהפכה התחבורתית הנדרשת כל כך בגוש דן, למהפך בניצול הזמן של אזרחי המדינה המתבזבז בפקקים, ובקידום השיוון בין כלל חלקי האוכלוסייה".

יו"ר נת"ע, עו"ד מיה לקוורניק, מסרה כי "קיבלתי בצער את החלטתו של מנכ"ל החברה לסיים את תפקידו, אך מכבדת יחד עם חבריי בדירקטוריון את בקשתו. פעילותו הנמרצת של חיים, עם מאות עובדי החברה המסורים, הביאו להישגים מרשימים בכל קנה מידה, בראשם פתיחה מסחרית של אחד הפרויקטים המורכבים שנבנו בארץ, הוא הקו האדום. החברה בראשותו צמחה והתפתחה והכשירה את עצמה לשאת את המשא המאתגר להמשך הפעלה מוצלחת של הקו האדום, להשלמת שני קווי הרק"ל ולבניית שלושה קווי מטרו בעלות כוללת של למעלה מ-200 מיליארד שקל".

כעת תוכל מירי רגב למנות לתפקיד מנכ"ל שתבחר, אלא אם יוכרז על בחירות ועצירת מינויי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully