וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה, למבורגיני ובנטלי ישתמשו בנהיגה האוטונומית של מובילאיי

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 11:40

חטיבות העל של קבוצת פולקסווגן יעשו שימוש בטכנולוגיה של החברה הישראלית, שתגיע גם לאודי ולפולקסווגן מסחריות. ויש לנו תמונה בלעדית של אב הטיפוס שכבר בניסויים בארץ

רכב ניסוי מובלאיי ופורשה. אביתר רוזן, תמונות גולשים
רכב הניסוי של מובילאיי ופורשה על בסיס הקאיין GTS/תמונות גולשים, אביתר רוזן

חודשיים אחרי שהערכנו שקבוצת פולקסווגן היא ה"יצרן מערבי גדול" שחתם עם מובילאיי הסכם על הכנסת מערכות הנהיגה האוטונומיות שלה, מגיעה ההודעה הרשמית, עם כמה מהשמות היוקרתיים בעולם הרכב.
יצרנית הרכב השנייה הגדולה בעולם (אחרי טויוטה) תרכוש מהחברה הישראלית פתרונות לנהיגה אוטונומית חלקית וברמה גבוהה, לרכבים בייצור סדרתי, המבוססים על מערכות SuperVision לנהיגה אוטונומית בדרגה 2-3 ו -Chaufeur לנהיגה בדרגה 4 (מתוך 5).

מ-2026 יאפשרו המערכות האלה למותגי אאודי, בנטלי, למבורגיני ופורשה לספק לנהגיהן מערכות סיוע מתקדמות לנהיגה בכבישים מהירים ואזורים עירוניים, כגון עקיפה אוטומטית בכבישים מהירים מרובי מסלולים, עצירה אוטונומית ברמזורים ובתמרורי עצור ותמיכה בנסיעה ללא צורך בהתערבות נהג במחלפים ובכיכרות.

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
תוכלו לוותר על הנהג הצמוד בבנטלי?/קינן כהן

רכב ניסוי לקליטת המערכות האלה בפורשה כבר תועד בימים האחרונים בידי אחד מגולשי וואלה רכב בירושלים, שבה ממוקם גם מטה מובילאיי. מדובר בקאיין GTS המצויד במערכת לידאר (מכ"ם לייזר) על הגג, מה שמעיד על שימוש במערכת הסופרויז'ן של החברה, הכוללת את החיישן היקר, המגבה את פעילות המכ"ם האלקטרוני, מאפשר יצירת תמונת דרך וזיהוי מכשולים בטווח ארוך יותר ממצלמה.

בנוסף, מובילאיי תספק שכבה טכנולוגית נוספת לנהיגה אוטונומית עבור הרכבים המסחריים האוטונומיים של קבוצת פולקסווגן. בטווח הארוך, קבוצת פולקסווגן מתכוונת להסתמך על מערכת כוללת בפיתוח פנימי: שותפויות עם בוש וקוולאקום ,עם הורייזון רובוטיקס בסין יימשכו במקביל. כל מערכות הסיוע לנהג יבוססו על ארכיטקטורת התוכנה המפותחת על ידי חברת המחשוב Cariad של קבוצת פולקסווגן.

"המטרה שלנו היא להציע ללקוחותינו את המוצרים המובילים בעולם עם הטכנולוגיה החדשנית ביותר", צוטט בהודעה הרשמית אוליבר בלום, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן ופורשה. "אפשרויות חדשות של נהיגה אוטונומית ישפרו משמעותית את הנוחות והבטיחות. האפשרויות הללו, שיותאמו למותגים ולמוצרים שלנו, יהפכו כל נסיעה לחוויה אישית ואינדיבידואלית. מובילאיי היא שותפה מהשורה הראשונה ויחד נעצב את עתיד עולם הרכב".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רכב ניסוי מובלאיי ופורשה. אביתר רוזן, תמונות גולשים
עם ליידאר ומצלמות בניסויים בירושלים/תמונות גולשים, אביתר רוזן

קבוצת פולקסווגן ומובילאיי משתפות פעולה בתחום מערכות סיוע לנהיגה מזה זמן מה. בעתיד, מובילאיי תספק טכנולוגיה לאפשרות נהיגה אוטונומית בדרגה 2 (נהיגה אוטונומית חלקית) בתוך קבוצת פולקסווגן. כשטכנולוגיה זו תהייה זמינה, בכפוף לגבולות תפעול מוגדרות ובאזורים מוגדרים, נהגים יורשו להסיר את ידיהם מההגה אך יהיו חייבים להישאר ערניים למצב הכביש והתנועה ומוכנים להתערב בכל זמן. בנוסף, פולקסווגן עובדת עם מובילאיי על פתרונות נהיגה אוטונומית בדרגה 3 (נהיגה אוטונומית גבוהה). ברמה הזו, הרכב יוכל לקחת מהנהג את פעולות הנהיגה באזורים מוגדרים ותחת גבולות תפעול מוגדרות, כשהנהג לא נדרש לנטר את המערכת באופן רציף. כל אחד ממותגי הקבוצה יוכל להגדיר בנפרד את מאפייני הנהיגה האוטונומית, האם תהיה רגועה או אגרסיבית, למשל.

מערכות בדרגה 4, רכבים עם יכולת נהיגה אוטונומית מלאה היכן שתאושר, אך עדיין מצויידים בהגה ודוושות לנהיגה כאשר הדבר אינו מתאפשר, יגיעו מקבוצת הרכבים המסחריים של פולקסווגן, יצרנית ה-ID.BUZZ. המטרה היא להציע את הרכבים בתצורה הזאת עבור שירותי הסעה ותחבורה.

פולקסווגן ID BUZZ. אתר יצרן
הטמעת המערכות האוטונומיות ב-ID BUZZ תהפוך אותו לרכב הסעות עצמאי ללא צורך בנהג/אתר יצרן

"אנו גאים לעבוד בצמוד לקבוצת פולקסווגן ולהפוך את עתיד הנהיגה לבטוח, אוטונומי ומתגמל יותר", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "באמצעות הפרויקטים הללו, אנו רואים את קבוצת פולקסווגן מובילה את התעשייה בהנגשת טכנולוגיית מערכות עזר לנהיגה מתקדמת מונעת בינה מלאכותית לצרכנים ברחבי העולם, ופיתוח שירותים חדשים עם כלי רכב אוטונומיים".

ההודעה מגיעה יומיים אחרי שמובילאיי הכריזה על סגירת חטיבת האפטר מרקט שלה, שסיפקה מערכות התרעה של החברה לרכבים שיוצרו בלעדיה, חדשים או משומשים. שוק התקנת המערכות האלה כתוספות הצטמצם מאוד בשנים האחרונות לאחר שיצרני הרכב החלו התקין אותם בפסי הייצור. הסגירה תביא לפיטורי 130 מעובדי מובילאיי, מהם 90 בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully