וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות או לחכות? ההנחות הסודיות על טויוטה לנד קרוזר היוצא

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 12:37

הדור החדש של טויוטה לנד קרוזר צפוי להגיע לישראל בסוף השנה, הוא יהיה גדול, מאובזר, נעים אבל גם יקר משמעותית מזה היוצא. האם מסתתרת פה הזדמנות?

טויוטה לנד קרוזר/טויוטה

השבוע פרסמנו את חוות הדעת שלנו על הלנד קרוזר החדש, זה המכונה 250 ומחליף את הדור היוצא ה-150, אחרי שהשתתפנו בהשקה האירופית לדגם. לא תופתעו לשמוע שהדור החדש מציע שיפור משמעותי ביחס לזה היוצא, זה גם הסיפור במקרה שלו. במה הוא טוב יותר, על מה הוא שומר והאם טויוטה הצליחה לשמור על המתכון שהפך אותו למוצר של כ-2,000 יחידות בשנה על אף מחירו? את זה תוכלו לקרוא במבחן הדרכים.

כך או כך, הדור החדש יהיה יקר משמעותית מזה היוצא והוא צפוי להגיע לישראל רק בסוף השנה הנוכחית. כמה יקר יותר? התייקרות בשיעור של בין 50 ל-70 אלף שקלים לא תהיה הפתעה. נושא נוסף הוא היעדרה של גרסת ה-3 דלתות, כלומר, הלנד קרוזר ה"קצר" מההיצע העתידי. בטויוטה אומרים שהביקוש לגרסה זו היה נמוך מכדי להצדיק הצגה של דגם נפרד. ההערכה שלנו היא שזה קשור לתוכניות שלה להציע "בייבי לנד קרוזר" בשנים הקרובות.

טויוטה לנד-קרוזר. אתר יצרן
הדור הנוכחי איתנו מ-2010 תחת מספר גלגולים ועדכונים/אתר יצרן

המצב הזה יוצר סיטואציה מעניינת עבור מי שחושבים לקנות את אחד מרכבי השטח האחרונים שמציעים שילוב של מכלולים מוכחים, יכולת שטח טובה מאוד וכמובן סחירות שמעט מאוד כלי רכב יכולים להתחרות בה. בטח לאור ההנחות שאפשר לקבל כעת באולמות התצוגה על המלאי שנותר מהדגם היוצא.

תזכורת: הדור הנוכחי של הלנד קרוזר המכונה כאמור "150" נמצא איתנו מאז 2010 כאשר בפרק הזמן הזה עבר מספר שינויים כמו החלפת המנוע המיושן בן 190 כ"ס שגרר מהדור הקודם ביחידה חזקה ומעודנת יותר, ומאוחר יותר ב-2015 החלפה שנייה של המנוע, הפעם לאחד עם 177 כ"ס כתוצאה מצורך לעמוד בתקני זיהום אוויר. הוא הוחלף שוב ב-2020 למנוע הנוכחי עם 204 כ"ס. כמו כן הוא עבר שתי מתיחות פנים, הראשונה ב-2014 שהוסיפה מערכת מולטימדיה ואביזרי נוחות והשנייה ב-2018 ושוב ב-2020 שהייתה המשמעותית יותר בכך שהוסיפה קישוריות אפל ואנדרואיד בכל רמות הגימור, הדור השני של מערכות הבטיחות המתקדמות של טויוטה (להוציא רמת הגימור TS הפשוטה שיועדה למכרזים) ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מבחן דרך: טויוטה לנד קרוזר המחודש. רמי גלבוע, דורית פלד, רמי גלבוע
תא הנוסעים כבר נראה ארכאי לגמרי, הקוסמטיקה לא מחפה על זה/רמי גלבוע, רמי גלבוע, דורית פלד

נהיגה בדגם היוצא רגע לפני הטעימה מהחדש מגלה שכמו החבר מהמילואים שקופץ לאימון פעם ב..., הלנד קרוזר הוא כל הדברים הטובים והרעים שזכרת מאז הפעם האחרונה, כאילו לא עברו שנים מאז שהתראיתם. כמו החבר ההוא, החיצוניות הלכה ותפחה. בתא הנוסעים לא קשה לזהות את סימני הגיל, בעיקר בתוספות כפתורים המפוזרים בכל מקום פנוי בסביבת הנהג, גם בלי היגיון, כאשר חלקם גם ארכאיים מאוד למראה - כמו בורר חימום המושבים בקונסולה המרכזית למשל. גם איכות החומרים תתקשה לספק לכם איזו קורת רוח ביחס למה שמקובל במכוניות שעולות חצי ושליש ממחירו.

המנוע מזכיר לכם שהוא זה שמשרת גם תחת מכסה המנוע של ההיילקס, ושומעים אותו היטב במנוחה ובמאמץ. מלבד בידוד הרעשים מהמנוע, בנסיעה הוא מתגלה כרכב נעים מאוד לכיסוי מרחקים, המתלים ארוכי המהלך מגהצים את התשתיות וכל עוד לא מגזימים איתו או מצפים ממנו להתנהג כמו קרוסאובר - הוא יעשה את עבודת הניוד היטב.

מבחן דרך: טויוטה לנד קרוזר המחודש. רמי גלבוע, דורית פלד, רמי גלבוע
יכולות השטח טובות מאוד בבסיסן, אבל לטיילים רציניים רצוי להחליף בולמים ולהתקין נעילה אחורית/רמי גלבוע, רמי גלבוע, דורית פלד

יכולות השטח שנשענות על סרן חי מאחור, שלדת סולם, נעילה מרכזית והילוך כוח ממשיכות להיות מנקודות החוזקה שלו. גם פה, כל עוד הקצב מתון, הוא מרחף בצורה טובה מאוד על שבילים בזכות הבולמים הרכים. אבל אם השביל עם מהמורות גדולות מדי, או קצב הנסיעה מהיר מדי, הם כבר לא מספיקים לבלוע את הבאמפ לפני שמגיע הבום לתחתית המרכב.

מסביר למה לא מעט לקוחות שבאמת יורדים איתו לשטח ממהרים להחליף את אלו הסדרתיים לבולמים משופרים. על הדרך הם גם מגביהים אותו בשני אינץ' כדי להרוויח אוויר מתחת לגחון וממגנים אותו לחסוך תיקון יקר. שיפור נוסף שמומלץ לטיילי שטח הוא הוספת נעילת דיפרנציאל אחורית. ברמת הגימור לימיטד למשל הוא מגיע בלעדיה ומערכת בקרת המשיכה שאמורה להחליף את פעולתה - רחוקה מלעשות עבודה משכנעת כאשר נדרשים לעבודה טכנית איטית כאשר לא מתאפשר מעבר "זורם" שנשען על תנופה.

צריכת הדלק הייתה בינונית, באופן לא מפתיע מכלי של 2.2 טון בשימוש מגוון - 10 ק"מ לליטר.

טויוטה לנד קרוזר 250. אתר יצרן
הדור החדש בדרך, אבל זה יקח זמן ויהיה יקר/אתר יצרן

בשורה התחתונה, הדור היוצא מקבל גם אחרי קדנציה של 15 שנים ציון טוב פלוס. כן, הוא מיושן מבפנים, בהחלט לא מציע את רמות העידון, בידוד הרעשים והגימור של כלים מודרניים. אבל מצד שני הוא היה ועדיין תמהיל שאין לו מתחרה ישיר.

ג'יפ רנגלר טוב לא פחות ממנו בשטח (וטוב ממנו באופן מובהק בגרסת הרוביקון), אבל בסיסי, צפוף וגס אף יותר לשימוש יומיומי, ואין לו 7 מקומות ישיבה. הגרנד צ'ירוקי בכלל נפרד מהשביל והשטח. פורד ברונקו הוא רכב מעולה ואהוב עלינו מאוד, אבל יקר מאוד ורק עם 5 מושבים. אותו דבר אפשר לומר על הדיפנדר, רק עם עוד כמה "מאוד, מאוד" ליד ה"יקר"' שלפחות מציע אופציה לשורת מושבים שלישית. סאנגיונג רקסטון זול משמעותית מהלנד קרוזר, מגיע כמוהו בתצורת 7 מושבים ויגיע בקרוב אלינו אחרי מתיחת פנים, אבל יכולות השטח שלו פחות טובות.

והמחיר? לנד קרוזר אף פעם לא היה כלי זול והוא לא כזה גם היום, אלא שכאן יש טוויסט קטן בעלילה. עד שיגיע הדור החדש, אצל היבואנית יש כמה מאות כלים שצריך להזיז ולקוחות מדווחים על הנחות בשווי 15-20 אלף שקל לגרסה הקצרה. אגב גרסה קצרה, השילוב של היעדר אחת מהדור החדש וההיסטריה סביב הלנד קרוזר כמשומש הופכים אותה לקנייה מעניינת מאוד, כזו שתראה מעט מאוד ירידת ערך או לפחות מזערית ביחס למקובל.

ואם אתם צריכים את גרסת ה-5 דלתות על 7 מושביה, כבר נתקלנו בלקוח שרכש את רמת הגימור "סהרה" ב-35 אלף שקל פחות ממחירה הרשמי של 464 אלף שקל בלי יותר מדי מיקוח. שיחה עם אנשי היבואנית אישרה את מדיניות ההנחות הזו, אם כי הם סייגו את זה בכך שאלו ילכו ויצטמצמו עם התמעטות המלאי.

אם אתם מוכנים לחיות עם המגרעות שלו בתחום איכות החיים והעידון, לא רוצים לחכות לדור החדש או חוששים שהוא לא ישמור על אותו חוסן מכאני ויכולות של הדגם היוצא, יש פה הזדמנות לא רעה. במקרה הכי גרוע, זה לנד קרוזר, אתם כנראה תמכרו אותו בלי להפסיד יותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully