וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכון: בוטלה סגירת כביש 1 לעבודות שמירי רגב עיכבה בחצי שנה

עודכן לאחרונה: 2.3.2024 / 10:29

אחרי שמשרד התחבורה הודיע שהעבודות להשלמת העבודות על גשר הרכבת במסילת 431 הן בגדר פיקוח נפש, בוטלו ברגע האחרון ללא הודעה רשמית העבודות וחסימת הכביש

גשר מסילת 431 מעל כביש מספר 1 שהעבודות בו תקועות כבר חמישה חודשים/אודי עציון

שעות לאחר ההודעה על חידוש העבודות על גשר הרכבת במסילת 431 החדשה, לאחר עיכוב פוליטי של חצי שנה, הן נדחו שוב.

אתמול בבוקר הודיעו המשטרה וחברת נתיבי ישראל כי בשעה 17:30 יסגר מחלף ענבה בכביש 1 למשך 23.5 שעות, לצורך עבודות שיאפשרו את חיבור חלקי הגשר. החסימה תוכננה להימשך עד מחר בשעה 17:00, בשני כיווני הנסיעה.

אולם ללא הודעה רשמית בוטלה חסימת הכביש, והתנועה מתחתיו מתנהלת כרגיל. התאורה המיוחדת שהובאה למקום לצורך העבודות עדיין האירה את המחלף בליל שישי, בזמן שמתחת לגשר הבלתי גמור המשיכו לחלוף מכוניות. "זה טירוף לעשות את העבודה המתוכננת ללא חסימת הכביש", אמר גורם בתחום התשתיות. העבודות המתוכננות כוללות בעיקר הסרת קונסטרוקציות שיאפשרו את המשך ביצוע הכביש בדחיקה. ואכן, העבודות בוטלו. בשבת בבוקר לא נראו אף פועל או שוטר בקרבת הקשר הבלתי גמור.

גם באוגוסט עצרה מירי רגב את העבודות ברגע האחרון, כשכוחות המשטרה והקבלנים כבר מוכנים במקום, בעקבות פניות מחברי כנסת חרדיים שמחו על חילול השבת. גורמי המקצוע העדיפו לבצע את העבודות שמחייבות סגירת כביש מרכזי במדינה בסוף השבוע דליל התנועה, במקום לחסום אותו באמצע השבוע ולגרום לפקקי ענק.

מרכבת ישראל נמסר בצהרים כי "בשעות האחרונות יש שיח ער לגבי עבודות בשבת בכביש מספר 1 בפרויקט מסילת 431. העבודות קיבלו את האישורים מכל הגורמים הרלוונטיים תוך שמירה על סטטוס קוו. העבודות הינן בגדר פיקוח נפש והצלת חיי אדם". לא היה ניתן לקבל את התייחסות הרכבת לשינוי.

פרויקט מסילת 431 יאפשר לראשונה נסיעה ישירה ברכבת מירושלים וממודיעין לשפלה, עם תחנות ברמלה ובראשון לציון, ועם תחנה חדשה שתשרת את איזור התעסוקה והמסחר במעוין שורק, ותאפשר לרבים להגיע לעבודה ברכבת. הפרויקט שכאשר יצא לדרך הובטח שיפתח ב-2026, מתוכנן כעת להיפתח רק ב-2028.

מפת סגירת כביש 1 במחלף ענבה בשבת כדי לאפשר עבודות על גשר הרכבת במסילת 431. נתיבי ישראל,
מפת סגירת מחלף ענבה בסוף השבוע: הנוסעים בכביש 1 יכולו לנסוע לכביש 431 ולבצע שם פרסה/נתיבי ישראל

כזכור, בחודש ינואר פנתה התנועה לאיכות השלטון לשרת התחבורה מירי רגב במכתב חריף וטענה כי עיכוב השלמת גשר הרכבת הוא פוליטי ולא ענייני. "רשות מנהלית המפעילה סמכות שלטונית חייבת להתחשב בשיקולים רלבנטיים, ובהם בלבד. עליה להתבסס על שיקולים ענייניים בלבד ולהימנע משיקולים זרים. ככל שהחלטתה של שרת התחבורה להימנע מחיבור חלקי הגשר נובעת מלחצים פוליטיים אשר הופעלו עליה, ולא מתוך שיקולים ענייניים הנוגעים לקידום פרויקט אשר הושקעו בו כספים רבים ונועד לשרת חלקים רבים מאזרחי המדינה - הרי שמדובר בהחלטה פסולה שמונעת משיקולים זרים", כתבו לרגב עורכי הדין תומר נאור, מנהל האגף המשפטי, ורותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה מנהלית בתנועה.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר אתמול לפני עצירת העבודות פעם נוספת, כי "אנחנו שמחים לראות כי הדרישה שהפנינו לשרת התחבורה התקבלה. סגירת מחלף ענבה לתנועה תאפשר את ביצוע העבודות שהוקפאו זה מכבר בשל לחצים פוליטיים. מדובר בצעד ראשון חשוב בכיוון הנכון, שיאפשר התקדמות של פרויקט התחבורה הציבורית החשוב הזה. המתנה של חצי שנה גרמה כבר נזקים כלכליים ותחבורתיים משמעותיים שקשה יהיה לתקן, אולם אנו תקווה כי מכאן ואילך העבודה תיעשה ברציפות, ללא הפרעות נוספות, עד להפעלת קווי הרכבת כסדרם".

אורי קידר מנכ"ל ישראל חופשית, מסר אתמול כי "אנו מברכים את משרד התחבורה, רכבת ישראל ומשרד הכלכלה על ההחלטה הנכונה וברורה מאליה שבמדינת ישראל לא ניתן לחסום כביש ראשי באמצע שבוע. גם אם בעיכוב של חצי שנה, עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא, ומסתמן שגם תחת הממשלה הדתית והקיצונית ביותר שיש כאן עוד נותרה טיפת הגיון. גם אם יש מי שמנסה לקחת את החיים שלנו למאה ה-18, הוא לא יצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully