וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת מאחרת ולא ממהרת לפצות כחוק. אולי גם לכם מגיע כסף

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 19:48

י' הגיעה שלשום מחיפה לתל אביב באיחור של שעה בגלל שורת תקלות ברכבת ישראל. התקלות נמשכו גם כשהיא דרשה את הפיצוי המגיע לה, עד להתערבות וואלה רכב

תחנת רכבת האוניברסיטה כמעט ריקה מאדם, בעקבות ההנחיות החדשות להתמודדות עם נגיף הקורונה. 15 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
תחנת רכבת האוניברסיטה. שעתיים להגיע אליה מחיפה/אתר רשמי, ללא

כמה זמן לוקח להגיע בבוקר ברכבת מחיפה חוף הכרמל לתחנת תל אביב האוניברסיטה: 48 דקות כמו שכתוב בלוח הזמנים של הרכבת, או כמעט שעתיים כמו שקרה בתחילת השבוע לי'? ואיזה פיצוי היא תקבל לאור איחור של מעל לשעה? גם זה לא ודאי ברכבת, למרות סעיפי החוק הברורים.

"שלשום הייתי אמורה לעלות על רכבת מתחנת חיפה חוף הכרמל לת"א אוניברסיטה ברכבת 955 בשעה 06:36", היא כתבה לנו. "רכבת זו לא הגיעה ולקראת השעה 7:00 הגיעה הרכבת הבאה. אלא שגם זו נאלצה לעצור כמה פעמים בדרך בשל תקלה טכנית, כפי שהסביר הכרוז עד להורדת הנוסעים בתחנת נתניה והעברתם לרכבת אחרת. גם רכבת זו עמדה כעשר דקות בתחנה. לבסוף הגעתי לת"א אוניברסיטה בשעה 08:27 במקום בשעה 07:24 לו הייתי עולה על הרכבת המיועדת ב-06:36".

החוק קובע כי על כל חצי שעה איחור צריכה הרכבת לפצות את הנוסע בשווי כרטיס אחד לאותה נסיעה, 27 שקל במקרה הזה. בגלל שהאיחור היה יותר משעה הגיע לה פיצוי בשווי 54 שקל.

י

עקב השביתה האיטלקית-  רכבות מבוטלות בתחנת חוף הכרמל, אוגוסט 2013. שלומי גבאי
תחנת חוף הכרמל. רשמית 48 דקות מתל אביב, מעשית לא תמיד/שלומי גבאי

', נוסעת קבועה בקו, כבר מכירה את מנגנון הפיצוי, ולא נזקקה לתזכורת של הכרוז על האפשרות לקבלת פיצוי - שלא נשמעה הפעם, כך שנוסעים פחות מנוסים יצאו מהנסיעה רק עם עצבים. היא מילאה באתר הרכבת את הטפסים לקבלת הפיצוי, שנדרשים כי רכבת ישראל לא מעבירה אותו אוטומטית. זאת למרות שרוב הנוסעים משתמשים ברב קו ובאפליקציות תשלום ולרכבת קל לעקוב אחרי נסיעתם ולזהות איחורים שבהם נתקלו.

למרבית הפתעתה קיבלה י' הודעה שהיא זכאית רק לכרטיס אחד. זאת משום שלפי נתוני ה-GPS שבה משתמשת הרכבת לדבריה למדידת זמני ההגעה לתחנה, עמד האיחור רק על 55 דקות במקום שעה ו-3 דקות שמדדה י'. הודאה מפתיעה לאור שיבושי ה-GPS הקשים מאז תחילת המלחמה שבוודאי עלולים להטעות את המדידה ולבלבל בין מיקום הרכבת בתחנות סמוכות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עקב השביתה האיטלקית-  רכבות מבוטלות בתחנת חוף הכרמל, אוגוסט 2013. שלומי גבאי
הרכבת איחרה? צלמו בתחנה את לוח הרכבות כדי שיהיה לכם תיעוד לזמן ההגעה ולמשך האיחור/שלומי גבאי

בכל מקרה, כנוסעת למודת ניסיון, גם היו בידיה צילומי זמן ההגעה של הרכבת לרציפי תחנת האוניברסיטה מלוח הנסיעות בתחנה וצילום מסך ממועד תיקוף הרב קו שלה ביציאה מהתחנה.
י' פנתה אלינו ואנחנו פנינו לרכבת, משם נמסר לאחר בדיקה: "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחה בשל העיכוב. לנוסעת אושר כרטיס פיצוי אחד, ולא שניים, בשל טעות בבדיקת מערכות ניהול זמני הנסיעה הרכבתיות בעת בדיקת הזכאות לפיצוי. הזיכוי התקין יונפק ללקוחה בהקדם".

עוד נמסר מהרכבת כי "מנגנון פיצוי אוטומטי מופעל באירועים נרחבים בהם נרשמים עיכובים או ביטולים של רכבות רבות. נושא הכריזה ברכבת המדוברת ייבדק, וככל שיהיה צורך יחודד אל מול אנשי הצוות".

אז טוב שהרכבת תיקנה את עצמה, אבל נוהל הפיצוי האוטומטי צריך להיות, כמו שהוא נקרא, אוטומטי, ולא תלוי בכמויות הנוסעים הנפגעים. הרכבת מאחרת מספיק כדי להתמקצע גם בזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully