וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו את פריז: חולדאי וברביבאי לא ייקרו את החנייה לרכבי יוקרה

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 9:30

אחרי שתושבי בירת צרפת אישרו את העלאת מחיר החנייה פי 3 לרכבים גדולים, שאלנו את שני המתמודדים על ראשות עיריית תל אביב האם יאמצו מדיניות דומה. מבחינתם אל תמהרו לעבור לקיה פיקנטו

פריז הפכה השבוע רשמית לעיר הראשונה שתגבה דמי חנייה גבוהים פי 3 מרכבים גדולים וכבדים, שתופסים יותר מקום לאורך המדרכה ויוצרים יותר זיהום אוויר. מדובר גם ברכבים יקרים יותר, שרובם נושאים סמלים של מרצדס, ב.מ.וו, אודי ויצרניות נוספות, כך שמדובר כאן גם בסוג של "מס עשירים", שיכניס לעירייה 35 מיליון יורו בשנה.

תושבי העיר אישרו במשאל כי מספטמבר ישלמו רכבי בנזין במשקל של יותר מ-1.6 טון ורכבים חשמליים במשקל של יותר מ-2 טון פי 3 עבור שעת חנייה בפריז, 18 יורו לשעה במרכז העיר ו-12 יורו בפרברים. מדובר במהלך נוסף בשורה ארוכה של מגבלות על רכב פרטי ועידוד רכיבה באופניים, שמובילה ראשת עיריית פריז, אן הידלגו.

תל אביב היא המקבילה המקומית של פריז. העיר שאליה נכנסות הכי הרבה מכוניות בכל יום ושמובילה מדיניות מתקדמת של הגבלת מקומות חנייה, ייקור דמי החנייה לנהגים שאינם תושבי העיר, ועידוד רכיבה באופניים ובכלים חשמליים. תל אביב היא גם העיר עם התחבורה הציבורית הטובה בארץ: הכי הרבה נת"צים והיחידה שבשטחה חולפים מסילה של רכבת ישראל ורכבת קלה תחתית.

יום ללא דו"חות חניה: "מרגיש כמו חג". טל אנגלנדר
חנייה בתל אביב/טל אנגלנדר

אז פנינו לשני המתמודדים על ראשות העירייה בבחירות בסוף החודש, ראש העיר רון חולדאי והמתמודדת מולו אורנה ברביבאי, בשאלה אם יאמצו מדיניות דומה של ייקור החנייה לרכבים כבדים וגדולים: האם מי שרכש מכונית קטנה כמו קיה פיקנטו ויונדאי i10 ישלם פחות על חנייה בכחול לבן ממי שנוסע בקרוסאובר גרמני גדול.

בעיריית תל אביב אישרו שקיבלו את השאלה שלנו, אבל לשכת חולדאי לא טרחה כלל להגיב.
משלכת ברביבאי, שכבר הבהירה שלא תפגע בבעלי הרכב הפרטי ותוסיף להם חניות, למרות פקקי התנועה הבלתי נסבלים וההמלצות של גורמי המקצוע לעודד תחבורה ציבורית, שלחו לנו את התגובה הגנרית שלא ממש מתייחסת למהלך של פריז:

"בפריז, לעומת תל אביב, יש תנאים המתאימים למדיניות הזאת עם חלופות תחבורה רבות, שכוללת מטרו ומערכות תחבורה ציבורית מהמתקדמות בעולם. תל אביב נכון לעת הזאת, עדיין נמצאת מאחור בחלופות התחבורה הציבורית שתייתר את השימוש ברכבים בעיר ואין ספק כי יש צורך במהלך רחב וחדשני שיהפוך את הניידות בעיר לנוחה ומתקדמת. כל עוד המהלך לא הושלם לא ניתן להחיל מדיניות דומה בעיר".

מי שסיפקה תשובה עניינית יותר הייתה מיטל להבי, סגנית ראש העיר והממונה על תיק התחבורה בעיר, ראש סיעת מרצ במועצת תל אביב. "עיריית תל אביב היא אכן המתקדמת ביותר במדיניות החנייה שלה. יש כמה עקרונות שאנחנו מקדמים, החל מגביית דמי חנייה גבוהים יותר ממבקרים בעיר בעיקר באזורי ביקוש, וצמצום מספר תווי החנייה לבית אב. כיום יש כאלה שמחזיקים גם גם בחמישה תווי חנייה, נצמצם אותם לשניים ושאת שאר המכוניות יחנו בחניות פרטיות או חניונים מוסדרים. עוד לא דנו בהגדלת דמי החנייה לרכבים גדולים, כפי שנעשה בפריז. אנחנו צריכים עוד להשלים את המהלכים הנוכחיים לפני שנעבור לשלבים הבאים ולעידוד כניסה של רכבים מסוג מסוים לעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully