וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגודל כן קובע, גם ברכב חשמלי: וויה דרים במבחן ראשון

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 10:05

המותג החשמלי הסיני וויה מכניס דגם שני לאולם התצוגה, הפעם זה מיניוואן בגודל מלא. קוראים לו דרים והוא ינסה לשכנע את הלקוחות להסתכל לא בקנקן, אלא במה שיש בו. שווה 430 אלף שקל?

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
לא לטיפוסים סולידיים/קינן כהן

מחיר: 430 אלף שקל
מתחרות: ישיר: מרצדס EQV, עקיף: לקסוס LM, פולקסווגן מולטיוואן
אהבנו: מרווח, אבזור, שורה שנייה ושלישית, ביצועים, טווח
לא אהבנו: הנדסת אנוש, קישוריות, אחידות גימור וחומרים
ציון: 8/10

עם כל הכבוד לקרוסאוברים עם 7 מושבים - ואין הרבה - כאשר אתם רוצים להזיז 7 אנשים או תמהיל של אנשים וילדים ממקום למקום, אין תחליף למיניוואנים. הקופסה הזו ששורשיה המודרניים נטועים ב-1984 עם הרנו אספאס וקרייזלר וויאג'ר/דודג' קראוון ושורשייה הקדומים יותר הולכים לכל מסחרית עם מושבים, איבדו את זוהרם עם כניסתם של הקרוסאוברים בעלי 7 המושבים. כי צריך להודות, לצד האמת הפשוטה הזו על השימושיות שלהם, מה לעשות שבקרב על התדמית, קרייזלר פסיפיקה תמיד יפסיד לג'יפ וואגוניר, טויוטה סיינה להיילנדר, פורד גאלקסי לאקספלורר, קיה קרניבל לסורנטו/טלורייד ויש עוד דוגמאות, אבל הפואנטה מובנת. עד כאן אירוע אחד.

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
זה הגריל שלו, אבל הוא בעצם לא גריל. כלומר הוא גריל שאינו גריל/קינן כהן

אירוע שני מתרחש בזירת ההנעה החשמלית. בהיותה יקרה מאוד הן ליצרנים והן לצרכנים, המהפכה החשמלית התרכזה עד עתה בשתי זירות עיקריות - קרוסאוברים ומכוניות יוקרה - את הראשונים נראה שכולם קונים, מהודו ועד הוליווד ואת הסוג השני קל לתמחר ביוקר ולהחזיר את ההשקעה. זה בעיקר משאיר שוליים די רחבים של קטגוריות מכוניות בהן אין ממש נוכחות חשמלית של ממש, החל ממכוניות מיני זולות וכלה במיניוואנים גדולים.

הרכב שלפניכם הוא במידה רבה הצומת בו מצטלבות דרכיהם של שני האירועים האלו. זה ה"דרים" הרכב השני של המותג וויה באולם התצוגה לצד הפרי שהושק בראשית 2023. מיניוואן בגודל מלא בעל הנעה חשמלית שנכנס לזירה פנויה ממתחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
קבלת פנים מהודרת, מאובזרת ומרווחת/קינן כהן

עיצוב: על טעם ועל ריח, אתם יודעים את ההמשך. לא יהיה פה וויכוח, המראה משתנה ברגע מקופסה גנרית מאחור למשהו שלא יעבור לכולם חלק בגרון בחזית. הוא לא פוסח על שום גימיק, ממופע האורות שמקבל את פני הבעלים, חצאית עמוקה בחזית ומשהו שכמה שניסיתי, לא הצלחתי להבין את הסיפור עם גריל אטום שעליו מצויר גריל "אמיתי". אבל דבר אחד היה ברור - עם 5.32 המטרים שלו הוא מושך הרבה מאוד תשומת לב, בכל מקום, מכל אחד. ולא לכל אחד זה יתאים.

תא נוסעים: המראה הכללי של תא הנוסעים, מרשים ברגע הראשון, וגם השני. בכל זאת הגודל, פאנל הפלסטיק שחוצה אותו מצד לצד, עם שלושה מסכי מולטימדיה, שילובי הגוונים והחומרים. כמו אחיו למוצא, הוא פחות מרשים בירידה לפרטים, אולי זה לא בדיוק "פחות מרשים" כמו התחושה של חוסר אחידות בביצוע. קחו למשל את פערי החומרים, יש לו מושבי עור בתפירה מרשימה, אבל מושב הנהג חרק לאורך המבחן (לטענת היבואן, מכונית המבחן היא דגם טרום ייצור ואינו מייצג), דיפון רך בחלק העליון של הדשבורד ופלסיקה קשה מאוד מאמצע הדלתות ומטה.

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
זה תא אחסון גדול ונהדר שם למטה, אבל הגישה אליו בעייתית/קינן כהן

יש לו תא אחסון ענק בין המושבים, אבל הגישה אליו קשה עד בלתי אפשרית (לחיוב, יש תא אחסון ענק בין המושבים). המתכננים השכילו להשאיר חלק מתפעול בקרת האקלים מחוץ למערכת המולטימדיה וחלק בתוכה, אבל גם זו שמחוץ לה מופעלת על ידי כפתורי מגע וממוקמת נמוך מאוד, כך שתפעול שלה דורש מבט כמו שתדרוש מערכת שמוטמעת במולטימדיה, אבל הרבה יותר למטה ורחוק מהכביש. אפשר להמשיך, אבל אני חושב שהרעיון ברור.

תנוחת הנהיגה עצמה מצוינת, היא מספקת תצפית מעולה על הסביבה, שטח החלונות הגדול בסביבת הנהג והחלונות המשולשים בתחתית הקורה הקדמית מקלים מאוד על התמרון. התפעול הכללי השוטף טוב למדי, הכפתורים והפקדים בדיוק איפה שתחפשו אותם, לא ניסו להמציא את הגלגל מחדש בכוח וזה נוח. למרות שהם לא התאפקו וחזרו למוזרויות בהנדסת האנוש כמו סדרי עדיפויות משונים משהו - החלפת גוון בתאורת האווירה? סוויפ הצידה במסך ולחיצה. הכהיית התצוגה הכללית? 4 לחיצות תפריטים, גלילה ואז בחירה.

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
מושבי קפטן הכל כלול, ויש אפילו מספיק מקום גם כאשר הם במצב הקדמי ביותר שלהם/קינן כהן

שורת המושבים השנייה המורכבת משני מושבי "קפטן" היא כנראה גולת הכותרת של תא הנוסעים פה. נתחיל מהסביבה שלהם: מגשים מתקפלים, כיוון חשמלי, עיסוי, חימום, אוורור והדום נפתח למצב שכיבה, יציאות מיזוג מעל כל מושב, שני שקעי טעינה ושקע 12V בקונסולה המרכזית ועוד אחד לכל מושב בבסיס שלו, צמוד לגומחה ייעודית לנייד. המושבים עצמם בגודל מלא, עם ידיות ולמעשה החיסרון היחיד פה הוא שכל הגודל הזה מצמצם את המעבר שנותר לשורה השלישית. מכיוון שהם נעים על מסילה, ניתן "לשחק" עם מרווח המחיה פה, אבל גם בהזחה שלהם למיקום הקדמי ביותר - מבוגר יישב פה בנוחות הודות לבסיס גלגלים של 3.20 מטר.

בניגוד למה שקורה בקרוסאוברים 7 מושבים או חלק מהמיניוואנים האחרים, המעבר לשורה השלישית הוא לא הגליה לארץ שממה. גם פה ריפודי עור מושב בגודל ראוי לשני מבוגרים שגם אשכרה יישבו פה גם בנסיעה לא קצרה (כל עוד הזזנו את מושבי השורה השנייה) ותהיה להם יציאת מיזוג ושקע טעינה לנייד.

תא מטען: מלבד קלות הכניסה והיציאה והמרווח למושבי השורה האחורית, הבונוס השלישי של מיניוואנים מסוגו הוא שהם מאפשרים את כל זה ועדיין מותירים די והותר חלל למטען. חסל סדר ילדים עם תיקים על הברכיים וצ'ימיגג. 560 ליטרים עם מפתח רחב ומבנה רבוע. אבל פטור בלי כלום אי אפשר והבחור מגיע בלי אף פתרון עיגון, תליה או אחסון וגם בלי גלגל חלופי.

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
שני מבוגרים בנחת ושלושה ילדים ברמה סבירה יישבו פה גם לנסיעה ארוכה/קינן כהן

אבזור: הדרים מגיע ברמת גימור אחת, אבל היא מאובזרת עד הגגות הפנורמיים הכפולים שלו. דיברנו על מסכי המולטימדיה, ריפודי העור ומכלול הפינוק ליושבי המושבים הקדמיים והשורה השנייה, והשלישית, אז גם אחרי מה שנוסיף פה אני די בטוח שלא נכסה הכל; בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם מבשם אוויר, בולמי אוויר, חימום להגה, תאורת לד, משטח טעינה אלחוטי, שמשות אקוסטיות, דלתות צד ותא מטען חשמליות, 5 שקעי USB, מראות צד מתכוונות אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת שמע של DYNAUDIO ועוד.

למעשה בכל הקשור לאבזור יש רכיב מרכזי שהפריע לי. נכון לעכשיו, ובמכונית המבחן היה דונגל חיצוני לקישוריות למכשירי אנדרואיד ואייפון. כדרכם של אלו זה לא תמיד עבד, וכשעבד זה לא עובד חלק, והאינטגרציה עם מערכות הרכב (בעיקר השמע) לוקה בחסר. בדגם אחר שבו מותקנת מערכת כזו העסק היה מהיר יותר, אבל זה עניין פתיר והיבואן נמצא בתהליך אפיון של המערכת. היה גם את העניין שאין כפתור הנעה/כיבוי, כמה עצלן צריך להיות המין האנושי כדי שלחיצה על כפתור בכניסה והיציאה מהמכונית יהיו מטלה נוראית שחייבים לשחרר אותנו מעול כזה?!

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
560 ליטרים גם בשימוש בכל המושבים, אבל אין אמצעי עיגון או תליה וגם לא גלגל חלופי/קינן כהן

גם מערך הבטיחות מלא ואף יותר ממנו. מלא כי יש לו תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור, זיהוי רכב ב"שטח מת", זיהוי תמרורי מהירות, מצלמות היקפיות. ה"יותר ממנו" נוגע למערכת ראיית הלילה שלו, היא באמת עובדת נהדר, אני פחות רואה אותה אפקטיבית ב-90% ממצבי הנהיגה, אבל כמי שחוצה כבישים כפריים באיזור הבקעה, אני יכול להעיד שהיא בהחלט מוצר עם יכולות שאני יכול רק לפנטז עליו באמצעי ראיית הלילה הצבאיים המצויים שלנו.

ביצועים: ההנעה הכפולה, 434 הסוסים שלו ו-63.2 קג"מ אומרים שלמרות שיש פה 2.7 טון לפני נוסעים וציוד - אם יש דבר אחד שלא חסר פה זה כוח. למעשה כל כך הרבה ממנו שאת רוב ימי המבחן העברתי במצב ECO למעט דגימה כללית של מצבי הקומפורט והפרפורמנס. את האחרון בעיקר כדי לעשות קונצים לשני חברים בקופרה לאון VZ שכנראה עדיין מנסים להבין איך המונוליט השחור הזה הצליח להחזיק איתם מעמד עד מהירות תלת ספרתית מכובדת. ולמרות שזה נראה כך בתמונות לא ניסינו את מצב ה"שטח" וגם על "קרח" נאלצנו לוותר הפעם.

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
בסיס גלגלים של 3.20 מטרים מבטיח שיש מקום לכולם/קינן כהן

צריכת חשמל וטווח: לצריכת החשמל המוצהרת של 20.2 קילוואט-שעה ל-100 ק"מ לא התקרבנו, גם לא לטווח המוצהר של 480 ק"מ שאמורה לספק סוללת ה-108.7 קוט"ש שלו. ועדיין, בסיום ימי המבחן שכאמור כללו נהיגה מתונה באופן התואם את ייעודו רשמנו ממוצע של 22.9 קילוואט-שעה ל-100 ק"מ והטווח שהשיג היה באיזור ה-430 ק"מ זה עדיין יפה מאוד לרכב במימדים שלו וקרוב למדי לנתון המוצהר. ועוד משהו, תוכלו לסחוט כ-20 ק"מ נוספים אם תסעו בלי מזגן, לא בטוח שהם שווים את שאגות השבר והנהי מהאגף האחורי.

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
מושך הרבה תשומת לב, בעיקר כי הוא שונה מכל מה שיש מסביב/קינן כהן

נוחות והתנהגות: נוחות הנסיעה הכללית טובה מאוד, מצוינת אפילו. בולמי האוויר במצב הרך שלהם מערסלים את הרכב הגדול ברכות ונינוחות. זה באמת כלי שמאפשר לתפור המון קילומטרים ברצף ונוחות יוצאת מן הכלל. המקום היחיד בו הוא פחות ממצטיין הוא במעבר על שברים ושיבושים, שם נשמעים קולות הבולמים שלא משוככים מספיק וגם הצמיגים מוסיפים לא מעט רעש על כביש לא סלול היטב. אם תצפינו מעל ל-120 קמ"ש יצטרפו גם רעשי רוח מכיוון המראות.

רכיב ה"התנהגות" ברכב מסוג זה הוא לרוב לא בהיבט של הנאה ממעשה הנהיגה, אלא יותר סעיף שבו הוא נדרש להציג ריסון ובטיחות יותר מאשר שמחה וששון. בגדול הוא עושה את זה, כל עוד לא מצפים מכל המטראז' הזה לשנות כיוון כמו מכונית ספורט זה בסדר. גם כאשר מגזימים, הוא משדר מספיק זמן מראש מתי כדאי להפסיק באמצעות יללות מצמיגי הפירלי שלו.

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
הגשמים שהפתיעו הפכו את הצפון המופגז לנורמלי לרגע/קינן כהן

השורה התחתונה

מעשיה עתיקה מספרת על סוכן למכירת נעליים שנשלח לאפריקה על מנת לבדוק הזדמנויות עסקיות. לאחר מספר ימים הוא מודיע למעסיק שלו שהוא חוזר בחזרה "אל תשלחו כלום, אין לנו מה לעשות פה, כולם מסתובבים יחפים". זמן קצר לאחר מכן, שולחת החברה סוכן נוסף שבתוך יום שולח מברק בהול לחברה "שלחו לי כל מה שיש לכם! כולם מסתובבים פה יחפים!".

אם אתם צריכים רכב מרובה מושבים מאובזר ומפואר בזירה החשמלית יש את מרצדס EQV הנחות ממנו בכמעט כל היבט ועולה 643 אלף שקל, אם תלכו על אלטרנטיבות בעירה פנימית תוכלו לאבזר פולקסווגן קראוול מולטיוואן שיעלה לכם לא הרבה פחות, לקסוס LM בכלל נסע רחוק מאוד, מתחיל ב-890 אלף שקלים, שדי קרוב אליו ברמת ההידור, אבל לא בנוחות ובטח לא בביצועים וכאן למעשה הסתיימו שידורנו להערב.

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
הצהרת נוכחות שצריך להיות מוכן לחיות איתה/קינן כהן

כרגע הוויה דרים מגיע עם הצעת ההגשה שלו שאין בשוק המקומי ויש מעט בשוק העולמי במחיר של 430 אלף שקלים, ככל שהוא מרים גבות, במישור האובייקטיבי זה מיניוואן בגודל מלא, עם הנעה חשמלית ואבזור יוקרתי שפשוט עושה עבודה טובה למדי. אצל היבואנית מבינים שלא מדובר במוצר של מאות יחידות בשנה, אלא עשרות בודדות.

כאשר ניגשתי אליו הנחתי שהוא יזכה למחמאות רק על זה שהוא מוכר הנעליים שמגיע ואומר שאין פה מוצר דומה, אבל הוא גם כזה שלמרות המגרעות שלו ויש כאלו, מציע ערך ותמורה טובה ביחס לתחרות העדכנית, הגם שאינה ישירה.

מבחן דרך: וויה דרים. קינן כהן
הצפון נטוש, תעודת עניות למדינה. אבל לפחות הכבישים ריקים והנוף עדיין משגע/קינן כהן

על הצד הטכני: וויה דרים

מנוע, הנעה: חשמלית, כפולה
סוללה: 108.7 קוט"ש
הספק (כ"ס): 434
מומנט (קג"מ): 63.2
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (מ'): 5.32
רוחב (מ'): 1.8
גובה (מ'): 1.82
בסיס גלגלים (ס"מ): 320
תא מטען (ליטרים): 560 (בשימוש בכל המושבים)

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 5.9
מהירות מירבית (קמ"ש): 200
טווח (מבחן): 430 ק"מ
טווח (יצרן): 480 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא בוצע
בטיחות אקטיבית: תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור, זיהוי רכב ב"שטח מת", זיהוי תמרורי מהירות, מצלמות היקפיות, מערכת ראיית לילה

אחריות: 5 שנים או 120 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully