וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתפס: רכב הניסוי האוטונומי של פולקסווגן ומובילאיי

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 11:22

עסקת מובילאיי-פולקסווגן עושה עוד צעד קדימה והפעם באמצעות רכב ניסוי ייחודי שנחת בישראל. ה-ID.BUZZ החשמלי שכבר נצפה בישראל. מה יש בו?

פולקסווגן ID BUZZ עם מערכות מובילאיי. תמונות גולשים, תמונות גולשים
חשמלי, אוטונומי מלא עם מערכות של מובילאיי/תמונות גולשים, תמונות גולשים

כמעט שנה חלפה מאז אישרה חטיבת המסחריות של פולקסווגן כי מערכות של מובילאיי ישולבו במכוניות שלה, כעת נתפסה בעדשת המצלמה שלנו אחת היחידות הבודדת של ה-ID.BUZZ עטופה בהתקנים ומערכות מתקדמות. הוא מצטרף למספר כלי רכב שכבר "ניצודו" בעבר ומצוידים במערכות החברה שהפכה את כבישי ישראל ל"מעבדה" לבדיקה וכיול של המערכות שלה. כך היה עם המיניוואן של זיקר וגם לאחרונה במקרה של הפורשה קאיין GTS.

מאז התרחבו הקשרים העסקיים של מובילאיי ופולקסווגן והם מקיפים עוד מותגים בקבוצה, למעשה החברה הישראלית תספק מערכות כאלו ללא פחות מ-17 דגמים עתידיים של הקבוצה החל מ-2026, בעיקר בחטיבות היוקרה והספורט כמו פורשה, למבורגיני, בנטלי ואודי.

פולקסווגן ID BUZZ עם מערכות מובילאיי. תמונות גולשים, תמונות גולשים
הגגון מאכלס את מערך המצלמות והמכ"מ/תמונות גולשים, תמונות גולשים

ההצעה של מובילאיי ליצרניות הרכב נשענת על כמה רבדים ודרגות של מערכות סיוע נהיגה מתקדמות. החל מאמצעי מערכות בטיחות כמו התרעת אי שמירת מרחק, סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים, מעליהן יש את אלו שמכנה החברה פלטפורמת "סופרויז'ן" - שילוב של אמצעי חישה כמו מצלמות, מכ"מ וגם תוכנה שעושה שימוש בבינה מלאכותית על מנת לאפשר נהיגה אוטונומית ברמת ה"אפשר להוריד ידיים, עיניים על הכביש". דרגה אחת למעלה נמצאת ה-chauffeur שמאפשרת גם להוריד עיניים ומעל שתי אלו מערכת ה-drive שמאפשרת אוטונומיה מלאה.

בעוד ההבטחה למוניות אוטונומיות "רובוטקסי" מתעכב ל-2028 (לא סופי), בטווח הזמן הקרוב יותר, שיתוף הפעולה בין קונצרן הרכב הגרמני לבין החברה הישראלית אמור לאפשר למכוניות החברה להגיע לנהיגה אוטונומית בדרגה 4 - כלומר, אפשרות לנוע ללא התערבות נהג במתחמים או מסלולים מוגדרים מראש. היישום יכלול גם אוטובוסים מתוצרת MAN שנמצאת בשליטת פולקסווגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully