וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבוע הבא: קו חדש ושיפור תדירות ינסו להחזיר נוסעי הקו האדום

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 13:39

מיום חמישי הבא יושק חדש חדש מקריית אריה לתחנת קוממיות, וזמן הנסיעה הכולל יתקצר. נת"ע מאשרת את הפרסום בוואלה: רק 75 אלף נוסעים ביום כעת לעומת 230 אלף שתוכננו. שיא הביקוש המפתיע: אחר הצהרים

היסטוריה בגוש דן: הרכבת הקלה יצאה לדרך/ראובן קסטרו

שיפורים בקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב מיום חמישי הבא: חברת תבל, מפעילת הפרויקט, תתחיל להפעיל במלואו קו שלישי, R2, מתחנת קריית אריה לתחנת קוממיות בבת ים. הוא יצטרף לשני הקווים הקיימים, R1 מתחנה מרכזית פתח תקווה לקוממיות ו-R3 מקריית אריה לתחנת אליפלט.

R2 שפועל כעת בשירות מצומצם בשעות מוגבלות יפעל 3 פעמים בשעה, ומספר הרכבות בשלושת הקווים בכל כיוון יעלה ל-15 בכל שעה. במקטע הקרקעי תגדל התדירות לרכבת בכל ארבע דקות.

במקביל צפוי קיצור נוסף של זמן הנסיעה הכולל לאורך הקו, באמצעות העלאת מהירות הנסיעה במקטע העילי והתאמה משופרת לרמזורים, כך שהרכבת תקבל עדיפות. כיום נמשכת נסיעה מתחנה מרכזית בפתח תקווה לתחנה האחרונה בבת ים שעה ו-13 דקות, והעדכון יקרב את זמן הנסיעה לשעה ו-6 דקות, היעד שנקבע לקו. ייתכן שהמהלך יידחה בשבוע, ויבצע רק ביום חמישי בעוד שבועיים.

נת"ע פרסמה אתמול את נתוני ההפעלה של הקו האדום בששת החודשים הראשונים שלו, מאשרת את חשיפת וואלה רכב, כי מספר הנוסעים בקו עומד על שליש מהמתוכנן כיום נוסעים בקו 75 אלף איש ביום, לעומת 234 אלף שתוכננו. זאת ועוד: מדובר בירידה משמעותית ממספרם לפני פרוץ המלחמה, שעמד על 100-110 אלף איש ביום. המספר ירד בחדות לאחר ה-7 באוקטובר, ומאז עולה באיטיות. עם זאת, באוטובוסים וברכבת ישראל, שרשמו גם הם ירידה גדולה בשימוש מאז פרוץ המלחמה, נרשמה עלייה גדולה יותר.

בחצי השנה הראשונה נסעו בקו 9 מיליון נוסעים, כאשר כמעט מחצת מהם עלו בתחנות תל אביב, במקטע הקרקעי שבו מתרכזת 60% מתנועת הנוסעים. אלנבי הייתה התחנה העמוסה ביותר, עם 795.5 אלף נוסעים, אך במקום השני נמצאת תחנת בן גוריון בבני ברק עם 756.7 אלף נוסעים. גם תחנת אהרנוביץ' בעיר היא אחת המבוקשות, עם כמעט חצי מיליון נוסעים.

רוב הנסיעות מתבצעות בין 6:30 ל-9 בבוקר ובין 14:00 ל-19:00. מחצית מהנוסעים משלמים באפליקציות, לעומת 20% בכלל התחבורה הציבורית.

הצצה לתחנת אלנבי של הרכבת הקלה בת"א. באדיבות נת"ע,
תחנת אלנבי. העמוסה ביותר בקו האדום/באדיבות נת"ע

למרות זאת, בנת"ע דווקא מרוצים מהנתונים, למרות שהבוקר שוב אירעה תקלה בהפעלת הקו, ששותק לחצי שעה לפני השעה 7 בבוקר בגלל תקלה. אודי קפלנסקי, סמנכ"ל התפעול של נת"ע, אמר לוואלה רכב כי "יש בעולם מעט מאוד קווי רכבת קלה שמשלבים מקטע תת קרקעי ועל קרקעי, עם מערכת איתות מתקדמת ומורכבת. יש מחלקות ילדות, אבל אנחנו משתפרים. תקלת איתות שלקח לנו בהתחלה 6.5 שעות לפתור, אנחנו כבר פותרים בשעתיים".

לגבי חוסר עמידה ביעדי הסעת הנוסעים אומר קפלנסקי, כי "תחזיות הנוסעים גם בעולם לא תמיד מדויקות, ולוקח לפרויקטים כאלה בין 3 ל-5 שנים כדי למצות את הפוטנציאל. אנחנו עובדים מול משרד התחבורה להוסיף קווים מזינים לקו האדום. דחינו תכנית שיווקית בגלל המלחמה, שנועדה להראות גם למי שלא מתגורר בקרבת הקו הוא רלוונטי לו, ובשילוב עם אוטובוס או אופניים, הוא יכול להגיע ליעדו מהר יותר מאופציות תחבורה אחרות".

היו התנהגויות של נוסעים שהפתיעו אתכם?
"אנחנו רואים זמני שיא בשימוש אחר הצהרים ולפנות ערב, כשמצד אחד אנשים משתמשים ברכבת הקלה כדי לחזור ממקומות העבודה ומצד שני אנשים משתמשים בה כדי לצאת לבילוי ולקניות. זה מראה שהיא מתחילה לתפוס את מקומה כאמצעי תחבורה משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully