וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: החשמלית של שיאומי תהיה זולה ב-10% מטסלה

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 11:15

יצרנית האלקטרוניקה הסינית השיקה את התשובה שלה למודל 3, עם מפרט ומחיר תחרותיים. מתי היא בארץ, ומה הדגם המסקרן הבא?

מכונית שיאומי/יצרן

בתוך 24 שעות מאירוע חשיפת השיואמי SU7 הוזמנו כבר 88 אלף מכוניות בסין, כל המלאי המתוכנן לייצור עד סוף 2024.

המכונית, שתמונות ופרטים ראשוניים אודותיה נחשפו עוד לפני כן תשווק בשלוש גרסאות הנעה ומחיר.
עם 4.997 מטר אורך,1.96 מטר רוחב, 1.455 מטר גובה ובסיס גלגלים של 3 מטר, היא גדולה יותר מטסלה מודל 3, שהחא מסמנת כמתחרה ישירה, מה שמציב אותה גם מול BYD סיל, יונדאי איוניק 6 ו-ORA 07 שתושק בארץ בקרוב.

בניגוד לסיניות רבות אחרות, לתא המטע האחורי נפח של 517 ליטר, לקדמי 105 ליטר, ובתא הנוסעים יש תא מקורר למשקאות ומזון בנפח 4.7 ליטר.

שיאומי SU7. שיואמי,
סביבת הנהג. מתקדמת אבל לא מוגזמת, עם שורת מתגים פיזיים מתחת למסך המרכזי/שיואמי

לאירוע ההשקה הגיעו המתחרים הישירים: ויליאם לי מנכ"ל NIO, הו שיאופנג מנכ"ל Xpeng ולי שיאנג, מנכ"ל לי אוטו, שעדיין לא נמכרת בארץ. "כולם נתנו לנו הצעות רבות בשנים האחרונות כדי להימנע ממלכודות על הכביש במהלך פיתוח הרכב החשמלי", הודה בנאומו לאורחים ליי ג'ון, מנכ"ל שיאומי.

שחקן חיזוק נוסף היה ראש מחלקת העיצוב לשעבר של קבוצת ב.מ.וו, כריס באנגל, שמשמש כיום כיועץ לשיאומי. "מה שהרשים אותי זה היה כמה חזקה ה-SU7. זו תהיה מכונית נהדרת כשתגיע לאירופה", סיכם.

המבחר כולל שלוש מערכות הנעה. לבסיסית, הסטנדרט, שעולה בסין החל מ-30 אלף דולר, יש סוללת 73.6 קוט"ש מתוצרת BYD וטווח משוער בתקינה אירופית של 525 ק"מ. עם מנוע בודד בספק של 299 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ הנעה אחורית, מאיצה השיואמי הבסיסית מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בדרך ל-210 קמ"ש מרביים.

דגם הפרו עולה 4,000 דולר או 13.3% יותר, ומגיע עם סוללת 94.3 קוט"ש של CATL. הטווח המשוער בתקינה אירופית עולה ל-620 ק"מ, ההנעה עדיין אחורית, והביצועים: 5.7 שניות ו-210 קמ"ש, בהתאמה.

דגם המקס פרפורמנס עולה 11.5 אלף דולר יותר מהבסיסי (41.5 אלף דולר), מצויד בסוללת 101 קוט"ש של CATL, ובטווח אירופי משוער של 400 ק"מ. ההנעה כפולה עם תוספת של מנוע קדמי, הספק של 665 כ"ס, 2.78 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 265 קמ"ש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שיאומי SU7. שיואמי,
הסוללה תגיע מ-BYD המתחרה או מ-CATL, תלוי בגרסה/שיואמי

למרות שאת הסוללות רוכשת שיאומי מחברת אחרות, והייצוא נעשה בינתיים בידי BAIC, התכנון ובעיקר מערכות האלקטרוניקה והביטחות פותחו בידי שיאומי עצמה, וכוללות ברמות הגימור הגבוהות גם חיישן לייזר והבטחה לנהיגה אוטונומית בדרגה 3 בקרוב.

בשיאומי טוענים כי המחירים הם הפסדיים ונועדו להבטיח חדירה מהירה לשוק. עד סוף השנה תשיק החברה גם גרסת קרוסאובר על אותה פלטפורמה, שתתחרה בטסלה מודל Y. בשנה הבאה מתכננת שיואמי להגיע לייצור של 300 אלף יחידות משני הדגמים.

במקביל לחשיפת הדגם קיבלה יבואנית מכשירי האלקטרוניקה של שיאומי לישראל, המילטון, רשמית את זיכיון הייבוא של מכוניות החברה. עוד לא ברור אם המילטון תקים מערך ייבוא ושיווק עצמאי למכוניות, או תשתף פעולה עם גוף קיים בענף הרכב המקומי.

הדמייה: הקרוסאובר החדש של שיאומי שיתבסס על ה-SU7. הדמייה: קינן כהן, מערכת וואלה!
השלב הבא: קרוסאובר מתבקש על בסיס הסדאן, בסוף השנה. האם כך הוא ייראה?/מערכת וואלה!, הדמייה: קינן כהן
  • עוד באותו נושא:
  • שיאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully