וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סינית בדרך: אלבר תייבא את BAIC, ויש כמה דגמים מעניינים

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 8:41

חברת הליסינג וההשכרה קיבלה את זיכיון אחת מיצרניות הרכב הוותיקות והגדולות בסין, שמייצרת רכבי בנזין לצד חשמליות, כולל כמה דגמי 4x4 מעניינים

חברת הליסינג וההשכרה אלבר דיווחה הבוקר לבורסה על קבלת זיכיון היבוא של דגמי BAIC הסינית, שנמצאת בהליכי כניסה לשוק האירופי. עוד לא ברור אילו דגמים יגיעו, אבל הראשונים ינחתו כאן כבר ב-2024.

בניגוד לכמה יצרניות סיניות אחרות שהושקו בארץ בשנים האחרונות, BAIC אינה סטארט אפ נוסח טסלה. החברה הממשלתית הוקמה בבייג'ינג עוד ב-1958, וייצרה בהתחלה דגמים של GAZ הרוסית. גם היום חלק משמעותי מהפעילות שלה הוא ייצור כלי רכב צבאיים ומסחריים, לצד שיתופי פעולה עם מרצדס ויונדאי. BAIC מייצרת עבור שיאומי את המכונית החשמלית החדשה שחשפה. לפני עשור רכשה החברה את הזכויות לייצור דגמי סאאב השבדית שפשטה רגל.

ב-2023 ייצרה BAIC 1.7 מיליון מכוניות, 90% מהן לשוק המקומי וממשיכה לייצר במקביל רכבי בנזין, דיזל וחשמל. ההכנסות שלה הגיעו ל-67.58 מיליארד דולר. החברה נסחרת בבורסה בהונג קונג, בשווי של 19.2 מיליארד דולר.

בייג'ינג 3. BAIC,
בייג'ינג 3. מתחרה לצ'רי FX/BAIC

דגמי הקרוסאובר בייג'ינג 3, 5 ו-7 הם סדרה של קרוסאוברים עם מנועי בנזין, שיוכלו להתחרות בדגמי צ'רי המשווקים בארץ.

אלפא S5. BAIC,
אלפא S5. מתחרה לטסלה מודל 3/BAIC

הדגמים החשמליים משווקים בסין תחת שם המותג ארקפוקוס וכוללים את הסדאן החשמלית הגדולה אלפא S, עם הספק מירבי של 652 כ"ס וסוללת 93.6 קוט"ש, והקרוסאובר אלפא T שמבוסס עליו.

החברה תשיק השנה את את האלפא S5 כמתחרה ישירה למודל 3 ול-BYD סיל, עם 4.82 מטר אורך, 1.93 מטר רוחב, 1.48 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.9 מטר. לגרסת הבסיס יש 270 כ"ס ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. אחריו יגיע קרוסאובר שיתבסס עליה, אלפא T5.

BJ40. BAIC,
BJ40 פלוס. רנגלר סיני/BAIC

החלק היותר מעניין בהיצע של החברה הוא סדרה של רכבי כביש שטח. ה-BJ40 פלוס למשל, עם שלדת סולם, מנוע טורבו בנזין 2,000 סמ"ק, 241 כ"ס ו-10 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. מה שחשוב יותר הוא זווית גישה של 37 מעלות, נטישה של 23 מעלות ומרווח גחון של 22 ס"מ.

עם אורך של 4.64 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.87 מטר ובסיס גלגלים של 2.76 מטר, הכביש-שטח 5 מקומות הזה קצר יותר מג'יפ רנגלר, שיש מי שיזהה בו את העיצוב של הג'יפ האמריקאי, אך יהיה זול משמעותי ממנו. מחירו של רנגלר סהרה בארץ מתחיל בכ-360 אלף שקל. ויש גם דור חדש באותו שם, BJ40, עם עיצוב מודרני יותר, מנוע טורבו-בנזין 2,000 סמ"ק, 250 כ"ס.

BJ60. BAIC,
BJ60. לא מן הנמנע שהמעצב ראה פעם ג'יפ גרנד צ'ירוקי/BAIC

BJ60 לעומת זאת מזכיר את ג'יפ גרנד צ'ירוקי בממדים, בנוי גם כן על שלדת סולם ומצויד במנוע 2,000 סמ"ק טורבו בנזין היברידי מתון, ומגיע עם 7 מקומות ישיבה.

אור אלעזרא יו"ר קבוצת אלבר, מסר: "אני נרגש משותפות הדרך החדשה בין אלבר לקונצרן הענק BAIC. ההחלטה הזו הינה פרי תהליך ממושך של למידה הדדית. אין לי ספק שהמותג BAIC יהפוך למותג מוביל בשוק הרכב הישראלי".

מנכ"ל קבוצת אלבר, דוד לנקרי אמר: "אנחנו גאים לייצג את יצרן הרכב BAIC בישראל, חברה עם מסורת וניסיון בייצור רכבים בני עשרות שנים, המחזיקה בפורטפוליו רחב ומגוון של רכבים חדשניים. הגעתה ארצה היא בשורה של ממש לצרכן הישראלי".

בנוסף לפעילות הליסינג וההשכרה שלה, אלבר היא זכיינית ענקית השכרת הרכב יורופקאר, יבואנית אופנועי הארלי דוידסון וטריומף בישראל, בעלים של חברות ממסי שירותי דרך וגרירה, רשת מוסכים, אלבר קרדיט, מוטו פרטס חלפים לרכב ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully