וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה בשוק החשמליות: טסלה מפטרת 14 אלף עובדים

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 16:05

יצרנית החשמליות האמריקאית מפטרת 10% מעובדיה אחרי ירידה במכירות ברבעון הראשון של השנה. אילון מאסק במכתב שהודלף: "שונא לפטר, אבל נהיה רזים ורעבים יותר"

מפעל טסלה בברלין צילום מרחפן/טסלה

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה תפטר 14 אלף עובדים, המהווים 10% מכוח העבודה שלה ברחבי העולם.

במסמך ששלח לעובדיה החברה המנכ"ל אילון מאסק ונחשף באתר Elektrek, מסביר מאסק כי "במהלך השנים צמחנו במהירות עם מספר מפעלים שהתרחבו ברחבי העולם. עם הצמיחה המהירה הזו נוצרה כפילות של תפקידים ותפקידים בתחומים מסוימים".

ברבעון הראשון השנה מכרה טסלה 433 אלף מכוניות, ירידה של 10% לעומת הרבעון הקודם, אבל נותרה עם מלאי של כ-50 אלף מכוניות, לאחר שמכרה רק 387 אלף, עניין חריג מאוד עבור חברה שדוגלת בייצור לפני הזמנה.

למרות הירידה במכירות הצליחה טסלה לעקוף את BYD הסינית, שייצרה באותה תקופה רק 300 אלף חשמליות, וחזרה להיות יצרנית החשמליות הגדולה בעולם.

אבל את המפוטרים זה כבר לא ינחם. "כאשר אנחנו מכינים את החברה לשלב הבא של הצמיחה שלנו, חשוב מאוד להסתכל על כל היבט של החברה להפחתת עלויות והגדלת התפוקה", הוסיף מאסק, שהונו האישי נאמד ב-200 מיליארד דולר. "כחלק ממאמץ זה, ביצענו סקירה מעמיקה של הארגון וקיבלנו את ההחלטה הקשה לצמצם את מצבת העובדים שלנו ביותר מ-10% ברחבי העולם. אין דבר שאני שונא יותר, אבל זה חייב להיעשות. זה יאפשר לנו להיות רזים, חדשניים ורעבים למחזור שלב הצמיחה הבא".

טסלה ייחסה את הירידה הראשונה במסירות מזה ארבע שנים לבעיות ייצור שגרמו בין השאר התקפות החות'ים בים האדום והקשו על העברת רכיבים למפעלה של בברלין, שבעצמו סבל מהפסקת ייצור עקב חבלה של ארגוני סביבה.

אבל הבעיה הגוברת של החברה היא מגוון דגמים מוגבל ויקר יחסית. BYD למשל כבר משווקת באירופה שלושה דגמים זולים ממודל 3, ותצרף אליהם שניים בשנה הבאה. מאסק הבטיח להשיק רק אחד כזה, ורק בסוף שנת 2025, לאחר שלא עמד בעבר בלוחות זמנים דומים.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully