וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים בלי רכבת: תושבי השרון מיואשים. איך יגיעו למשרד?

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 17:06

בחודש הבא תושבת שוב מסילת השרון לחודשיים בגלל עבודות. תושבת כפר סבא: "התפטרתי מהעבודה כי לא אוכל להגיע". במשרד התחבורה וברכבת מסבירים למה אין תחליף להשבתה, ומה האלטרנטיבות שיציעו לנוסעים

המסילה המזרחית של רכבת ישראל/רכבת ישראל
הנחת פסי הרכבת הראשונים במסילה המזרחית. נתיבי ישראל,
המסילה המזרחית. מסילת השרון תושבת כעת למען החיבור, אבל ייהנו מהשיפורים עד בעוד שלוש שנים/נתיבי ישראל

בעוד שבועיים תושבת מסילת השרון, ומאות אלפי תושבים בפתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון ורעננה שוב ינותקו מרכבת ישראל. כשהשימוש בתחבורה ציבורית הוא בעיקר עניין של הרגלים מצד הנוסעים ואמינות מצד הרכבת, יזכו חלקם להשבתה שלישית בתוך שלוש שנים: כמעט שנה בקורונה. חודשים ארוכים לאחר שסדקים התגלו התקרות תחנות כפר-סבא נורדאו והוד השרון סוקולוב, ועכשיו שוב, הפעם לחודשיים.

ההשבתה, שנועדה לחבר את מסילת השרון למסילה המזרחית, הרמת המסילה בתחנת רעננה דרום לטובת הקטנת מרווח העלייה לרכבת מהרציף, השלמת גשר הרלינג בבני ברק מעל למסילה ועבודות תחזוקה שונות הייתה ידועה מראש למשרד התחבורה. למרות זאת בחר משרד התחבורה להוריד את תדירות קווים 567 ו-149 מכפר-סבא לתל אביב ב-30%.

שנהב ברנדוין, תושבת כפר סבא: "הגשתי מכתב התפטרות לעבודה כי פשוט לא יהיה לי איך להגיע. אני עובדת ברמת החייל בתל אביב, 22 דק נסיעה ברכבת, המשמעות של ביטול הרכבת עבורי זה נסיעה של למעלה משעה וחצי בכמה אוטובוסים".

שי ברגר, תושב כפ"ס, אומר ש"אני וסע קבוע לעבודה בקווי 567/149 לתל אביב ורכבת נורדאו-סבידור. התדירות של קווי האוטובוס בעייתית. בהנחה והקו מגיע בזמן או לא מבוטל הוא תמיד עמוס 2-3 תחנות ואנשים כבר עומדים. עכשיו שוב יהיו חודשים שלא תהיה רכבת, מה שקורה לנו פעם בשנה בשנים האחרונות, ושוב לא נותר לנו אלא לסבול בהיעדר חלופה סבירה. להגיע לעבודה לתל אביב מכפר סבא הפכה להיות נוראית, איטית, מסורבלת ולא אמינה בכלל, ואני סובל מזה מדי יום"

הדר לביא, חברת מועצת כפר סבא ומתמודדת לראשות העיר, אומרת ש"הרכבת היא אמצעי התחבורה המרכזי עבור תושבים רבים להגיע לעבודה, ללימודים ולצורכי פנאי. היא מאפשרת הגעה קלה ובטוחה לתל אביב ומפחיתה משמעותית את העומס בכבישים הפקוקים. בתקופה הנוכחית היא משמשת גם חיילי סדיר ומשרתי מילואים רבים, אשר זקוקים לפתרונות נגישים כדי להגיע למחנותיהם ולשוב לבתיהם בבטחה - ביטול הקו למשך חודשיים בשילוב עם הפחתת תדירות האוטובוסים והמחסור בנהגים בחודש הרמדאן - עלול להוביל לכאוס תחבורתי".

תחנת רכבת ישראל. יניב כליף, יניב כליף
לחלק מתחנות מסילת השרון מדובר בהשבתה שלישית בשלוש ארבע שנים/יניב כליף, יניב כליף

ברכבת אומרים שלא היה ניתן עוד לדחות את העבודות לחיבור המסילה המזרחית, וכי לא ניתן לבצע אותן תוך השארת אחת המסילות בפעולה.

במשרד התחבורה אומרים כי בזמן סגירת המסילה יופעלו שאטלים מתחנות כפר סבא, הוד השרון, ורעננה לתחנת הרכבת בהרצליה שם אפשר יהיה לעלות לרכבות דרומה או צפונה, וכי במקביל יופעלו שאטלים בין ראש העין לתל אביב סבידור מרכז ולקריית אריה. הנוסעים מפתח תקווה וקריית אריה יופנו לשימוש בקו האדום של הרכבת הקלה.

במשרד התחבורה סירבו להתייחס להפחתת תדירות הקווים לכפר סבא, אך ציינו כי מתוכנן תגבור של חלק מהקווים שמספקים מענה חלופי לרכבת.

לדברי המשרד, למרות שכיום כמחצית מנהגי התחבורה הציבורית הם מוסלמים, התחבורה הציבורית תפעל כסדרה בתקופת הרמדאן. "תקופת הרמדאן הינה תקופה מאתגרת בכל ענף התחבורה הציבורית, עם זאת, מלבד שעות הערב בהן פוחתים גם הביקושים ושלושת ימי עיד אל-פיטר, התחבורה אמורה לפעול כסדרה ובכלל זה גם קבלני המשנה שמסייעים בתגבור קוי התחבורה הציבורית החליפיים לרכבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully