וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משילות ונכשלות: גניבות הרכב ממשיכות להשתולל ויש להיט חדש

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 12:14

מסתבר שגם גנבי הרכב אוהבים לטייל בשטח, או לפחות כך מצביעים נתוני גניבות הרכב של הרבעון הראשון. יש לכם את אחד מכלי הרכב האלו? אתם בסיכון מוגבר

גניבות רכב רבעון 1 2024. פוינטר,
מאפשרים מילוט ועקיפת מחסומים: זינוק בגניבות רכבי שטח/פוינטר

הכישלון המערכתי רב השנים של מדינת ישראל בטיפול בגניבות הרכב הוא מיקרוקוסמוס של החידלון האוחז בכל אחת מהמערכות הקשורות אליו. במעגל הקרוב ביותר: משטרת ישראל שלא מסוגלת (גם) לטפל בנקודת הקצה של ביטחון אישי לאזרחים ורכושם. מעגל שני: מערכת הביטחון והצבא שאבטחת קו התפר באחריותם וזה מתגלה כפרוץ לחלוטין למעבר הגנבים פנימה והחוצה. מעגל שלישי: מערכת בתי המשפט שכושלת ביצירת מערך ענישה שלא רק שאינו מרתיע, אלא גם לא מרחיק מהתחום למספיק זמן את מי שמתפרנסים ממנו. ועל כל אלו חברות הביטוח שכמו הבית בקזינו - רק מרוויחות מהמצוקה הזו. ולמי לא נשאר? לאזרח הקטן, שמשלם מכיסו על הבינוניות של כל המערכת הזו.

גניבות רכב רבעון 1 2024. פוינטר,
הגנבים הופכים לאלימים יותר ונוסף מימד לאומני לפעילות הפלילית/פוינטר

המובהקות הפעם היא לאור נתוני גניבות הרכב ברבעון הראשון של שנת 2024. אחרי הפוגה קטנה ברבעון האחרון תחת ההלם הראשוני של מתקפת ה-7 באוקטובר ועיבוי הפעילות המשטרתית והבטחונית, חוזרים גנבי הרכב ל"עסקים כרגיל" וממשיכים לבזוז את רכוש האזרחים. אלא שבמקרה הזה, לצד הנתונים הרגילים של האיזורים המועדים לפורענות, מתווספת מגמה חדשה עליה הצבענו בעבר, אבל כעת מקבלת גיבוי נתונים קשיח.

על פי הדו"ח המסכם כאמור את הרבעון הראשון של 2024, ישנה עליה של 170% בניסיונות הגניבה ביחס לרבעון האחרון של 2023. מתוך סך הגניבות, 16% הם של רכבי 4X4, זו עליה של 110% ביחס לרבעון הקודם ולדברי החברה - נתון חריג ביחס לשנים האחרונות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סיכול גניבת ג'יפ סוזוקי ג'ימני לאחר שנגמר הדלק לגנב, כביש 1, פברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הלהיט החדש בקרב הגנבים - סוזוקי ג'ימני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החיבה של גנבי הרכב לכלים אלו אינה חדשה, ואם בשנים האחרונות סבלו מנחת זרועם בעלי ג'יפ רנגלר וטויוטה לנדקרוזר, השנה האחרונה הכניסה עוד דגם למעגל הגניבות - סוזוקי ג'ימני שבעליהם מתלוננים מזה תקופה ארוכה על מכת גניבות. בניגוד לגניבות רכב לצורך פירוק וחלפים, כלי רכב אלו נגנבים בהזמנה לשימוש בשטחים, גם למטרות טיולים ולא פחות מכך, אפשרות לנוע בחופשיות בשטחי יהודה ושומרון שלא על הצירים הקיימים שמרושתים במחסומים ונקודות ביקורת של הצבא.

גם כלי הרכב החשמליים רשמו עליה בגניבות שלהם, זה לא נובע מעניין מיוחד באיכות הסביבה כמו האפשרות לעשות שימוש בסוללות של כלי הרכב האלו לאספקת חשמל למתחמים שבהם אין אספקת חשמל סדירה. במובן הזה המועדים לפורענות הם כלי רכב המציעים אפשרות של V2L כלומר, אפשרות "למשוך" חשמל במתח ביתי מהרכב עצמו. ברשימה הזו בולט האיוניק 5 שמסתמן גם כרכב שקל מאוד לגנוב.

חשיפת וואלה רכב:
הרשימה האמיתית של המכוניות הנגנבות בישראל

גניבות רכב רבעון 1 2024. פוינטר,
טויוטה לנד קרוזר, גם הוא בלהיטי השנים האחרונות/פוינטר

מבחינת שנתוני הגניבה, כלי רכב משנת 2021 מהווים את רוב הגניבות ואלו מסתכמות ב-29% מניסיונות הגניבה. כלי רכב משנות הדגם 2022 ו-2020 מהווים 13% ו-2019 מהווים 12%.

הערים המועדות לגניבה הן עדיין תל אביב (14%), פתח תקווה (7%), רמת גן וירושלים (6%) וכפר סבא (5%). עוד עולה מהדו"ח כי תופעת הגניבות לאורך כל שעות היום מתרחבת ואלו לא מתרחשות רק בשעות הלילה או לפנות הבוקר. וכי גם אמצעי המיגון המתקדמים ברובם אינם יעילים לאור השימוש הנרחב במשבשי GPS וחוסמי תדרים בהם נעשה שימוש ב-82% מניסיונות הגניבה.

ובנוסף לכל הדברים האלו, מעדויות של אנשי השטח של פוינטר עולה כי גם רמת התעוזה של הגנבים עלתה וזו מגיעה לדרגות שבעבר לא נתקלו בהן. אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר: "המלחמה בעזה משפיעה גם היא ביתר מיליטנטיות מצד הגנבים. גנבי הרכב, ברובם, הפכו יותר לֶאוּמָנִים ומתנהגים ביתר אלימות בנהיגה מהירה בכבישים, בניגוח מכוניות ומחסומים במרדפים ואף בנסיעה מסוכנת בניגוד לכיוון הנסיעה. אם בעבר היה מדובר בפעילות לצורך הכנסה כלכלית, הרי שכיום נוסף גם מרכיב לאומני כחלק מהמאבק לפגוע בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully