וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית הזולה בארץ היא הפתעה לטובה, אבל יש קאץ'. כלומר קלאץ'

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 2:50

אחרי עדרי החשמליות היקרות כיף לפגוש ביונדאי i10 המחודשת שעושה מהן צחוק, במחיר (79 אלף שקל), באבזור (אפילו לוח המחוונים דיגיטלי) ובתמורה לכסף (רק רב קו זול יותר). וכן, היא ידנית

יונדאי i10. אודי עציון, מערכת וואלה!
זוכרים כשמיני ידניות נמכרו כאן בפחות מ-60 אלף שקל? 79 אלף שקל הם הרף הנוכחי/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר: 79 אלף שקל
מתחרות: סוזוקי איגניס ידנית
אהבנו: שימושיות, פשטות, מרווח למכונית קטנה, ביצועים והתנהגות, תמורה לכסף
לא אהבנו: רועשת וזועקת חסכנות, בעיקר בלבן
ציון: 8.5/10

מצד אחד יונדאי i10 הידנית היא המכונית הזולה ביותר בישראל. 79 אלף שקל לפני מיקוח, הנחות ומבצעים. מצד שני יש בה אבזור שעד לפני כמה שנים לא היה סטנדרטי אפילו במכוניות משפחתיות שעולות כמעט פי 2: בלימת חירום אוטנומית, למשל. הגה שיודע לשמור שלא תסטו מהנתיב. ואפילו מסך מחשב במקום לוח מחוונים אנלוגי של פעם, שמאדים בכל פעם שאתם לא שומרים מרחק מהרכב שלפניכם.

לאחרונה נחתה אצלנו היונדאי הקטנה אחרי מתיחת פנים קלה. הדור הנוכחי הושק ב-2019, ובשנה שעברה נחשפה מתיחת הפנים המתבקשת, שבעיקר שדרגה את האבזור. בדגמים האוטומטים שלה היא כבר עולה כמעט 90 אלף שקל. אבל בדגם הידני היא עולה 11 אלף שקל פחות, מגיעה עם אותה תיבת 5 הילוכים, ואפילו תקבלו דוושה שלישית במתנה, קלאץ'. זוכרים מה עושים איתו?

יונדאי i10. אודי עציון, מערכת וואלה!
נאה בסך הכל. צלחות פלסטיק מסתירות מאחריהן חישוקי פלדה/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: במסגרת מתיחת הפנים עודכנו החזית והאחוריים, אבל בגרסה הבסיסית קשה להבחין בכך, ללא פנסי לד של הגרסאות המאובזרות והאוטומטיות ועם חישוקי פלדה כמו פעם. אבל ה-i10 נאה גם כך, ואם הייתה מתייצבת למבחן בצבע שאינו לבן ליסינג הייתה מפגינה יותר אופי ונוכחות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יונדאי i10. אודי עציון, מערכת וואלה!
קצת קודר וחד גוני, ועדיין יש כאן מולטימדיה מודרנית עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ותפעול פשוט ונוח למזגן/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא נוסעים: אם לא ישבתם קודם בגרסאות המאובזרות יותר של ה-i10, תחושו פחות שסביבת הנהג קודרת ונטולת המשטחים הצבעוניים שאפשר למצוא בהן. אבל עדיין יש מסך מולטימדיה 8 אינץ' מודרני שיכול להציג בגדול מפה של Waze, ועוד אחת בגודל 4.2 אינץ' בלוח המחוונים. ובגלל שמדובר במכונית לא מתחכמת, יש כפתורים פיזיים לתפעול המזגן הידני - אין כאן בקרת אקלים - בלי ללכת לאיבוד בין מסכים ולהוריד את העיניים מהכביש.

יונדאי i10. אודי עציון, מערכת וואלה!
אין יציאת מזגן, אבל יש מקום לשני מבוגרים מאחור, או שלושה ילדים שכבר לא נזקקים לבוסטרים/מערכת וואלה!, אודי עציון

תנוחת הישיבה גבוהה יחסית, והמרווח טוב מאוד. גם מאחור הוא מפתיע לטובה. זו מכונית מיני, אבל מבוגר ממוצע ירגיש בנוח גם בספסל האחורי וגם הכניסה והיציאה קלות. יש 3 חגורות בטיחות, אבל זה רק למקרה שאתם מסיעים ילדים בתקופת הגיל הקצרה שהם כבר לא זקוקים לבוסטר ועדיין לא תוקעים לכם את הברכיים בגב.

יונדאי i10. אודי עציון, מערכת וואלה!
אמנם גרסת בסיס, אבל מדף שלא מחובר לשמשה ומתרומם כשהיא נפתחת? חסכון מעצבן/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא המטען, בנפח 252 ליטר, גדול יחסית ושימושי. החיסכון מורגש במדף כיסוי שאינו מתרומם בפתיחת הדלת האחורית, אבל לפחות יש כיסוי. וגם גלגל רזרבי.

אבזור: המולטימדיה מגיעה עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, יש מצלמת רוורס, צמד שקעי USB-c בקונסולה המרכזית, שליטה על הסטריאו מההגה מצופה העור, כיוונון גובה למושב הנהג, ומפתח עם שלט, אבל כזה שצריך להכניס למפתח ההצתה כדי להתניע.

בטיחות: יש בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, הגה שמתקן סטייה מנתיב ומערכת התרעה מעייפות לנהג. במבחן הריסוק האירופי היא קיבלה רק 3 מ-5 כוכבים.

יונדאי i10. אודי עציון, מערכת וואלה!
זאת לא i10N, ורוב הנהגים לא יראו כל הזמן את זנבה. אבל היא יודעת להיות זריזה, הרבה יותר מהגרסה האוטומטית/מערכת וואלה!, אודי עציון

מנוע וביצועים: כאן אין שינוי: 1,200 סמ"ק, ללא טורבו, 84 כ"ס, עם 4 צילינדרים כאשר לרוב הקטנות היום יש מנועי 3 צילינדרים רועשים ורועדים יותר. לגיר הידני 5 הילוכים, בדיוק כמו לגרסה האוטומטית, שמגיעה עם תיבה רובוטית חד מצמדית.

והגיר הזה הוא אחד היתרונות הגדולים של המכונית הזאת. אחיו האוטומטי אמנם מעודן יחסית לגירים חד מצמדים מסוגו, אבל במחיר של העברת הילוכים איטית ומוקדמת. וכך הגרסה הידנית (12.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש) הרבה יותר זריזה מהאוטומטית-רובוטית (15.8 שניות). זו מכונית זריזה וקלילה, עם גיר מדויק. כן, צריך לעבוד קצת עם רגל שמאל, אבל הנהג מתוגמל בקצת נהיגה אמיתית אך לא מעיקה. זו ידנית מודרנית, עם מערכת נגד התדרדרות בעלייה, כך שזינוק בעלייה הוא משהו מההיסטוריה.

נכון, המנוע לא חזק במיוחד, מגיע לשיאו בסל"ד גבוה, וברכב עמוס תאלצו להוריד לרביעי או שלישי בעליות. אבל זו לא עבודה, זה תענוג. תנו לנו להחליף קצת הילוכים לפני שניאלץ כולנו לנהוג במכונית צעצוע חשמלית.

זו אכן לא מכונית חשמלית וגם לא היברידית, אבל היא חסכונית למדי. אנחנו השגנו 17 ק"מ בימי המבחן, שכללו בעיקר נהיגה בין עירונית.

נוחות והתנהגות: כמו כל מכונית קטנה התמרון בעיר ובחנייה מצוין. אבל זו גם לא מתביישת בכבישים מאתגרים, עם אותו כושר תמרון ויציבות טובה של הגוף.

בזכות חישוקי ה-14 אינץ' והצמיגים הקטנים - שגם יהיו זולים להחלפה כשתצטרכו - נוחות הנסיעה טובה יחסית למכונית עם בסיס גלגלים קצר. היא סבירה בעיר וטובה יותר מחוצה לה. מצד שני, חלק מהחיסכון בגרסה הזו הוא בחומרי בידוד, כך שהנסיעה אינה שקטה.

יונדאי i10. אודי עציון, מערכת וואלה!
בלי חוכמות,אבל גם בלי פשרות. מכונית עניינית שמספקת תחבורה נטו/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: הרבה קוראים דפדפו הלאה כשראו את המילה "ידנית". ההפסד כולו שלהם. המכונית הכי זולה בארץ היא תשובה מצוינת ליוקר המחייה, עוד יותר בידנית בת שנתיים-שלוש אם תמצאו אחת, הן נעלמות מהר מאוד מלוחות המכירה, אבל מוצלחת גם כחדשה אם אתם חייבים לקלף ניילונים מהמושבים באוטו הבא שלכם.

לא חסר בה שום דבר חשוב לעומת המיני האוטומטיות, ה-i10 גדולה כמו סופר מיני מלפני עשור, שימושית, וזולה לאחזקה. היינו שמחים לאופציה לשלם עוד קצת ולקבל את הגג השחור של הגרסאות המאובזרות, אבל קחו אותה בצבע בורדו או אפילו לבן פנינה והיא תהיה גם נעימה יותר למראה.

ועם צריכת דלק נמוכה וללא סוללה חשמלית יקרה שצריך להשקיע רבות בכריית חומרי הגלם היקרים שלה, בעיבוד שלהם וביצירת הסוללה עצמה, היא גם לא הרבה פחות ירוקה מכל מיני חשמליות מהודרות שעולות הרבה יותר. אם יש מכונית שראויה לקלישאה פחות זה יותר, זו המכונית הישירה הזאת.

יונדאי i10 אינטנס | ת"ז

מנוע: 1,197 סמ"ק, 84 כ"ס, 12 קג"מ
תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים, הנעה קדמית

ממדים:
אורך (מטר):
3.67
רוחב (מטר): 1.68
גובה (מטר): 1.48
בסיס גלגלים (מטר): 2.425
משקל (ק"ג): 1,010
צמיגים: R14 175/65

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
12.6
מהירות מירבית (קמ"ש): 171
צריכת דלק (קמ"ל): 18.7
צריכת דלק מבחן (קמ"ל): 17
זיהום אוויר: קבוצה 4 מ-15

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
3 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות.

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully