וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שתעשה טסלה כדי שבית משפט לא ידון באמינות האוטופיילוט

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 18:10

יצרנית הרכב האמריקנית נתבעה על ידי בני משפחתו של נהג שנהרג בזמן שימוש במערכת האוטופיילוט. בניגוד לעמדתה המקורית, היא הולכת לפתרון של פשרה מחוץ לבית המשפט

טסלה מודל X. יצרן, אתר יצרן
לא הפעם הראשונה בה מערכת סיוע הנהיגה של טסלה מגיעה לבית המשפט/אתר יצרן, יצרן

השבוע הייתה אמורה טסלה להתייצב בבית המשפט העליון בקליפורניה על מנת להגן על מערכת הנהיגה שלה "אוטופיילוט", אל מול טענת משפחתו של נהג שהייתה זו המערכת ולא הנהג שלא היה עירני לנהיגה שגרמה למותו.

אולם לפי מסמכי בית המשפט שפורסמו בבלומברג ובוושינגטון פוסט, עולה כי החברה העדיפה לבחור באפשרות של הסדרת הנושא מול המשפחה מחוץ לכתלי בית המשפט.

ווי הונג, היה מהנדס בחברת אפל ונהג בטסלה מודל X תוך שימוש במערכת סיוע הנהיגה של היצרנית, כאשר הרכב שלו התנגש במחסום דרכים מבטון בקליפורניה במרץ שנת 2018. חקירה של ארגון הבטיחות בתחבורה הארצי קבע כי המערכת אכן הייתה בשימוש בזמן התאונה וכן שהנהג היה מוסח מהנהיגה וכי לשני הגורמים תרומה לקרות התאונה.

טסלה אוטופיילוט. יצרן, אתר יצרן
מערכת האוטופיילוט של טסלה, עד כה לא הוכחה כי היא אחראית לתאונות/אתר יצרן, יצרן

בתחילה טענה החברה כי הונג שיחק במכשיר הנייד שלו בעת התאונה וכי זו לא הייתה הפעם הראשונה שעשה זאת תוך כדי נהיגה. זו טענה שאוששה בחקירה כאשר נמצא כי האפליקציה של המשחק אכן הייתה פעילה, אך ללא אפשרות לקבוע האם הנהג אכן עשה בה שימוש באותו רגע. אלו נתונים שהוצגו גם על ידי חברת אפל עצמה, דבר שהוביל לטענות מצד משפחתו של הנהג כי היא "משתפת פעולה באופן חשאי עם טסלה על מנת לתמוך בגרסתה של טסלה".

למרות שהסכומים המדוברים לא מצוינים במסמכי בית המשפט, נאמר בהם כי הצדדים הגיעו להבנות בנוגע להמשך הטיפול במקרה במסגרת פשרה. ההסדר הזה עדיין לא אושר על ידי השופט ושימוע נוסף בנושא צפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב. בין השאר על מנת לאפשר למשרד התחבורה בקליפורניה שגם הוא צד במשפט להביע את דעתו בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תאונה טסלה ורכב חירום. AP
במקרים אחרים עלתה ההאשמה כי מערכות הסיוע של טסלה מתקשות בזיהוי רכבי חירום בשוליים/AP

המשפט הזה, לו היה נמשך ולא פונה למסלול הפשרה, היה אמור להיות אחד ממקרי הבוחן הבולטים של התמודדות המערכת המשפטית עם מקרים דומים, כאלו שבהם לאורך השנים הואשמה טסלה בגרימת מותם של נהגים.

זאת כאשר הטענה המרכזית הינה שהן התרחשו בשל תפקוד לא תקין של מערכת ה"אוטופיילוט", או בשל בעיות זיהוי שלה של גורמים כמו מחסומים, שילוט או רכבי הצלה בעלי אורות מהבהבים.

זהו אינו המשפט הראשון שבו מואשמת מערכת הנהיגה החצי אוטונומית של טסלה בהריגת נהגים. עד כה, טסלה הצליחה להגן על המערכת בכך שהוכיחה כי הנהגים המעורבים לא צייתו להנחיות ולהבהרות היצרנית כי בדומה למערכות סיוע נהיגה אחרות, מדובר במערכת עזר בלבד וכי האחריות על הנהיגה היא של הנהג בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully