וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה מכרה פחות מכוניות ועדיין הצליחה לעקוף בחזרה את BYD

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 9:16

היצרנית האמריקאית מכרה ברבעון הראשון השנה רק 430 אלף מכוניות, ירידה של 8.5%, אבל חזרה להיות יצרנית החשמליות הגדולה בעולם אחרי שהסינית מכרה רק 300 אלף חשמליות

מפעל טסלה בברלין צילום מרחפן/טסלה

ההאטה בגידול בביקושים לרכב חשמלי מתבטאת בנתוני המכירות של יצרניות הרכב. טסלה שפרסמה הלילה את נתוני המכירות שלה לרבעון הראשון של 2024, יצרה בו רק 433 אלף מכוניות, ירידה של 10.5% אחרי שנים של גידול מתמשך.

אבל מה שממחיש עוד יותר את הפגיעה בפעילות שלה הוא הנתון הבא: החברה מסרה רק 387 אלף מכוניות, ירידה של 8.5%, מה שאומר שטסלה לא מצליחה כרגע למכור את כל המכוניות שהיא מייצרת וצוברת מלאים בניגוד להעדפה המסורתית שלה לייצר לפי הזמנה, כדי למנוע היווצרות של כאלה, מה שמגדיל עלויות ויוצר לחץ להורדת מחירים.

הירידה שהייתה גבוהה מציפיות האנליסטים מיוחסת לתחרות הגוברת בתחום הרכב החשמלי, בעיקר בסין ומצד יצרניות סיניות. טסלה עדיין חסרה דגמים זולים, ואמורה להשיק אחד כזה רק בסוף השנה הבאה, אם תעמוד בלוח הזמנים שהבטיח אילון מאסק, מה שבדרך כלל לא קורה.

BYD סיל. אודי עציון, מערכת וואלה!
BYD משלמת את מחיר התחרות הגוברת בסין, והירידה בקצב גידול הביקושים לחשמליות בעולם/מערכת וואלה!, אודי עציון

מנגד גם המספרים הנמוכים יותר הספיקו ליצרנית האמריקאית לחזור להיות יצרנית החשמליות הגדולה בעולם, אחרי ש-BYD הסינית שעקפה אותה ברבעון האחרון של 2023 הציגה ירידה גדולה יותר במכירות החשמליות שלה. החברה מכרה רק 300 אלף חשמליות לעומת 526 אלף ברבעון הקודם. בניגוד לטסלה BYD מייצרת גם רכבי פלאג אין, מה שהעמיד את סך המכירות שלה על 626 אלף מכוניות בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

בניגוד לטסלה BYD כן מייצרת גם חשמליות זולות, החל מהסיגאל שעולה בסין רק 10,000 דולר, אבל גם היא נתונה לתחרות גוברת בשוק הביתי שלה, ולקצב חדירה איטי משהעריכה בשווקי הייצוא. חוץ אולי מישראל שבה היא רשמה ברבעון הראשון זינוק של 19% במסירות לכ-7,000 מכוניות.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully