וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג בארץ כבר עשה 305 אלף ק"מ עם טסלה. והאמינות?

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 16:30

מה באמת קורה למודל 3 אחרי תום האחריות? דיברנו עם שני נהגים שעשו יותר מ-200 אלף ק"מ בפחות משלוש שנים. אחד מהם אפילו מציע את רכבו למכירה, אבל יש לו מחלוקת עם לוי יצחק על ירידת הערך

טסלה מודל 3 משומשת שעברה 232 אלף ק"מ. יד2,
הטסלה של מאיר, אחרי 232 אלף ק"מ/יד2

עם יותר מ-12 אלף מכוניות על הכביש מאז תחילת המסירות לפני שלוש שנים, טסלה מודל 3 היא החשמלית השלישית הכי נפוצה בארץ, אחרי BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C. אבל רשת הסופר צ'רג'רים שהקימה טסלה גם בישראל, והציע חלק מהזמן טעינה בחינם, ביחד עם טווחי הנסיעה הארוכים יחסית של מודל 3 ועלויות האחזקה הנמוכות, הביאו בעלים רבים לצבור קילומטראז'ים נאים וחלקם כבר נמצא בתקופה הרגישה שאחרי תום האחריות, 160 אלף ק"מ או 8 שנים, מה שבא קודם.

עאבד, תושב שכונת שועפט בירושלים, הוא ככל הנראה השיאן מביניהם. המודל 3 לונג ריינג' שלו עשתה כבר 305 אלף ק"מ בקצת פחות משלוש שנים.

"אני נמצא באוטו יותר מאשר בבית", אומר עאבד. "את רוב הטעינות אני עושה בבית, מעט בסופר צ'ארג'רים, בעיקר במודיעין ובקריית אתא. אני מקפיד לטעון עד 90% ולא להגיע ל-100% כדי לשמור על הסוללה". זו איבדה עד כה לדבריו רק 10% מהקיבולת שלה.

עלויות אחזקה: "בכל 70 אלף ק"מ החלפתי את ארבעת הצמיגים. לא היו עלויות טיפולים, לא בלמים. התיקון היחיד שהיה לי הוא בציריות, שביחד עם איזון גלגלים עלה 4,000 שקל. זאת הייתה מכה בכיס, אבל זה כלום לעומת מה שהייתי צריך להשקיע ברכב הקודם שלי, שברולט מאליבו. ב-200 אלף ק"מ הייתי צריך להחליף לה מנוע וגיר. הוצאתי אז 6,000 שקל בחודש על בנזין, היום אני לא עובד את ה-2,000 שקל בחודש על חשמל, כולל טעינות בסופר צ'ארג'רים".

כמה עוד תיסע איתה?
"האוטו כמו חדש, לא מחליף".

מבחן דרך: טסלה מודל 3 LR. קינן כהן, עיבוד תמונה
מודל 3. בינתיים ללא תקלות דרמטיות/עיבוד תמונה, קינן כהן

מאיר, תושב גן יבנה, עשה עם המודל 3 שלו, גם היא מודל 2021, כבר 232 אלף ק"מ.
"לפניה הייתה לי מרצדס C220, והייתי מוציא על סולר 4,000 שקל בחודש. רואה החשבון שלי הציע שעם הקילומטראז' שלי אסתכל על הטסלה כדי להוריד עלויות. היום אני מוציא 1,200 שקל בחודש, כולל טעינות מהירות מעטות, אבל אני כמעט לא טוען בסופר צ'רג'רים. חושש מההשפעות של טעינה ב-250 קילווואט".

עלויות אחזקה: "לא הוצאתי שקל על טיפולים, רק על תיקונים אחרי תום האחריות. הייתה לי החלפת ידית ב-360 שקל ותיקון יקר יותר במזגן ב-5,900 שקל. אבל יחסית למה שחסכתי איתה, זה לא נורא. קניתי ב-186 אלף שקל וכבר החזרתי את רוב ההשקעה".

אתה מפרסם את האוטו באתר יד2 על 125 אלף שקל. במחירון לוי יצחק הוא עומד על 81 אלף שקל.
"אני לא מבין למה לוי יצחק מוריד כל כך הרבה. מקבל הרבה טלפונים, לכל החכמולוגים ששואלים אם לא נפלט לי בטעות איזה 0 בקילומטראז', אני אומר שלא, וסוגר. בסוף יגיע קונה רציני. לפי טסלה הסוללה על 76% קיבולת ותקינה".

מה תקנה במקומה?
"עוד אחת, אבל חדשה. אוטו תענוג".

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully