וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת חוזרת לשדרות אבל יקח לה שעתיים להגיע לתל אביב

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 20:13

ההברקה של מירי רגב: תחנת שדרות תיפתח לשירות לראשונה מאז ה-7 באוקטובר, אבל בגלל שמשרדי התחבורה והביטחון לא הגיעו להסכמה על מיגון המקטע שבין שדרות לאשקלון, הרכבת תיסע למרכז דרך באר שבע

תחנת רכבת שדרות. יניב כליף, יניב כליף
תחנת הרכבת בשדרות. תהפוך לתחנת קצה/יניב כליף, יניב כליף

הרכבת חוזרת לשדרות, לראשונה מאז פרוץ המלחמה, אבל ייקח לה הרבה יותר זמן להגיע למרכז מאשר בעבר.

משרד התחבורה הודיע היום כי בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב תפתח רכבת ישראל מחדש את תחנת הרכבת בשדרות, צעד שרבים מתושבי העוטף שעובדים במרכז ציפו לו.

אבל צפויה להם אכזבה: במקום להגיע למרכז בתוך כשעה ורבע כמו בעבר, הנסיעה תארך כמעט שעתיים, בגלל שתתבצע דרך באר שבע.

הסיבה: כפי שפורסם בוואלה רכב, צה"ל מסרב לאפשר תנועת רכבות בקטע שבין שדרות לאשקלון בגלל המקטע באזור גשר הרכבת ליד שדרות, החשוף לאש מעזה. מדובר בנקודת תורפה ידועה,
שמשרדי התחבורה והביטחון הזניחו את הטיפול בה כבר יותר מעשור בגלל מחלוקת בשאלה מי יישא בעלות הטיפול בה.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
פגיעה קשה גם בחיילים המשרתים בדרום, או שצריכים להגיע הביתה לחופשה/ראובן קסטרו

בעקבות המלחמה קבע צה"ל כי האיום אף החריף, בעקבות שימוש של החמאס באמצעי לחימה חדשים, והגדיל דרמטית את דרישות המיגון מהקטע. אם בעבר נדרשה השקעה של כ-100 מיליון שקל למיגון הקטע, כעת עומדות העלויות על כ-800 מיליון שקל, שמשרדי הממשלה לא ממהרים לממן.
בינתיים פועלת הרכבת לביצוע התאמות תפעוליות בתשתית המסילתית בתחנת שדרות, ובכלל זה שינויים במתקני האיתות, אשר יאפשרו הפיכתה לתחנת קצה, שבה יהיה ניתן לסיים ולהתחיל את מסלול נסיעת הרכבות.

בשלב הראשון והמיידי, החל מהיום תוארכנה בכשעתיים שעות הפעילות בקו באר שבע-אופקים-נתיבות (בשני הכיוונים), כדי לשפר את זמינות הרכבות באיזור.

הרכבת האחרונה תצא מתחנת נתיבות בשעה 21:59 אל תחנות אופקים (22:09) באר שבע צפון האונ' (22:27) ובאר שבע מרכז (22:36). מתחנת באר שבע מרכז לעוטף תצא הרכבת האחרונה בשעה 21:09 אל תחנות באר שבע צפון האונ' (21:16) אופקים (20:34) ונתיבות (20:44).

"בממשלה שכחו למצוא לתושבי פתרון תחבורתי ראוי שיחליף את תנועות הרכבות", כתב השבוע יניב, תושב שדרות. "כיום תושב הנגב המערבי שרוצה להגיע לאזור תל אביב צריך לעלות על שאטל מתחנת הרכבת בשדרות אל תחנת הרכבת באשקלון ושם לעלות על הרכבת. בנוסף משרד התחבורה לא דאג לתגבר את הקו 378 שיוצא מאופקים ועובר דרך נתיבות ושדרות לתל אביב, אבל פועל רק פעם בשעה. שיוצא פעם בשעה. שמישהו במשרד התחבורה התעורר וידאג לנו לחלופה נורמלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully