וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד ועוצמה יהודית בשת"פ נדיר להצלחת משמרות הזה"ב

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 15:40

חברי הכנסת בועז טופורובסקי וצביקה פוגל, היו"רים של הוועדות לבטיחות בדרכים וביטחון לאומי דורשים מגלנט ובן גביר עוד תקני חיילים-שוטרים להדרכת תלמידים. בגלל מחסור בשוטרים פחות מ-50% מהכיתות מפעילות משמרות זה"ב

סרטון הדרכה של הרלב"ד לתלמידי משמרות זה"ב בהשתתפות יעל ארד/הרלב"ד

מתחילת 2024 נהרגו כבר 33 בני אדם בתאונות דרכים בכבישי ישראל, עלייה נוספת של 6%, אחרי עלייה של 3% ב-2023.

אחד המחדלים המתמשכים של המדינה בתחום הוא הניוון של משמרות הזה"ב, הפעילות של הכיתות הבוגרות של בתי הספר היסודיים לחציית כבישים בטוחה של תלמידי הכיתות הנמוכות, תוך רכישת הבנה וניסיון בבטיחות בדרכים שישרתו אותם בעצמם כהולכי רגל, כרוכבי אופניים ובעתיד כנהגים.

כעת פונים יושבי ראש הוועדות לקידום הבטיחות בדרכים ולביטחון לאומי, לשרי הביטחון והביטחון הלאומי בדישה דחופה להקצות תקני חיילים בשירות חובה (שח"מ) נוספים למשטרה כך שיתאפשר להציל את משמרות הזה"ב.

במכתבם המשותף לשרים יואב גלנט ואיתמר בן גביר, מזכירים חברי הכנסת בועז טופורובסקי וצביקה פוגל, כי בשל מצוקת כוח האדם, פחות מ-50% מהתלמידים זוכים להכשרת בטיחות בדרכים במסגרת משמרות הזה"ב.

משמרות זה"ב מתוך סרטון הדרכה לתלמידים. הרלב"ד,
משמרות זה"ב. בשנת הלימודים הקודמת כ-19% מכיתות שאושרו לא זכו להכשרה, למרות שאושרו./הרלב"ד

תוכנית משמרות הזהירות בדרכים פועלת בבתי הספר ברחבי הארץ מזה 50 שנה וזכתה לשבחים ממומחים זרים גם על חיזוק האחריות של נערים צעירים לשיפור הבטיחות ולדאגה לחבריהם הצעירים. במסגרת התכנית עוברים תלמידי כיתות ה' הדרכה בטיחותית ובכיתה ו' שומרים בעצמם על סביבת בית ספרם.

חברי הכנסת טופורובסקי ופוגל ציינו כי למרות העובדה כי שבבתי הספר בהם פועלת התוכנית, מדווחת ירידה בתאונות הדרכים בסביבת בית הספר, נכון להיום בשל מחסור בכוח אדם, סך הכיתות המאושרות להדרכה עומד על 2,434, מתוך פוטנציאל של 5,600 כיתות, פחות מ-50% מהכיתות.

זאת ועוד, בשנת הלימודים הקודמת כ-19% מכיתות שאושרו לא זכו להכשרה, למרות שאושרו.

הגורם המרכזי להכשרה החלקית הוא מצבו העגום של מערך הזה"ב במשטרה שכולל רק 13 תקנים ייעודיים ועוד 149 שוטרים המבצעים הכשרות זה"ב שזו אינה ליבת תפקידם. חברי הכנסת טופורובסקי ופוגל הוסיפו כי הצורך בתגבור מערך הכשרות הזה"ב חזר ועלה בדיוני הוועדות בראשותם וכי גיוס שוטרי זה"ב במסגרת תקני שח"ם נוספים, יוכל לסייע בגיוס אוכלוסיות שבלאו הכי לא היו מתגייסות לצה"ל או לשירות לאומי אחר.

לכן קראו חברי הכנסת טופורובסקי ופוגל לשר הביטחון להגדיל את תקני שוטרי השח"ם ב-15 תקנים ובכפוף לאישור שר הביטחון השר לביטחון לאומי - להקצות אותם ליחידת משמרות הזהב במשטרת ישראל.

"ביטחון הציבור נדרש גם בדרכים. ביטחון ילדינו נדרש גם במוסדות החינוך שלהם. גם בתקופות דחק לאומיים ובתוכן מלחמות, ישנה עלייה עקבית במוות בכבישים, לכן עלינו לפעול עכשיו", כתבו טופורובסקי ופוגל לשרים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מזכיר שבשנת 2023 נהרגו 37 ילדים בתאונות דרכים - הנתון הגבוה ביותר ב-13 השמים האחרונות. לדבריו, "ילדים הם אוכלוסייה פגיעה בעיקר כאשר הם הולכים ברגל ולכן הדרך אל בית הספר וסביבתו חייבות להיות בטוחים עבורם. משמרות הזהב הן פתרון בטיחותי ממדרגה ראשונה ונשואים בחובם גם ערך קהילתי והתנדבותי חשוב. הנתון לפי רק במחצית ממוסדות החינוך בישראל פועלות משמרות זהב הוא חמור ומסוכן ועל כן יש לפעול על מנת להרחיב ולהגדיל את היקף משמרות הזהב. במצבה הנוכחי של המשטרה אסור להזניח את בטיחותם של ילדינו ולכן יש לפעול בהקדם להכשרתם של שוטרי השח"ם על מנת להמשיך את הפרויקט החשוב הזה ולהרחיבו לכמה שיותר מוסדות חינוך. פתרון זה מהווה צו השעה אשר יחזק את בטיחותם של ילדינו וימנע פגיעות ואבדות בתאונות דרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully