וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי הכריזה על ריקול דרמטי. תביעה ייצוגית טרייה מסבירה למה

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 8:12

אודי איטרון היה מחלוצי הרכבים החשמליים בארץ. כ-900 רכבים הוזמנו לריקול שהוליד השבוע בקשה לתביעה ייצוגית, על סכנת שריפה בגלל תקלה בסוללה. תקלה שלפי התביעה כבר גרמה בארץ לשריפת שני רכבים לפחות

נהיגה ראשונה אודי e-tron. רונן טופלברג,
אודי איטרון בעת ההשקה בישראל ב-2019/רונן טופלברג

ההודעה שהפיצה לתקשורת יבואני אודי, צ'מפיון מוטורס, בישרה על מה שנראה כמו עוד קריאה למוסך של רכבים חדשים, מהסוג שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות.

לפי ההודעה במסגרת קמפיין עולמי עליו הורה היצרן, נקראים למרכזי השירות 895 כלי רכב מדגמי אודי איטרון, הקרוסאובר החשמלי היוקרתי, משנות ייצור 2019-2022. במסגרת זו תבוצע בדיקת סוללת המתח הגבוה ובהתאם לתוצאות הבדיקה, ככל שיעלה בכך צורך לפי הנחיות היצרן יוחלפו מודולים בסוללה ו/או תתבקש בדיקה תקופתית נוספת.

ההודעה גם בישרה שעד לעדכון תוכנה נוסף שמתוכנן לעוד כחצי שנה, ממליץ היצרן להגביל את יעד הטעינה המקסימלי של סוללת הרכב ל-80%. משך הזמן המשוער לביצוע הבדיקה הוא כ-יום עבודה. החלפת מודולים, ככל שתידרש, אורכת כ-4 ימי עבודה.

רק התקלה שבגללה יצא הריקול לא אוזכרה משום מה בידיעה: כשל במודולים מתוצרת LG הקוריאנית, וחשש ליצירת עומס יתר ולשריפה של הרכב. לפי בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי מרכז לוד נגד צ'מפיון ואודי, כבר אירעו בישראל שני מקרים של שריפת דגמי איטרון בשל הבעיה.

שריפת אודי איטרון בארץ באוקטובר 2022. שירותי כבאות קריית ביאליק,
שריפת אודי איטרון בארץ באוקטובר 2022/שירותי כבאות קריית ביאליק

התביעה שהוגשה בידי עורכי הדין עידן איידן ודוד תירוש ממשרד איידן-תירוש, טוענת כי כבר בשנת 2020 החלה יצרנית הרכב לקבל תלונות על דגמי איטרון שהתלקחו ונשרפו, בשל הכשל במודולי הסוללה ובבקר הסוללה שלא מזהה את עומסי היתר וההתחממות. ב-2022, כאשר הרכב עבר מתיחת פנים ושמו שונה ל-Q8 איטרון חדלה אודי מלהשתמש בסוללות LG, אבל הבעיה ברכבים שכבר יוצרו טרם נפתרה.

איטרון הוא לא הדגם הראשון מבין חלוצי התחום שסבל מתקלת סוללה שעלולה לגרום לשריפה: שברולט בולט החשמלית עברה בגלל תקלה כזו ריקול ענק ויקר שכלל החלפת הסוללה, גם כן מתוצרת LG, בעלות של מיליארדי דולרים. אודי נמנעת בינתיים מהחלפה ומנסה לפתור את הבעיה בקמפייני שירות לעדכון תוכנת בקר הסוללה, שהחלו באפריל 2022.

בארה"ב נמצאת התקלה בחקירה של הרשות לבטיחות במשרד התחבורה בוושינגטון. לפי התביעה מסרה אודי כי בחודשים יולי-נובמבר היא הבחינה בעלייה במספר מקרי השריפה בדגמי האיטרון ובדצמבר הכריזה על ריקול וולונטרי בהם. רק שלושה חודשים אחר כך היא מכריזה על כך בישראל.

התביעה היא על סך לפחות 2.5 מיליון שקל, ואינה כוללת פיצוי על ירידת ערך אפשרית במחירם של רכבי היוקרה המשומשים.

כעת יצטרך בית המשפט לדון בבקשה ולהחליט האם יש בסיס להגשת תביעה ייצוגית ורק אם יאשר את הבקשה יחלו דיונים בנושא. זאת אלא אם, כפי שקרה לא פעם, יגיעו הצדדים להסכמה על פיצוי במימון היצרן ויגישו אותה לאישור בית המשפט.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully