וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בתחבורה הציבורית מתחילה: מה לעשות כדי לקבל הנחה

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 19:56

ממחר תשקיע המדינה 240 מיליון שקל בשנה בהנחות משמעותיות לצעירים, תושבי פריפריה, והרחבת הנסיעה בחינם לאנשים עם מוגבלויות. אבל ההנחות אינן אוטומטיות: מה ההטבות ואיך מקבלים אותן

נוסעי אוטובוס סופרבוס. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
ההנחה המשמעותית ביותר, 50% לתושבי הפריפריה תינתן רק על חופשי חודשי, לא על יומי או נסיעה בודדת/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

הרבה מאוד ישראלים יוכלו לנסוע ממחר בחינם או בהנחה גדולה באוטובוס, ברכבת הכבדה והקלה ואפילו ברכבלית בחיפה. זאת כחלק מהשלב הראשון ברפורמת צדק תחבורתי שיזמה מירי רגב, וקיבלה את תמיכתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בתקציב של 240 מיליון שקל תעניק המדינה הטבות משמעותיות ל-2.8 מיליון איש לפי חישובי משרד התחבורה, אם כולם ישאירו את הרכב הפרטי בבית וינצלו אותן. אלה הן ההטבות שכוללת הרפורמה, ומה אתם חייבים לעשות כדי לקבל אותן - הן אינן אוטומטיות.

מה ההנחה לתושבי הפריפריה?
עשרות יישובים שמדורגים בדירוג 1-5 בפריפריה הגיאוגרפית, הנקבע על פי ריחוקם ממרכז הארץ וממרכזי תעסוקה גדולים, יקבלו הנחה של 50% ברכישת מסלולי חופשי חודשי השונים, אזורי, ארצי, עם או בלי רכבת. לא תהיה הנחה על נסיעה בודדת ועל חופשי יומי, כך שההטבה מיועדת רק למשתמשים כבדים בתחבורה הציבורית. דירוג זה מוציא כרגע מהרשימה ערים גדולות כמו ירושלים ובני ברק, ויישובי פריפריה מבוססים כמו כפר ורדים ועומר, אך מכניס אליה ישובים כמו קריית שמונה, טבריה, ערד, אופקים, נתיבות, רהט, אילת ובאר שבע. מדובר בחיסכון של מ-49.5 שקל לחופשי-אזורי בפריפריה המאפשר נסיעה חופשית ברדיוס של 40 ק"מ למשך חודש, ועד חסכון של 305 שקל על נסיעות בכל האוטובוסים והרכבות בארץ למשך חודש (מלבד הקווים לאילת).

מה ההנחה לחיילים משוחררים?
חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי יקבלו 100% הנחה, כלומר נסיעה בחינם, בשנה הראשונה לאחר שחרורם, כמו שנסעו בחינם בזמן השירות. מדובר בהטבה שיכולה להיות שווה אלפי שקלים למי שינצל אותה במלואה.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020. ראובן קסטרו
נוסעים ברכבת. בפריפריה ישלמו רק 305 שקלים לחודש כדי לנסוע חופשי בכל הרכבות וקווי האוטובוס (מלבד לאילת)/ראובן קסטרו

מה ההנחה לצעירים בני 18-26 שנה?
מיום הולדת 18 ועד יום הולדת 26 יהנה כל צעיר ישראלי מהנחה בשיעור 33% לכל סוגי המנויים החודשיים, במטרה להקל עליהם כלכלית בשנים שהם עדיין לא מועסקים במשכורות גבוהות, וכדי לעודד אותם ולהרגיל אותם להשתמש בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי.

מה ההטבה החדשה לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי ביטוח לאומי?
עד היום הם היו זכאים להנחה של 50% על נסיעות בודדות. זה היטיב עם מי שנסע מעט, אבל לא עם מי שמשתמשים בתחבורה ציבורית באופן כמעט יומיומי. כעת יוכלו גם אנשים עם מוגבלויות וזכאי הביטוח הלאומי לקבל הנחה של 50% גם על מסלולי החופשי חודשי השונים.

מה חייבים לעשות כדי לקבל את ההנחות החדשות?
חובה לעדכן את הפרופיל שלכם ברב קו או באפליקציות התשלום בסמארטפונים. אפשר לעשות זאת דיגיטלית, באתרי רב קו והופ און או בהגעה פיזית למרכזי הרב קו. בכל מקרה תצטרכו להציג צילום תעודת זהות וכדי לקבל הנחה כתושבי פריפריה גם באישור נוסף שאתם מתגוררים ביישוב המדובר: חשבון ארנונה / חשמל / מים על שמכם או תצהיר עו"ד. תוכל לוודא שהיישוב שלכם כלול בהנחה באתר צדק תחבורתי. יש ישובים כמו זכרון יעקב, בנימינה וקריית טבעון שרק תושבי רחובות מסויימים בהם יוכלו לקבל את ההנחה, גם על כך פרטים באתר, או במוקד משרד התחבורה 4515*.

מה מתוכנן לשלב השני של הרפורמה?
הפעימה השנייה שתצא לדרך במהלך החודשים הקרובים תכלול הרחבת הנסיעות בחינם לאזרחים ותיקים (נשים מגיל 62, גברים מגיל 67 במקום מגיל 75 כיום), ותכלול הנחות על בסיס דירוג סוציו-אקונומי בפילוח ברמה שכונתית ולא רק של כלל היישוב בכל הארץ, מתוך הבנה כי ביישובים רבים קיימים פערים משמעותיים בין השכונות והרפורמה צריכה להתייחס אליהם. כך יקבלו את ההנחה גם תושבי שכונות חלשות בתל אביב - ובבני ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully