וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטריאון הישראלית תעביר את החשמליות של טויוטה לטעינה אלחוטית

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 16:33

אחרי שנה של מגעים נחתם הסכם השותפות בין החברה הישראלית, טויוטה ודנסו. אורןו עזר, המנכ"ל, לוואלה: ב"רגע שיהיו מספיק רכבים עם טעינה אלחוטית יהיה מאוד לוגי ונכון להוסיף טעינה לכבישים שתשמש אותם"

ניסוי של אלקטריאון בהסעת טויוטה ראב4 פלאג אין על חשמל בלבד למשל 24 שעות/אלקטריאון

טויוטה, ספקית הרכיבים שלה דנסו ואלקטריאון מעלות הילוך: 10 חודשים לאחר שדיווחו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה חתמו שלוש החברות על הסכם מחייב לאימוץ מערכת הטעינה האלחוטית של החברה הישראלית מבית ינאי.

השותפות התחייבו לפתח מערכת טעינה אלחוטית שתשולב בדגמי קבוצת טויוטה, הכוללת גם את לקסוס, דייהטסו וחטיבת המשאיות והאוטובוסים הינו, כבר בפס הייצור. השותפות יהיו בעלים משותפים של הקניין הרוחני שייווצר כתוצאה מהפיתוח של המערכת החדשה ויחלקו בתמלוגים הנובעים ממכירת המערכת ליצרני רכב אחרים. במקביל הן יפתחו מערכת 'אפטר מרקט', שאפשר יהיה להוסיף למכוניות חשמליות ופלאג אין קיימות, ויאפשר להן טעינה אלחוטית.

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון. ניר סלקמן,
אורן עזר, מנכ"ל ומייסד אלקטריאון. "מוניות ורכבים שיתופיים ירוויחו טעינה קלה בחנייה יותר בזמן בהם ממתינים לנסיעה הבאה"/ניר סלקמן

אלקטריאון, שהחלה את דרכה בפיתוח מערכות טעינה אלחוטית להתקנה בכבישים עבור טעינה תוך כדי נסיעה, התרחבה לאספקת מערכות טעינה אלחוטית בחנייה. היא כבר מספקת עמדות כאלה לטעינת אוטובוסים וההסכם עם טויוטה ודנסו יכניס אותה לייצור מטענים כאלה לרכבים פרטיים. טויוטה ודנסו התחייבו גם לסייע לה בוועידות תקינה ברחבי העולם בעיצוב סטנדרטים עולמיים לטעינה אלחוטית של רכב ולהשתתף בשתי הדגמות, שיערכו ברחבי אירופה, ארצות הברית, ישראל או יפן.
טויוטה שמרה ב-2023 בשנה הרביעית ברציפות על מעמדה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם, עם מכירת יותר מ-11 מיליון מכוניות בשנה החולפת לעומת כ-9 מיליון של קבוצת פולקסווגן.

מוצר הטעינה כתוספת למכוניות קיימות יגיע לשוק עוד לפני סוף השנה ויקדים את המכוניות שייצאו מפס הייצור כשהן מצוידות בו.

"אנחנו נכנסים לחברה שמוכרת הכי הרבה רכבים פרטיים בעולם", אמר לוואלה רכב אורן עזר, מנכ"ל ומייסד אלקטריאון. "המטרה היא להיכנס לכל הפלטפורמות שלה. תוכל להוסיף טעינה אלחוטית ל-bZ4X קיימת או יד שנייה שתקנה, ובעתיד לרכוש טויוטה חדשה שאפשר לטעון בלי כבל בחנייה. ברגע שיהיו מספיק רכבים עם טעינה אלחוטית יהיה מאוד לוגי ונכון להוסיף טעינה לכבישים שתשמש אותם. מוניות ורכבים שיתופיים ירוויחו טעינה קלה יותר בחנייה בזמן בהם ממתינים לנסיעה הבאה".

בעקבות ההודעה זינקה מניית אלקטריאון ב-8% והיא נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 914 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully