וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיישנים של אוטוטוקס לא זיהו מכשול קריטי לעסקת המכירה שלה

עודכן לאחרונה: 23.3.2024 / 14:20

רכישת יצרנית מערכות התקשורת לרכב בידי קוואלקום האמריקאית בוטלה לאחר שלא הצליחה לקבל אישורים רגולטוריים. הנציבות האירופית קבעה כי מדובר במיזוג בין שתי החברות המובילות בעולם בתחומן

מערכת זיהוי אופניים וקורקינטים אוטוטוקס. אתר יצרן
הטכנולוגיה של אוטוטוקס. המכונית תזהה רמזורים, מכוניות אחרות ואופניים/אתר יצרן

בימים של קושי בגיוס כספים, התמודדות עם עובדים המגויסים למילואים וגל פיטורים, עוד מכה לתעשיית היי-טק המקומית, ובעיקר לחברות האוטו-טק: אוטוטוקס הישראלית הודיעה כי רכישתה בידי קוואלקום האמריקאית לא תצא לפועל. שווי העסקה היה אמור להגיע לכ-350 מיליון דולר.

בהודעה הרשמית של החברה מכפר נטר שבשרון נמסר: "אנו מודים לקוואלקום על כוונתה לרכוש את אוטוטוקס. מצאנו שותפים לחזון שלנו להציל אלפי אנשים בכל שנה באמצעות V2X. אנחנו מאוכזבים שהעסקה לא הצליחה לקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים וכתוצאה מכך לא תגיע לידי השלמה".

את ההתנגדות לעסקה הובילה הנציבות האירופית, שפתחה בחקירה נגדה באוגוסט האחרון, עוד לפני פרוץ המלחמה. האירופים טענו כי מדובר במיזוג בין שתי החברות המובילות בעולם בתחום ה-V2X, טכנולוגיית תקשורת למכוניות, כדי להעביר מידע בטווח של מאות מטרים ביניהן ובינן לבין תשתית הכבישים. מדובר בתקשורת לא סלולרית, שיש לה השלכות קריטיות לבטיחות הנסיעה: לדעת לפני עיקול שאחריו יש פקק שהנהג לא רואה עדיין וצריך להאט, או לאפשר לרכבים במצב נסיעה אוטונומי לתאם ביניהם מעבר נתיב וחציית צמתים. המונח המקצועי הוא V2X, כלומר תקשורת בין כלי רכב לכל דבר אחר.

עובדי אוטוטוקס חוגגים את המכירה לקוואלקום. אייל טואג,
עובדי אוטוטוקס אחרי ההודעה על המכירה/אייל טואג

מדובר בתחום טכנולוגי חדש שרק בשנים הבאות יחדור למכוניות, ואוטוטוקס שהשתתפה בעיצוב התקנים העולמיים צפויה להיות אחד השחקנים המרכזיים בו, כמו מובילאיי בתחום הראייה הממוחשבת לרכב והנהיגה האוטונומית, ואינוביז בתחום מכ"מי הלייזר (ליידאר). למעשה במכוניות רבות שלושתן ימצאו זו לצד זו בשנים הבאות.

אוטוטוקס, שהוקמה ב-2009 בידי און הרן ומנוהלת בידי חגי זיס, דיווחה כבר כי יש לה חוזה עם יצרן גדול שאת שמו לא חשפה לשילוב הטכנולוגיה שלה במכוניות שייצר משנת 2025, וכי היא מנהלת שיחות עם 7 יצרנים נוספים. עד היום גייסה החברה כ-150 מיליון דולר, בהשקעות מדלק מוטורס יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו, יונדאי, סמסונג, וקרנות כמו אמיתי ונצ'רס, וינטאז' ועוד. בשנה שעבר דיווחה כי צבר ההזמנות שלה עבר את ה-200 מיליון דולר והיא מעסיקה כיום כ-120 עובדים בארץ ובחו"ל.

כעת יצטרכו הנהלת אוטוטקס ובעלי המניות שלה להחליט אם להוביל למכירה לחברה שאינה עוסקת בתחום ועסקה עימה תוכל לקבל את האישורים הדרושים, או לנסות לצמוח בכוחות עצמה בתחום מול קוואלקום שניסתה לרכוש אותה. לפי דיווחיה, לאוטוטוקס יש כעת חוזים לאספקת רכיבי V2X ל-10 יצרני רכב ויצרנית אחת של אופניים חשמליים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוטו טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully