וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות לטסלה: ריוויאן חשפה שני קרוסאוברים חשמליים זולים

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 0:00

ריוויאן, שמתמחה ברכבי כביש-שטח חשמליים, הציגה את ה-R2 שהשוק ציפה לו והפתיעה עם ה-R3 הקטן והזול יותר, שמזכיר קומפקטיות חמות משנות ה-80. כמה הם יעלו ומתי יתחיל הייצור?

מנכ"ל ריוויאן רוברט סקרינג'/ריוויאן

עד לפני כמה ימים תהו אנליסטים בשוק ההון האם Rivian תהיה יצרנית החשמליות הבאה שתסגור את שעריה. זאת אחרי שהפסידה 5.4 מיליארד דולר ב-2023, וברבעון האחרון הפסידה למעשה 43 אלף דולר על כל רכב מבין ה-50 אלף שייצרה, אם זה ה-R1T בגרסת הטנדר שעולה בארה"ב החל מ-70 אלף דולר, או R1S שעולה 76 אלף דולר בגרסת ה-SUV. ויש מסחרית גדולה שמיוצרת בינתיים רק עבור אמאזון. השווי של החברה שבשיאו הגיע ל-130 מיליארד דולר, התדרדר בתוך שנתיים וחצי ב-90%.

בין שלל יצרניות החשמליות יש לריוויאן התמחות בתחום המבוקש והנעדר כמעט תחרות של רכבי כביש-שטח חשמליים, והיא אחד מהסטארט אפים היחידים שלא הציג או עובד על עוד סדאן שתתחרה בטסלה מודל 3. ביום חמישי חשפה החברה מאילינוי עוד שני דגמים, ששינוי קצת את היחס של שוק ההון כלפיה: מאז זינקה המנייה שלה ב-17.5% והיא קיבלה בתוך יממה 68 אלף הזמנות מלקוחות שהפקידו 100 דולר כל אחד.

ריוויאן R2. ריוויאן,
R2. נראה בדיוק כמו R1 מוקטן, חבל שמספר המושבים קוצץ מ-7 באח הגדול ל-5 באח החדש/ריוויאן

הדגם הראשון הוא ה-R2. היה ידוע שהחברה עובדת על כביש שטח שיהיה גרסה מוקטנת ומוזלת ל-R1, וזה בדיוק מה שהציגה, ועוד במחיר של 45 אלף דולר, דומה מאוד לטסלה מודל Y בסיסית בארה"ב. עם אורך של 4.715 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.7 מטר ובסיס גלגלים של 2.935 מטר, ה-2R קטן משמעותית מה-R1 ויש לו רק חמישה מקומות ישיבה לעומת שבעה באחיו הגדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ריוויאן R2. ריוויאן,
לפחות פתרונות הקמפינג כמו ערכת מטבח (כאן מאחור) ואוהל הגג האופציונאליים שרדו/ריוויאן

המפרט כולל גרסת בסיס עם הנעה אחורית, וגרסאות הנעה כפולה עם שניים ושלושה מנועים. החברה לא חשפה את המפרט המלא, אך טוענת שלכל הדגמים טווח של לפחות 480 ק"מ, לחזק שבהם 0-100 קמ"ש ב-3 שניות, ויכולת טעינה מהירה גם ברשת של טסלה בארה"ב.

ריוויאן R2. ריוויואן,
סביבת הנהג: יש לוח מחוונים דיגיטלי נפרד ואפילו תא כפפות גדול שחסר ב-R1/ריוויואן

לנהג יש מסך לוח מחוונים נפרד ממסך המולטימדיה המרכזי, מלפנים יש תא מטען קדמי גדול מספיק למזוודות, והחלון האחורי נפתח חשמלית ומספק גישה ישירה לתא המטען, כמו שהיה בטויוטה פוראנר משנות ה-90 שנמכר גם בארץ. כמו לאח הגדול יש ערכת מטבח כאופציה, וגם אוהל גג.

אבזור הבטיחות מתבסס על 11 מצלמות ו-5 מכ"מים ובריוויאן טוענים שהם יאפשרו שיוט אוטונומי בדרגה 3, עם אישור להוריד את הידיים מההגה - וגם את המבט של הנהג. עוד נראה אם גם הממשל האמריקאי יסכים כך. הייצור יתחיל רק ב-2026.

ריוויאן R3. ריוויאן,
R3. גרסה מקוצרת ודינמית יותר ל-R2, וגם קצת יותר זולה/ריוויאן

ההפתעה הייתה ה-R3. הוא מבוסס על ה-R2, אבל קצר ב-12.5 ס"מ, וזכה לעיצוב שמזכיר מאוד את הקומפקטיות האירופיות של שנות ה-80, בעיקר בגרסאות הראלי שלהן. הדגם הספורטיבי עם הנעה כפולה ושלושה מנועים יכונה R3X. על שניהם סיפקה ריוויאן עוד פחות פרטים, ורק הבטיחה שגרסאות ה-R3 יהיו זולות בכמה אלפי דולרים מה-R2. גם האח הקטן יכנס לייצור בעוד שנתיים.

ריוויאן R3. ריוויאן,
גם מאחור הוא מזכיר מכונית ראלי משנות ה-80/ריוויאן

על הדרך הודיעה ריוויאן שהיא מקפיאה את בניית המפעל החדש של בג'ורג'יה ותתאים בינתיים את המפעל באילינוי לייצור הדגמים החדשים, בקצב של כ-220 אלף יחידות בשנה. זה אומר שכושר הייצור שלה יהיה עשירית מכושר הייצור של טסלה, אבל גם שריוויאן מבינה שכרגע המטרה שלה היא לשרוד כדי שתגיע לייצור שני הדגמים החדשים. גם טסלה התייצבה מבחינה פיננסית והחלה להרוויח כסף רק אחרי השקת מודל 3 ומודל Y.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully