וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה העסקה: חתנו של טראמפ משקיע 110 מיליון דולר בקבוצת שלמה

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 17:23

קרן אפיניטי פרטנרס שמנהל ג'ארד קושנר תחזיק ב-15% מפעילות הליסינג, ההשכרה ומכירת הרכב המשומש, ובהמשך תיכנס גם לפעילות האשראי אם תקבל אישור מרשות שוק ההון

אסי שמלצר יו"ר שלמה סיקסט
ג'ראד קושנר שותף אפיניטי פרטנרס. עזרא לוי,
אסי שמלצר וג'ארד קושנר/עזרא לוי

השקעה נדירה של חברה זרה בחברת רכב ישראלית שאינה חברת אוטו טק יוצאת רשמית לדרך: הושלמה העסקה לפיה תשקיע הקרן האמריקאית אפיניטי פרטנרס שהוקמה ומנוהלת על ידי ג'ארד קושנר 110 מיליון דולר בקבוצת שלמה של משפחת שמלצר. תמורת ההשקה תקבל הקרן 15% מהקבוצה שיסד שלמה שמלצר, מה שמקנה לה שווי של 2.7 מיליארד שקל - לעומת הערכת שווי של 3.8 מיליארד שקל כאשר הודיעו הצדדים על השיחות בספטמבר.

הכוונה היא להשתמש בקשרים של קושנר, חתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ובעלה של בתו איוונקה, להרחיב את עסקיה של קבוצת שלמה בארץ, למדינות נוספות במזרח התיכון ובאפריקה.

בשלב זה החברה החדשה תחזיק רק בחברות הנמנות על חטיבת הרכב של קבוצת שלמה, הכוללת את פעילויות הליסינג, השכרה ומכירת הרכבים, כאשר לקרן תעמוד תקופה נוספת של 12 חודשים ממועד השלמת העסקה כדי לפנות לרשות שוק ההון, ביטוח וחסכון לקבלת היתר להחזיק ביותר מ-10% מפעילות האשראי של הקבוצה. בתקופת הביניים המניות של דרך האשראי תוחזקנה על ידי שלמה החזקות.

בנוסף, נקבע בהסכם כי בעלי קבוצת שלמה יעמידו הלוואה לקרן אפיניטי לצורך מימון עסקת ההשקעה בסך של כ-46.75 מיליון דולר.

מטה קבוצת שלמה מכירת רכב, קרית שלמה צריפין. אורן אלפסי, אתר רשמי
המטרה: להכניס את קבוצת שלמה לפעילות במדינות נוספות במזרח התיכון ובאפריקה/אתר רשמי, אורן אלפסי

אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה, מסר: "אנו נרגשים על השלמת עסקת ההשקעה בקבוצת הרכב המשפחתית אותה ייסד אבי לפני כ-50 שנה. עסקה זו יצאה לפועל למרות התקופה המאתגרת שעוברת על מדינת ישראל. ההשקעה התאפשרה בזכות האמון המלא שניתן בקבוצה, בעובדיה ומנהליה ובכלכלת ישראל. אנחנו מלאי תקווה כי שותפות זו תוליד צמיחה ופירות משמעותיים בשנים הקרובות".

ג'ארד קושנר, מנכ"ל, אפיניטי פרטנרס: "אנו נרגשים לחבור למשפחת שמלצר באמצעות ההשקעה שלנו בקבוצת שלמה, אשר המשיכה להפגין חוסן כמו המדינה כולה. אפיניטי מצפה לעוד הזדמנויות עסקיות מבטיחות בישראל ובאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully