וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה מזהיר: שיבושים קשים בקווי האוטובוס עד יום שישי

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 1:38

הנהגים המוסלמים חוגגים את עיד אל פיטר ויותר משליש מהנסיעות יבוטלו, אחרי שהרשות לתחבורה ציבורית שוב לא הצליחה למצוא פתרון לחופשה הידועה מראש. רכבת ישראל תפעל כרגיל. "תחבורה בדרך שלנו: אנחנו מזכירים למירי רגב: נוסעי התחבורה הציבורית הם לא אזרחים סוג ב'".

תיכננתם לנסוע באוטובוס מהיום ועד שישי? אל תבנו על זה.

משרד התחבורה מזהיר כי עם סיום צום הרמדאן, מהיום (9 באפריל), ועד ליום שישי (12 באפריל), יחולו שיבושים קשים בתחבורה הציבורית. זאת עם תחילת החג המוסלמי עיד אל פיטר.

כיום במחצית מנהגי האוטובוסים הם ערבים מוסלמים, שיבלו את החג עם בני משפחותיהם בחופשה שהייתה ידועה מראש למשרד התחבורה. למרות זאת גם השנה אישר המשרד למפעילות לבטל יותר משליש מהנסיעות בגלל המחסור בנהגים, וצפויים דילולים ושינויים בלוחות הזמנים של קווי התחבורה הציבורית, באזורים שונים בארץ.

תחנת אוטובוס , קרית שמונה. 22 בינואר 2024. אלי אשכנזי
אל תחכו לשווא: בדקו באפליקציות האם האוטובוס שלכם בכלל בדרך/אלי אשכנזי

מהמשרד נמסר כי "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הנחתה את חברות התחבורה הציבורית, המפעילות את קווי האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים בארץ, להתקשר ככל הניתן עם חברות קבלניות להפעלת השירות במהלך ימי החג, במטרה לצמצם את הפגיעה בציבור הנוסעים והנוסעות בתחבורה הציבורית". עם זאת גם רבים מנהגי ההיסעים הם מוסלמים, הם אינם מכירים את מסלולי הקווים והאוטובוסים שלהם אינם מצויידים במכשירי תיקוף.

ברוב המקרים לא יהיו קווים שיבוטלו לגמרי, אלא רידוד במספר התדירויות. פגיעה משמעותית יותר צפויה בקווים המשרתים אוכלוסיה ערבית, בנימוק שבימים האלה נוסעיהם חוגגים בבית ובטיולים ואינם נוסעים בתחבורה ציבורית.

כך או כך, משרד התחבורה קורא לציבור הנוסעים להתעדכן על כל שינוי במוקדי המידע 8787*, באתר www.bus.gov.il ובאתרי האינטרנט של המפעילים השונים. כדאי להתעדכן גם באפליקציות התחבורה הציבורית מוביט, איפהבוס ואוטובוס קרוב. רכבת ישראל תפעל בלוח הזמנים הרגיל.

מקס מורוגובסקי, יו"ר עמותת הנוסעים "תחבורה בדרך שלנו", אמר בתגובה כי "עיד אל פיטר וחגים דתיים אחרים, המשפיעים על השירות התחבורתי, ידועים מראש כל שנה, אך משום מה כל שנה מחדש ממשיך משרד התחבורה לחכות לרגע האחרון בהתארגנות לאירוע, ומשאיר את הנוסעים לחפש בעצמם את המידע, ולנחש כמה זמן עליהם לחכות לאוטובוס. אנחנו מזכירים למשרד התחבורה ולשרה מירי רגב שנוסעי התחבורה הציבורית הם לא אזרחים סוג ב', אלא הלקוח העיקרי של השירות התחבורתי, ומצפים להפקת לקחים ושקיפות לגבי ההיערכות לשינויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully