וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספנג P7: טסלה מודל 3 אבל עם טוויסט

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 15:27

עוד סדאן חשמלית שנולדה להתחרות בסטלה מודל 3, אבל עם איכויות ג'ימס בונדיות מגיעה אלינו למבחן מקומי

אקספנג P7/אודי עציון

מחיר: 280 אלף שקל
מתחרות: טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, BYD סיל
אהבנו: עיצוב, ביצועים, אחריות ארוכה לרכב
לא אהבנו: הנדסת אנוש ותפעול מלא דרך המסך, מחיר בגרסת הפרפורמנס
ציון: 8/10

פעם היה צריך להיות פירס ברוסנן כדי לעשות את זה. עכשיו אני יכול לצאת בנוחות מהאקספנג P7 בלי להיות 007, לשלוף את הטלפון הנייד שלי, ללחוץ על החץ שבאפליקציית היצרן ולצפות ברכב הריק נוסע לאחור.

כאן המטרה היא לא להימלט תחת אש מהרשע התורן, אלא להיות מסוגל להכניס את האוטו לחנייה צרה, שבה לא אוכל לפתוח את דלת הנהג. עד שאחד שמומחי הסייבר המקומיים לא יפרוץ את המגבלה ה-P7 תיסע כך במהירות של עד 10 קמ"ש בלבד ועד למרחק של רק 10 מטר - ועדיין זה מגניב כמו לשחק במכונית גדולה על שלט רחוק.

מכונית המנהלים החשמלית הסינית החדשה היא אחת מהראשונות שמגיעות לארץ עם היכולת שנולדה לעידן מצוקת החנייה וסרטוני הטיקטוק. עוד ביטוי ליכולות הטכנולוגיות של אקספנג, סטארט אפ מוטורי נוסף ברוח טסלה, שהוקם רק לפני 10 שנים ומכר ב-2023 כ-142 אלף מכוניות. ה-P7 היא התשובה שלו למודל 3, ולצידו נמכר הקרוסאובר G9 שקרוב יותר בממדיו לב.מ.וו Ix3, אך זול משמעותית.
בהמשך השנה תשיק פריזבי היבואנית גם את ה-G6, התשובה של אקספנג למודל Y ולשפע הקרוסאוברים האירופים והקוריאניים המתחרים. אבל עד אז זה הדגם הזול במבחר של היצרנית בארץ, שהספיקה למסור כבר כמעט 800 מכוניות בתוך פחות מחצי שנה.

אקספנג P7. אודי עציון,
העיצוב הוא גרסה מעודנת יותר של מודל 3/אודי עציון

עיצוב: ההשראה מטסלה מודל 3 ברורה, אבל האקספנג מצליחה להיראות מאט יותר יוקרתית, בתצורת ספורט סדאן ארוכה, אך עם חזית אנונימית מדי. בגרסה הזו אפשר לקבל כאופציה בשווי 30 אלף שקל דלתות קדמיות שנפתחות כלפי מעלה, כאמצעי משיכת תשומת הלב האולטימטיבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אקספנג P7. אודי עציון,
עיצוב נקי ואיכות טובה, אבל תפעול מערכות מבלבל ומסוכן מהמסך/אודי עציון

תא הנוסעים: גם מעצבי הפנים ראו פעם, ואולי יותר מאחת, מודל 3. סביבת הנהג נקייה, אפילו מדי, כשכל תפעול המערכות מתבצע ממסך ה-15 אינץ', באותו אופן שמרשים באולם התצוגה, אבל מבלבל ומסוכן על הכביש. אין סיבה להחביא שם את תפעול פתחי המיזוג, המראות ובקרת האקלים. אפשר כפיצוי לשלוט על המיזוג מכפתורים על ההגה, פחות נוח ודורש הסתגלות. לפחות לנהג יש מסך 10.5 אינץ' משלו, שאין במודל 3.

איכות החומרים טובה וכמקובל כיום יש גם תאורת אווירה שמאפשרת עיצוב תאורה לפי ההעדפות האישיות, אבל אקספנג העתיקו מטסלה גם את הויתור על כיסוי נגלל לגג הפנורמי. את המחיר תשלמו בקיץ.

תנוחת הישיבה חוזרת על המסר הספורטיבי: היא נמוכה, מה שמורגש גם בכניסה והיציאה. המושב טוב, אבל מרווח הראש לא נדיב לנהגים גבוהים.

מאחור מרווח הרגליים נדיב, אבל גם כאן תנוחת הישיבה נמוכה ומרווח הראש מוגבל.

לתא המטען נפח של 440 ליטר בלבד, ופתח הטענה גדול.

אקספנג P7. אודי עציון, מערכת וואלה!
מרווח טוב לברכיים מאחור, פחות לראש/מערכת וואלה!, אודי עציון

אבזור: מולטימדיה ולוח מחוונים במסך 15 אינץ' עם ווייז אך ללא אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חישוקי 19 אינץ', גג פנורמי, מושבי נהג ונוסע בכוונון חשמלי, טעינה אלחוטית לנייד, מפתח חכם. בתוספת של 20 אלף שקל בחבילת דיאמונד מצטרפים ריפודי עור נאפה, מושבי ספורט מאווררים וסטריאו משודרג של דיינאודיו.

בטיחות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב, ניטור רכב בשטח מת, אור גבוה אוטומטי, התרעה על פתיחת דלת בכביש לא פנוי.

אקספנג P7. אודי עציון, מערכת וואלה!
רק 440 ליטר נפח בתא המטען/מערכת וואלה!, אודי עציון

ביצועים: שוב כמו בטסלה, אין מוט הילוכים או לחצן התנעה. פתחתם את נעילת הרכב? הוא מונע. עם 472 כ"ס משני מנועים, אחד בציר הקדמי ואחר באחורי, כוח זה הדבר האחרון שחסר לאוטו הזה גם במצב 'רגיל' שחוסך מעט חשמל לטובת הטווח. היציאה מהמקום מעודנת יחסית בכל מקרה, כשב'ספורט' הגב כבר ממש נדבק לכיסא.

אקספנג P7. אודי עציון, מערכת וואלה!
טעינה מהירה רק ב-175 קילוואט/מערכת וואלה!, אודי עציון

טווח וטעינה: כרגיל, תשכחו מנתוני היצרן. בטח בחשמלית עם ביצועים כאלה. בנהיגה שכללה הרבה קטעים רגועים אבל גם לא מעט האצות ונהיגה מאומצת בהרי ירושלים עמד הטווח הריאלי על כ-400 ק"מ. אין ממש מצב של נהיגה בדוושה אחת המאפשר טעינה רגנרטיבית מירבית, מה שיכול היה לסייע בהארכת הטווח.

טעינה מהירה אפשרית בקצב של 175 קילוואט, לעומת 250 ק"א בטסלה. טעינה איטית - ב-11 קילוואט.

אקספנג P7. אודי עציון,
מאחור עיצוב הסדאן קופה האלגנטי מורגש יותר/אודי עציון

נוחות והתנהגות: עם משקל של 2.2 טון, האקספנג נשענת על עוצמת מנועיה לטובת הספורטיביות, לא על שלדה קלת משקל. זה מורגש ככל שהכביש מתעקל. אין כמעט זווית גלגול, אבל האצה בסיבוב יכולה לגרום לזנב לפסוע גם כשהנהג לא תכנן זאת, ולוקח זמן לבקרת היציבות להתערב. ההגה נטול תחושה וגם הדיוק שלו ממוצע. הבלימה טובה.

נוחות הנסיעה סבירה יחסית לצמיגים נמוכי החתך וכיול מתלים נוקשה שנועד לאזן את המשקל. ככל שהכביש גלי, או עירוני, הנוחות אינה מצטיינת. גם בידוד הרעשים יכול היה להיות טוב יותר.

אקספנג P7. אודי עציון, מערכת וואלה!
מוצלחת, אבל הדגם הבסיסי הוא עסקה עדיפה/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי הציבה את הפרפורמנס על 280 אלף שקל, התייקרות של 13 אלף שקל לעומת המחיר המקורי. ל-P7 יש את האבזור והעיצוב שיכולים להצדיק את המיצוב היוקרתי, אבל כדי להשלימו יהיה גם צורך ברמת שירות ושביעות רצון הלקוחות שעוד ייקח זמן לצבור. הנדסת האנוש סובלת מאותם ליקויים של סיניות אחרות.

המחיר זול לעומת סדאנים חשמליים אירופיים, אבל הדיל האמיתי נמצא דווקא בגרסת הכניסה, שמסתפקת במנוע אחורי בלבד, ב-276 כ"ס, נהנית מטווח רשמי משופר של 576 ק"מ ותג מחיר תחרותי בהרבה, של 210 אלף שקל.

על הצד הטכני: אקספנג P7 פרפורמנס

מנוע: שניים, הספק מירבי 473 כ"ס, מומנט מירבי 77.2 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה
הנעה: כפולה
סוללה: 82.7 קוט"ש
קצב טעינה מירבי: 175 קילוואט

מידות:
אורך (מטר):
4.88
רוחב (מטר): 1.90
גובה (מטר): 1.45
בסיס גלגלים (מטר): 3.0
משקל: 2,215 ק"ג
צמיגים: 245/45R19

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
4.1
מהירות מרבית (קמ"ש): 200
טווח משולב: 505 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: 5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה על פתיחת דלת לכביש לא פנוי, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
7 שנים או 160 אלף שקל לרכב, 8 שנים או 160 אלף שקל לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully