וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוונים לנהוג לבילוי בפורים? כך תדעו שלא הגזמתם עם האלכוהול

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 18:46

למרות שעדיף לא לשלב נהיגה ושתייה, ישראלים רבים ינהגו בימים הקרובים לפאבים ולמועדונים. אל תחכו לשוטר או לתאונה: השוק מציע סוגים שונים של נשיפונים, שאמורים להזהיר אתכם אם הגזמתם בשתייה חריפה

גבר שותה בירה תוך כדי נהיגה. ShutterStock
נשיפון חד פעמי עולה 10 שקלים. יותר זול מבקבוק בירה/ShutterStock

בכל שנה מתרחשות בישראל 245 תאונות דרכים בממוצע בשל נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים. לפי נתוני עמותת אור ירוק נפגעים בהן כ-407 בני אדם, יותר מנפגע אחד בכל יום בממוצע. בכל שנה נהרגים תשעה בני אדם בממוצע בתאונות שנגרמו מנהיגה תחת השפעה ו-31 נפצעים קשה.

הדרך הכי טובה להימנע מתאונות כאלה להשאיר את האוטו, הקטנוע, הקורקינט החשמלי והאופנים בבית ולהגיע לאתרי הבילוי בתחבורה ציבורית, במונית או עם חבר או בני זוג שלא שותים. רכבת ישראל תתגבר בשבוע הקרוב למשל את מהרצליה לירושלים, שממנו אפשר לעבור לקו האדום של הרכבת קלה, שמעניק כיסוי לא רע למוקדי בילוי בתל אביב.

איך משפיע אלכוהול על הנהיגה שלנו. עמותת אור ירוק,
כך משפיע אלכוהול על הנהיגה שלכם/עמותת אור ירוק

לפי נתוני אור ירוק 1 מכל 2 ישראלים הודה שנהג גם לאחר ששתה. מי שבכל זאת מעדיף להסתכן ולנהוג יכול לעשות שימוש בנשיפונים: בדיקות המאפשרות לקבוע האם עברתם את רף האלכוהול המותר, ואינכם כשירים לנהיגה. כמו מכשיר הינשוף המשטרתי, גם הנשיפונים מבוססים על ניתוח שיעור האלכוהול באוויר שנושפים לתוך הפיה שלהם.

בעוד שכשלון בבדיקה משטרתית יביא לכם שנתיים שלילת רשיון נהיגה וקנס כספי, נשיפונים אינם קבילים בבית המשפט ומדויקים פחות, אבל אמורים לספק אינדיקציה אמינה יחסית למצב האלכוהול בדמכם. גם המשטרה משתמשת בהם כקו בדיקה ראשוני לזיהוי נהגים שיש חשש שאינם כשירים, ומי שנמצא שתוי על ידם מועבר לבדיקה בינשוף. משום שמדובר במכשירים פשוטים וזולים הרבה יותר מינשוף, נשיפון עלול לקבוע ששיתם יותר מדי גם כשאתם פיכחים אך גם להיפך, והאחריות היא עליכם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כמה מותר לשתות כשנוהגיםפ. עמותת אור ירוק,
מותר לשתות רק מנת משקה אחת, כשההגדרה משתנה בהתאם לסוג האלכוהול/עמותת אור ירוק

כמה מותר לשתות? לפי החוק החוק נהג ייחשב כנוהג תחת השפעת אלכוהול, אם בדמו יימצאו יותר מ-50 מיליגרם אלכוהול, או שבאוויר שהוא נושף לפיית הינשוף יהיו יותר מ-290 מיקרו גרם אלכוהול. נהגים חדשים וצעירים, כמו נהגים מקצועיים, יחשבו שיכורים כבר מכמות של 50 מיקרוגרם אוויר נשוף ובפועל אינם מורשים לשתות כלל.

החוק כאמור לא נוקב בכמויות. מקובל לראות במנת אלכוהול אחת, כוסית יין או שליש ליטר בירה כגבול העליון. אולם בפועל רף השכרות משתנה מגבר לאישה, ותלוי גם במשקל הגוף שלכם. אסור להסתמך על תחושות בעניין: ככל שתשתו יותר האלכוהול יגרום לכם לחשוב שאתם כשירים יותר לנהיגה. הוא גם מאריך את זמן התגובה שלכם, מה שמשפיע לרעה על מרחק העצירה וזיהוי סיכונים, ומביא להערכה לקויה של מהירות ומרחק ולצמצום שדה הראיה.

בדיקות חד פעמיות: טסט&דרייב היא בדיקה שהחלה לשווק GB Pharma, מקבוצת גלוברנדס, ומציגה תוצאות 2-4 דקות לאחר הנשיפה. בחברה מתגאים בעמידה בתקן TUV ובשימוש שאושר על-ידי מעבדת TRANSCOM. הבדיקה נמכרת בחנויות נוחות ופנאי, רשתות פארם ובתי המרקחת. עלות ערכה הכוללת שתי בדיקות חד פעמיות, עומדת על 20 שקל.

מדובר במחיר זול יחסית למחירי השוק. גם אתרי לאביזרי חתונות שמציעים נשיפונים חד פעמיים מוכרים יחידה בודדת בכ-20 שקל, והמחיר יורד לאזור ה-10 שקלים רק ברכישת כמות של מעל 1,000 יחידות.

בדיקות רב פעמיות: בשוק מוצעים גם נשיפונים לשימוש רב פעמי, על סוללות. הם נמכרים ב-75 עד 200 שקל ליחידה, ויתרונם שהם יכולים להיות זמינים תמיד, ושהם מספקים תוצאות במהירות רבה יותר מהחד פעמיים, לעתים תוך פחות מ-10 שניות. חלק יחייבו אתכם לרכוש בהמשך פיות פלסטיק חד פעמיות נוספות מעבר לאלה המסופקות עם המכשיר, או כדי לאפשר גם למבלים אחרים להשתמש במכשיר שלכם. עם זאת לא תמיד ברור מה אורך החיים שלהם ועד מתי הבדיקה שלהם מדויקת, כאשר בכל מקרה גם הם אינם מוכרים בבית משפט, ועלולים בסיכוי רב יותר לפספס נהג ששתה יותר מדי, או להזהיר נהג פיכח מלנהוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully