וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה מוזילה את מודל Y ומעדכנת לגבי מתיחת הפנים

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 9:14

הודיעה שלא צפויה לדגם מתיחת פנים "בקרוב", בניסיון להאיץ את המכירות המאטות, שבגללן גם הוזילה את מחירי הקרוסאובר ב-1,000 דולר בארה"ב וב-5,000 יורו בגרמניה. ומה ההסבר של אילון מאסק להוזלה?

טסלה מודל Y RWD. רמי גלבוע
גם בישראל, עם מחיר שטיפס ל-236 אלף שקל, ניצבת מודל Y בפני תחרות גוברת/רמי גלבוע

טסלה מודל Y הייתה ב-2023 המכונית הנמכרת ביותר בעולם, עם 1.2 מיליון מכוניות, עוקפת את טויוטה קורולה, המחזיקה הנצחית בתואר, בפעם הראשונה שמכונית חשמלית זוכה בו. זוהי עדות לעליית החשמליות ולהצלחה של טסלה, אבל גם תוצאה למיעוט הדגמים שהיא מייצרת, כך שה-Y היא ההצעה שלה לכל מי שמחפש קרוסאובר חשמלי לא גדול. לקבוצת פולקסווגן יש למשל 3 דגמים שמתחרים ב-Y, ולכל אחד מהם שתי גרסאות מרכב.זאת הסיבה שלמרות שמודל Y הייתה המכונית הנמכרת ביותר בגרמניה בשנה החולפת, קבוצת פולקסווגן מכרה במדינה יותר מכוניות חשמליות מטסלה.

אבל זה גם לא סוד שטסלה עובדת על מתיחת פנים ל-Y, שמיוצרת מאז 2020 והגיעה לישראל ב-2022. מודל 3 שהושקה לפניה עברה אחת משמעותית השנה. הידיעות שעדכון כזה בדרך תחת שם הקוד "ג'וניפר" והתחרות הגוברת האטו בחודשים האחרונים את הביקוש ל-Y, שמסרה בארץ בשנה החולפת 4,150 מכוניות.

מבחני הדרכים של וואלה רכב
מיוחד: נהיגה ראשונה במודל Y הנעה אחורית
מבחן השוואתי בלעדי: מודל Y מול קיה EV6

בימים האחרונים עשתה טסלה שתי פעולות כדי להאיץ מחדש את מכירות הדגם שבו היא תלויה עד להשקת הטסלה המוזלת שמיועדת כעת רשמית לסוף 2025. החברה הפיצה עדכון לסוכנויות שלה בארה"ב כי מתיחת הפנים לדגם לא צפויה בקרוב", ורמזה כי לא תושק השנה, בניגוד להערכות.

אבל היא לא נמנעה גם מצעד כואב יותר מבחינתה: הוזלת דגמי ההנעה האחורית והלונג ריינג' של ה-Y ב-1,000 דולר. אין שינוי במחירי גרסת הביצועים פרפורמנס. ההנחות יהיו תקפות עד סוף החודש. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, דווקא סיפק לעוקביו סיבה אחרת להוזלה: "אנשים לא אוהבים לקנות מכוניות בחורף, אבל המפעלים חייבים להמשיך לעבוד באותו קצב", צייץ מאסק.

זאת אחרי שבחודש שעבר הוזילה את מחירי ה-Y בגרמניה ב-5,000 יורו, מהלך שהוסבר בניסיון לאזן את ביטול ההטבות לרכישת חשמליות בידי ממשלת גרמניה.

בישראל בינתיים אין שינוי, ומחיר ה-Y הבסיסית בגרסת ההנעה האחורית נותר על 236 אלף שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully