וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסק מבטיח טסלה זולה יותר, אולי עוד השנה, אבל מה הוא לא מספר

עודכן לאחרונה: 26.4.2024 / 3:21

אחרי שהכחיש את הפרסום ברויטרס כי ביטל את פרויקט "מודל 2" המוזל, נמנע מנכ"ל טסלה מלאשר רשמית שדגם ה-25 אלף דולר בדרך, ורמז כי ייתכן שבכלל מדובר בגרסה בסיסית חדשה למודל 3

מפעל טסלה בברלין צילום מרחפן/טסלה

טסלה ממשיכה להציג תוצאות כספיות מאכזבות, ואילון מאסק ממשיך להתל בנהגים ובמשקיעים שמחכים שיחשוף תשובה לחשמליות הסיניות הזולות.

השבוע פרסמה טסלה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2024. ידענו כבר שהחברה מסרה רק 387 אלף מכוניות, ירידה של 8%, אחרי שייצרה 433 אלף, מה שיצר לה מלאי גדול של מכוניות לא מכורות, אולם לא מנע ממנה לעקוף את BYD ולחזור להיות יצרנית החשמליות הגדולה בעולם.

אחרי עוד הוזלות בארץ השבוע כחלק ממלחמת המחירים העולמית בתחום, הצליחה טסלה לפספס את כל ההערכות הכספיות לביצועיה. טסלה רשמה רווח תפעולי של 1.17 מיליארד דולר, כאשר האנליסטים ציפו ל-1.62 מיליארד דולר. החברה רשמה הכנסות של 21.3 מיליארד דולר ורווח של 45 סנט למנייה, בעוד שההערכות היו להכנסות של 22.3 מיליארד ולרווח של 52 סנט למנייה.

אילון מאסק. GettyImages
מאסק. ממשיך בהבטחות, בזמן שאפילו האירופים מתחילים להשיק חשמליות מוזלות/GettyImages

בשיחת המשקיעים אחר הפרסום התחמק מאסק משאלה ישירה לגבי הדגם הזול שהבטיח להשיק, ב-25 אלף דולר, לעומת 40 אלף הדולר שעולה כיום בארה"ב מודל 3 הבסיסית. מנכ"ל טסלה, שהכחיש בתחילת החודש פרסום של סוכנות רויטרס, לפיו ביטל את "מודל 2" כפי שמכונה הדגם המוזל בתקשורת, לטובת התקדמות ברכב ללא נהג, נמנע מלהתחייב שהדגם ייוצר, ואמר שפרטים נוספים אודותיו ואודות הרובוטקי של טסלה יימסרו ב-8 באוגוסט.

טסלה לא צפויה להשיק דגם לא מאויש חדש, אלא לאפשר שדרוג הדגמים הקיימים לרמה גבוה יותר של נהיגה אוטונומית. עם זאת מדובר ביכולת שמחייבת אישור של הרגולטורים ברחבי העולם כדי להפעילה בכביש, ונגד טסלה כבר מתנהלים מספר משפטים וחקירות לגבי מערכת האוטופיילוט הנוכחית.

לגבי הדגם המוזל הסכים מאסק לומר רק, ש"עדכנו את תכניות הדגמים העתידיים שלנו כדי להאיץ השקת דגמים חדשים, שהבטחנו בעבר להתחיל את הייצור שלהם במחצית השנייה של 2025. כעת אנחנו מצפים שזה יקרה בתחילת 2025, ואולי אפילו בסוף השנה הזו. הדגמים החדשים כולל דגמים מוזלים, ישלבו אספקים מהפלטפורמה הבאה שלנו, לצד הנוכחית. נוכל לייצר אותם במפעלים הקיימים, כחלק מהמוצרים הנוכחיים".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
פס ייצור באמצעות מודולים. טסלה,
מאסק הבטיח בעבר לעבור לשיטת ייצור מוזלת, באמצעות חיבור יותר מודולים מוכנים, אך לא גילה מתי/טסלה

המשמעות: הדגם המוזל יכול להיות גרסה נוספת של מודל 3, בייצור יעיל יותר, עם סוללה קטנה יותר, או שינויים אחרים. מאסק אמר כי טסלה תוכל לייצר 3 מיליון מכוניות בשנה בפסיי הייצור הקיימים שלה, שכעת מפיקים כ-1.8 מיליון מכוניות בשנה. עוד גילה כי קצב הייצור של טנדר הסייברטראק הגיע כבר ל-1,000 יחידות בשבוע, שיפור, אך עדיין מעט. עוד גילה כי טסלה מנהלת שיחות עם יצרן רכב אחר ששוקל לרכוש לשימוש דגמים את את מערכת ה-FSD שלה לנהיגה אוטונומית.

טסלה הכריזה לפני שנה על הקמת מפעל חמישי במקסיקו, שיצטרף לאלה בקליפורניה ובטקסס שבארה"ב, שנחאי שבסין וברלין שבגרמניה. המפעל המקסיקני, עם עלויות עבודה זולות יוצר, היה אמור לייצר את הדגם המוזל, אך לא ברור מתי יוקם.

מאסק גם ביטל השבוע פגישה מתוכננת עם ראש ממשלת הודו, נרנדה מודי, שבה היה אמור להכריז על השקעה של 2-3 מיליארד דולר במפעל חדש במדינה שייצר דגמים מוזלים. במקביל הודיעו שני בכירים בטסלה שעסקו בשוק ההודי, על עזיבת החברה. מאסק מסר כי הוא נאלץ לבטל את ביקורו בהודו בגלל עומס, והוא ייצא לפועל בהמשך השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully