וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבא תקנה לי פוני": כמה תעלה פורד מוסטאנג GT בישראל?

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 18:28

מכונית הספורט הכל-אמריקנית, המוסטאנג מגיעה מעתה ביבוא רשמי של דלק מוטורס. זהו הדור השביעי והאחרון של האייקון. המחיר, המתחרות והנתונים בפנים

פורד מוסטנאג/פורד

בדיוק לפני שישים שנה, באפריל 1964 הוצגה המוסטאנג הראשונה וזכתה לקבלת פנים היסטרית כמותה לא ידעה מאז תעשיית הרכב. בלי אתרי אונליין, בלי אינטרנט, היא רשמה 22 אלף הזמנות ביום הראשון להצגתה והשאר היסטוריה. אלא שלישראל הקטנה לקח לה זמן להגיע, הרבה זמן, לפחות באופן סדיר ורשמי כן? בערוצי הייבוא המקביל והאישי מדובר בלהיט לא קטן, ובעבר היא יובאה לתקופה קצרה באמצע שנות ה-90, עוד בידי היבואנית הקודמת. בשנים האחרונות הבטיחו בדלק מוטורס שהנה אוטוטו מתחיל הייבוא הסדיר.

אבל חלון ההזדמנויות הזה של לגשת לסוכנות ולהזמין לעצמך סוס פרא עמד להיסגר - שכן המוסטאנג נמצאת בישורת האחרונה שלה, הדור השביעי והסופי למכונית הספורט הכל אמריקנית הזו.

מוסטאנג זו הרבה יותר ממכונית
החלום האחרון: רכש מוסטנאג לבנו בן ה-18 הסובל מסרטן סופני וריגש אפילו את מנכ"ל פורד

פורד מוסטאנג GT. אתר יצרן
7 דורות, וזה יהיה האחרון שבהם/אתר יצרן

בדור הזה שהוצג ב-2022 ונכנס לייצור במאי 2023 מוצעת המוסטאנג עם שני מנועים - 2.3 ליטר אקובוסט עם 4 צילינדרים ו-315 כ"ס ועם הדבר האמיתי - 5.0 ליטר בתצורת V8 שאלינו יגיע עם 480 או 486 כ"ס בהתאם לגרסה (פירוט בהמשך) - זו גם הגרסה שמגיעה לישראל.

המנוע מחובר כמובן לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים עם 10 יחסי העברה. מלפנים היא עם זרועות מק'פרסון ומתלה רב חיבורי עם מוט מייצב מאחור. לכל הגרסאות דיפרנציאל מוגבל החלקה, כאשר ב-nite pony plus וה-over the top הוא עם יחס קצר יותר. עוד הבדלים בין שתי גרסאות הביצועים האלו לדגם הרגיל כוללים 4 יציאות מפלט, מוטות מייצבים עבים יותר, דיסקים גדולים יותר, בלמים של ברמבו (6 בוכנות במקום 4 בקדמיים, 4 במקום אחת בודד מאחור) ועוד.

בפורד, כמו אצל יצרניות אמריקניות אחרות לא מציינים את נתוני התאוצה, אולם מגזין motortrend מדד לה 4.3 שניות במיאוץ האמריקני מ-0 ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה). בעוד בשברולט קמארו SS המיאוץ ל-100 אורך 4 שניות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פורד מוסטאנג GT. אתר יצרן
תגיע ברמת גימור אחת ועם חבילת ביצועים/אתר יצרן

מבחינת האבזור ברמות הגימור השונות, גרסת הכניסה שתיקרא פשוט GT כוללת תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי עור למושבים החשמליים, המחוממים והמאווררים. בקרת אקלים מפוצלת, קישוריות אנדרואיד ואפל ממסך המולטימדיה 13.2 אינץ' ולוח מחוונים 12.4 אינץ'. ה- nite pony משנה את עיצוב החישוקים, גימור שחור לסמלים, הגג, מראות הצד ועוד. ב- nite pony plus יש את תוספת רכיבי הביצועים וההתנהגות המוזכרים ויש גם את גרסת ה- over the topעם מדבקות ה- Racing Stripe שמגדיל את החישוקים ל-20 אינץ'.

מערכות הבטיחות כוללות זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", זיהוי תמרורי מהירות, סיוע בחמיקה מהתנגשות ובלימה אוטומטית, גם בנסיעה לאחור.

פורד מוסטאנג GT. אתר יצרן
עם המנוע הנכון - V8 בנפח 5.0 ליטרים/אתר יצרן

מחירי המוסטאנג מתחילים ב-425 אלף שקל, זה מחיר שמציב אותה ראש בראש מול המתחרה ההיסטורית שלה, שברולט קמארו בגרסת ה-6.2 ליטרים SS שמחירה 430 אלף שקלים. מחירה של חבילת ה-nine pack יעמוד על 440 אלף שקל, עבור ה-nine pack plus תשלמו 475 אלף שקל וה-over the top כבר נמצאת ב-485 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully