וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב הבטיחה לסייע לפריפריה? כך נראה קו האוטובוס לעוטף

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 11:59

אוטובוסים מוזנחים מחברות הסעות, נהגים שמתעסקים בנייד ומדלגים על תחנות: כך נראה קו 378 של מטרופולין מאופקים, נתיבות ושדרות לתל אביב, שמחליף את הרכבת הישירה המושבתת. מטרופולין: הנהג יודח. משרד התחבורה: האכיפה תוגבר

נהג קו 378 של מטרופולין מתעסק בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה/צילומי גולשים

רק ביום חמישי השיקה שרת התחבורה מירי רגב את רפורמת "צדק תחבורתי" שיזמה, המעניקה הנחה של 50% בתעריפי התחבורה הציבורית בפריפריה. אבל מה עוזרת הוזלת התעריפים כשמשרד שלה נכשל באספקת שירות אוטובוסים בטוח ואמין מהעוטף למרכז?

קו 378 של חברת מטרופולין הפך לעורק חיים מרכזי לתושבי עוטף עזה, שחזרו לבתיהם לראשונה מאז מתקפת החמאס, אבל מתקשים להגיע למקומות העבודה של רבים בהם במרכז עקב השבתת הרכבות הישירות מהעוטף צפונה. בגלל קטע החשוף לירי החמאס נסגר המקטע בין שדרות לאשקלון, ותושבי העוטף צריכים לקחת רכבת בכיוון ההפוך לבאר שבע ומשם רכבת למרכז. מה שיקר ואיטי יותר מהנסיעה באוטובוס.

אבל לתושבים בעוטף יש תלונות קשות על רמת השירות בקו: שימוש נרחב בחברות היסעים, עם נהגים שלא מכירים את המסלול, מדגלים על תחנות, מתעסקים בטלפון הנייד במהלך הנהיגה, ומגיעים באוטובוסים מוזנחים. זאת לאחר שמטרופולין עושה שימוש נרחב באוטובוסים של חברת בון תור, שמחזיקה ג'נרישן קפיטל, שהיא גם הבעלים של מטרופלין.

"מטרופולין מעבירה את הקו היחיד שיש מכאן לתל אביב לחברות פרטיות והנהגים עושים מה שבא להם: מדלגים על תחנות לא עוצרים לנוסעים, וגרוע מכל, כל יום אתה אמור לחפש את האוטובוס מחדש כי הצבע משתנה מהחברה לחברה", מספר תושב אופקים.

בסרטון שהגיע לידי וואלה רכב נראה נהג קו 378, בנסיעה שבוצעה בידי בון תור, מתעסק שוב ושוב בטלפון הנייד וצופה בסרטים בעודו מסיע אוטובוס מלא מתל אביב לדרום, עובר בין נתיבים ועוקף מכוניות אחרות. "זה לא משה יוצא דופן", אמר לנו הנוסע שצילם את הסרטון, "זה רק עניין של זמן שנוסעים ייהרגו בגלל זה, באוטובוס או במכוניות מסביב".

"חברים שלי כבר קיבלו בתביעות קטנות אלפי שקלים פיצויים בגלל שנהגי קו 378 לא עצרו אליהם. עכשיו כשאתה פונה אליהם בתלונה עם שולחים גיפט קארד כפיצוי. זה נחמד מאוד, אבל אנחנו מעדיפים אוטובוס תקין ובזמן בתחנה", אומר תושב שדרות. תלונה נפוצה נוספת נוגעת לתדירות הקו: בחלק מהשעות יש שתי נסיעות בשעה, אבל באחרות רק אחת. נוסע שמפספס את הקו, נדון לאיחור גדול בהגעה ליעדו, או שנאלץ לקחת אוטובוס מקודם מהדרוש.

נוסעים עולים בתחנת סבידור בתל אביב לקו 378 של מטרופולין בביצוע בון תור. צילומי גולשים, מערכת וואלה
משרד התחבורה מודה שהבעיה מוכרת לו, אבל הוא לא מצליח לפתור אותה/מערכת וואלה, צילומי גולשים

מחברת מטרופולין נמסר: "מיד עם קבלת הפנייה דרשנו מהחברה הקבלנית, המעסיקה את הנהג, להדיחו לאלתר מעבודה עם מטרופולין אשר בטיחות נוסעיה הינו ערך ראשון במעלה. על מנת לספק שירות מיטבי לציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית התבקשה החברה לתגבר את היקף הנסיעות בקו ועל כן מבוצעות נסיעות אלה על-ידי חברת היסעים פרטית".

ממשרד התחבורה נמסר: "הנסיעה אשר צוינה בפנייתך בוצעה באמצעות קבלן משנה של מטרופולין. בחינת משרד התחבורה ובהתאם לחובתו ההסכמית של המפעיל, כאשר מופעל קבלן משנה, הוא בא בנעליו של מפעיל תחבורה ציבורית המפעיל אותו, וכפועל יוצא הוא מחויב לכלל חובותיו של המפעיל מכל המשתמע מכך, בדגש לשמירה על רמת השירות שמחויב לציבור משתמשי התחבורה הציבורית.
המקרה שהובא לפנינו נבדק אל מול הגורמים המקצועיים בחברת מטרופולין אשר ממנו נמסר כי הופסקה עבודתו של הנהג באופן מיידי, ולאחר בדיקה מול מחלקת השירות והבטיחות של החברה עודכן לדבריהם כי במהלך השנה האחרונה הופסקה עבודתם של כ- 3 נהגי קבלני משנה. בשל חומרת המקרה, יודגש כי מצד משרד התחבורה הנושא הועבר להמשך בדיקה ומעקב של קציני הבטיחות של המשרד.

"לעניין תופעת אי עצירה בתחנות, המשרד מודע לגודל התופעה הרווחת בשטח ופועל בערוצים שונים במטרה למגר את התופעה, כאשר ביניהם - ביצוע בקרות סמויות, השתת פיצויים מוסכמים במסגרת הליך אכיפה מנהלי, הפעלת בקרות מיוחדות, הטמעת פרמטר 'אי ביצוע' בציוני מפעיל וכדומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully