וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-KGM רקסטון: זוכרים את הימים ש-4x4 היה לשטח, ולא רק פוזה?

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 12:17

בעולם רכב ששואל רק מה גודל הסוללה ומה זמן ה-0-100, הרקסטון הוא שריד מעידן אחר, עם מנוע דיזל, שלדת סולם והילוך כוח של רכבי שטח אמיתיים. המתחרים המקוריים שלו מזמן במוזיאון או שהתייקרו, מה שהופך אותו יותר נחשק ככל שהוא יותר ותיק

KGM רקסטון. אודי עציון, מערכת וואלה
שם היצרן השתנה, הרכב לא, וטוב שכך/מערכת וואלה, אודי עציון

מחיר בסיס/רכב מבחן: 300/260 אלף שקל
מתחרים: טויוטה לנדקרוזר חדש ויד שנייה, מיצובישי פאג'רו משומש
אהבנו: עיצוב, מרווח, אבזור בגרסה היקרה, פוטנציאל שטח
לא אהבנו: נוחות בעיר, אין מקום לגלגל רזרבי, צמיגי כביש מהמפעל
ציון: 8/10 (בזכות הפוטנציאל)

לרגל יום הולדת 6 קיבל רקסטון שם משפחה חדש: קבוצת KG הקוריאנית רכשה את סאנגיונג שנקלעה לקשיים, שינתה את שמה ל-KG מוביליטי ועכשיו קוראים לו KGM רקסטון. השינוי כלל גם מתיחת פנים קטנה, אבל העיקר לא השתנה ואפילו התחזק. מדובר באחד מרכבי השטח האחרונים שנמכרים בארץ, דווקא בתקופה של עניין גובר בתחום.

כשנחת בארץ הדור הראשון שלו, ב-2002, עוד נצצו באולמות התצוגה של יבואני הרכב שפע רכבי כביש שטח, עם הצירוף הנחשק של 7 מקומות, שלדת סולם והילוך כוח, כל מה שאומר שמדובר ברכב שטח אמיתי. היו שם טויוטה לנדקרוזר פראדו, מיצובישי פאג'רו, לנד רובר דיסקברי, ניסאן טראנו ואחר-כך גם ניסאן פאת'פיינדר.

מכולם עדיין נמכרים רק הרקסטון-2, והלנדקרוזר, שבסוף השנה יגיע לארץ הדור הבא שלו. הרקסטון אף פעם לא היה קשוח כמו הטויוטה, אבל תמיד היה זול משמעותית, כ-30% פחות בשנים האחרונות. עם הגעת הדור החדש, ואפילו שמתיחת הפנים ייקרה גם אותו בכמה אלפי שקלים, הפער הזה צפוי לגדול לכ-50%. הרקסטון המחודש עולה 260 אלף שקל בגרסת הבסיס ו-300 אלף שקל במאובזרת: הלנד קרוזר החדש צפוי לעלות החל מ-450 אלף שקל.

כך שמדובר באחד מכלי הרכב הבודדים שהזמן רק עושה להם טוב, והופך אותם לכתובת כמעט יחידה של חובבי שטח שלא מוכנים לקחת משכנתא גם בשביל ה-4x4 המשפחתי. אבל מה הוא נותן בתמורה?

KGM רקסטון. אודי עציון, מערכת וואלה
קשוח יותר למראה מקרוסאוברים 7 מקומות במחיר שלו/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: חוץ משינוי הלוגו, מתיחת הפנים לא שינתה כלום במראה החיצוני. הרקסטון הוא עדיין רכב שטח גדול, קשוח ודי מרשים. הרבה יותר מ-7 מקומות אחרים במחיר שלו, שחלקם גם מציעים הנעה כפולה. המימדים לא השתנו: 4.85 מטר אורך, 1.96 מטר רוחב, גובה של 1.83 מטר, ובסיס גלגלים של 2.87 מטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
KGM רקסטון. אודי עציון, מערכת וואלה
צג המולטימדיה גדל ל-12.3 אינץ', כפתורי התפעול הפיזיים לבקרת האקלים ולסטריאו נשארו/מערכת וואלה, אודי עציון

תא הנוסעים: סוף סוף שינוי: מסך המולטימדיה גדל מ-8 ל-12.3 אינץ' המקובלים כיום. KGM ממשיכה בשמרנות המוצלחת של סאנגיונג, ומותירה כפתורים חיצוניים להפעלת המיזוג והסטריאו, במקום לשלוח את הנהג להסתכל על מסכים במקום בכביש. גם ההגה עתיר כפתורי תפעול יעילים לסטריאו ולבקרת השיוט האדפטיבית. בעידן שבו מתגאים יצרנים במערכות מבורכות נגד שכחת ילדים ברכב, הציג רכב המבחן, מהדגם המאובזר, התרעה שלא נתקלתי בה עד היום: מערכת נגד שכחת סלולרי. אם מכבים את הרכב והנייד עדיין נח במשטח הטעינה שלו, תקבלו צפצוף והתרעה בלוח המחוונים שהנייד נותר מאחור. אם רק אפשר היה להצמיד את הסלולרי לפעוטות לא היינו שוכחים אותם ברכב.

יש גימורי כרום וחומרי דיפון סבירים, הנדסת האנוש ברורה ואינה מתחכמת, לא חסרים שקעי טעינה (אם כי שקע ה-220 וולט שהוצע עד כה נעלם מהמפרט) ויש פתחי מיזוג בכל שורות המושבים, כולל השלישית, עניין לא שכיח ברכבי שטח שאינם רכבי פאר. המרווח מצוין מלפנים ובשורה השנייה, אך צריך מעט לטפס פנימה. ילדים ממילא רגילים, מבוגרים נמוכים בדקו את העניין באולם התצוגה ובנסיעת המבחן.

KGM רקסטון. אודי עציון, מערכת וואלה
המושב האחורי מרווח מאוד ויש יציאת מזגן מתבקשת/מערכת וואלה, אודי עציון

בשורה השלישית אפשר להכניס מבוגר לנסיעות קצרות, אבל ייתכן שתזומנו לבית הדין לתעבורה בהאג: המושב נמוך מאוד, ובתכל'ס מיועד לילדים ולנוער. נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש עומד על 240 ליטר, נאים לעומת רכבי 7 מקומות אחרים, אבל עדיין תזדקקו לגגון לטיולים ולנסיעות לנתב"ג.

KGM רקסטון. אודי עציון, מערכת וואלה
השורה השלישית נמוכה מאוד, אבל יש לה יציאת מזגן משלה/מערכת וואלה, אודי עציון

מה שכן, אין גלגל רזרבי. זה היה כך גם לפני מתיחת הפנים, ודי תמוה ברכב 4x4 שבאמת צפוי לנסוע בשטח. היבואן מספק גלגל חמישי אם הלקוח מבקש, ומניח אותו בתא המטען. לשימוש קבוע תזדקקו למתקן נשיאה על הדלת האחורית או כחלק מהגגון, מה שפחות נוח ממתקון מקורי.

KGM רקסטון. KGM, מערכת וואלה
240 ליטר בתא המטען, ויש עוד תא מתחתיו. חסר: מקום לגלגל רזרבי/מערכת וואלה, KGM

יש שתי רמות אבזור:EX הבסיסית כוללת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי אוורור לשורה שנייה ושלישית, מערכת המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', קישוריות אפל ואנדרואיד, כניסה והנעה ללא מפתח, שקע כוח בתא המטען ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר מוסיפה דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש, משטח טעינה אלחוטי, כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, חימום לשתי שורות המושבים ואוורור בקדמיים, ריפודי עור ועוד.

KGM רקסטון. אודי עציון, מערכת וואלה
לא מצליח להסתיר את הממדים שלו בפניות, אבל הביצועים טובים/מערכת וואלה, אודי עציון

מנוע וביצועים: אין שינויים במפרט הטכני: מנוע טורבו-דיזל 2.2 ליטרים עם 202 כ"ס ו-45 קג"מ המחובר לתיבה אוטומטית קלאסית עם 8 הילוכים.

גם בפועל הביצועים טובים, לא תנצחו חשמליות ברמזור, אבל גם לא תעכבו אותן יותר מדי בכביש העירוני והבין עירוני. תגובות התיבה האוטומטית טובות, ויש מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה. אין בעיה לעקוף כשרוצים. מדדנו צריכה של 10.5 ק"מ לליטר בימי המבחן, סבירה לממדים.

נוחות והתנהגות: לרכב עם שלדת סולם יש יתרון במהלך המתלה וההתנהלות בשטח. בכביש הוא מסורבל מקרוסאוברים מקובלים, ונוטה קצת יותר בסיבובים. הרקסטון לא שונה מהבחינה הזאת, אם כי שקט יחסית. הנוחות בכביש טובה בדרך כלל. דווקא גרסת הבסיס נהנית מהגה הידראולי עדיף בתחושות, ביקרה יש אחד חשמלי המאפשר תיקוני היגוי לשמירת הנתיב. גם כך לא מדובר במכונית ספורט, עדיפה בטיחות משודרגת, חבל שאינה סטנדרטית.

KGM רקסטון. אודי עציון, מערכת וואלה
שטח? בסיס טוב לשיפורים. אבל גם כמו שהוא מגיע מהמפעל יהיה נוח ומוצלח יותר בטיולים מ-7 מקומות אחרים/מערכת וואלה, אודי עציון

שטח: סלע קיומנו, כשהמפרט כולל הילוך כוח, הנעה כפולה לא קבועה ונעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית. יש גם מרווח גחון טוב, 22.4 ס"מ, אבל זוויות הגישה והנטישה מרשימות פחות: 20.5 מעלות מלפנים ו-22 מאחור. ויש עוד בעיה: הרקסטון מסופק עם צמיגי מישלן פיילוט SUV. משהו שהיינו שמחים לראות על קרוסאובר ספורטיבי כמו ג'נסיס G70, אבל פחות לרדת איתו מהכביש, עם פחות אחיזה בין האבנים ובבוץ, ומבנה שמועד יותר לקרעים.

הרקסטון נעים מאוד בשבילים קצת משובשים, הרבה יותר מקרוסאוברים רגילים. אין לו בעיה לטפס בעליות מאתגרות או לרדת בירידות קשות, בזכות הילוך הכוח. אבל הצמיגים עלולים לאבד אחיזה מוקדם מדי ולהקשות על מימוש הפוטנציאל, ונעילת הדיפרנציאל האחורית משתלבת לפי שיקול דעתה, שלא תמיד יהיה זהה לשיקול הנהג.

כדי למצות את היכולות של הרקסטון מתבקש גם קיט הגבהה, שיוסיף את 5 הס"מ שמתיר משרד התחבורה, ישפר את זוויות הגישה והנטישה, ואת נוחות הנסיעה. כל כך מתבקש כאן קיט מקומי כבר באולם התצוגה, שיבטא את ההנחה שיכול היבואן לקבל על פני לקוח בודד שניגש לסדנאות שיפורי השטח. זה לא יהפוך את הרקס לקרוזר, אבל עדיין יהיה זול בהרבה, וטוב מכל רכב שטח אחר בפחות מכחצי מיליון שקל. על פניו נראה שצפוי אחד כזה. במפרט שהרכב מסופק כעת הוא מטפס הרים על נעלי עקב.

KGM רקסטון. אודי עציון, מערכת וואלה
רכב טיולים למי שבאמת יוצא מהעיר לשטח, ומוכן לעצור קודם בסדנת שיפורים/מערכת וואלה, אודי עציון

השורה התחתונה: כמו איזו תמונה מסרט מדע בידיוני, שהגיבור משוגר לאנשהו במהירות האור, ורואה את קרוביו וחבריו נמוגים לאיטם, בעיניים של ג'יפאי הרקסטון רק הופך טוב יותר באופן יחסי ככל שהזמן עובר. בזמן של עליות מחירים דוהרות בשוק הרכב, הוא התייקר הרבה פחות מהממוצע מאז מתיחת הפנים הקודמת ב-2021 ואפילו מאז ההשקה ב-2018.

יש מי שיעדיף אותו בזכות העיצוב הקשוח, הרוב בזכות יכולת השטח והיעילות המשפחתית. גם כמות שהוא הוא רכב טיולים עדיף על רכבי 5 ו-7 מקומות אחרים, בנינוחות, וביכולת לתקל מכשולים. הוא יכול לעשות הרבה יותר מזה, אבל יחייב אתכם לביקור בסדנת שיפורים. כ-20-25 אלף שקל אמורים להספיק לפתור את בעיית אחסנת הגלגל הרזרבי, הגבהת המרכב ושיפור המתלים, ויעניקו לכם 90% לנד קרוזר, ב-70% מהמחיר.

KGM הוא מותג אנונימי אפילו יותר מסאנגיונג, לא תוכלו להניח בדרמטיות מפתח של לנד קרוזר על השולחן בעודכם מנערים אבק מהנעליים, אבל בינתיים גם הגנבים מתעניינים בו הרבה פחות מאשר בטויוטה, אולי בגלל שגם השוטרים נוסעים היום ברקסטון. זה טוב לתעריפי הביטוח ולסיכוי שתמצאו אותו בבוקר בחנייה הביתית. ואם שטח באמת מדבר אליכם, זה אחד מהכלי הרכב שתשמחו למצוא שם.

KGM רקסטון: תעודת זהות

מנוע: טורבו דיזל, 2,157 סמ"ק, 202 כ"ס, 45 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', 8 הילוכים

שטח:
הנעה:
אחורית או כפולה, הילוך כוח
מרווח גחון (ס"מ): 22.4
זווית גישה / נטישה (מעלות): 20.5 / 22.0
צמיגים: כביש R18255/60

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
10.7
מהירות מרבית (קמ"ש): 184
צריכת דלק (קמ"ל): 11.3
צריכת דלק מבחן (קמ"ל): 10.5

ממדים:
אורך (מטר):
4.85
רוחב (מטר): 1.96
גובה (מטר): 1.83
בסיס גלגלים (מטר): 2.87
תא מטען (ליטר, כל המושבים בשימוש): 240
משקל עצמי (ק"ג): 2,180
כושר גרירה (ק"ג): 750 / 3,500

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בכל הגרסאות. בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, ניטור רכב בשטח מת והתרעה על פתיחת דלק אחורית במקרה של רכב מתקרב - רק בגרסת הפרימיום היקרה
אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • סאנגיונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully