וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה שנתיים וחצי: ירידה קלה במחירי הביטוח לרכב

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 16:46

הגניבות לא נעצרות, אבל לפי נתוני Wobi נראה שחלק מחברות הביטוח הבינו שעליות המחירים היו מוגזמות. איזה רכבים הרוויחו, ואילו פוליסות המשיכו להתייקר

סיכול ניסיון גניבת רכב דרך מחסום חשמונאים/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

סוף המשבר? ממש לא, אבל סימנים ראשונים לבלימת קצב ההתייקרות של מחירי הביטוח לרכב, עם דגש על המקיף, שמכסה נזקי תאונות וגניבה לרכב עצמו.

לפי נתוני אתר השוואת מחירי הביטוח Wobi, עולה כי מחירי פוליסות ביטוח הרכב ירדו בחודש אפריל ב- 1% לעומת חודש מרץ. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה נרשמת ירידת מחירים מאז אוקטובר 2021, לפני שנה וחצי, בתקופת משבר הקורונה. אז ירדו המחרים ב 0.5%. מאז זינקו מחירי הפוליסות ב- 64%, כאשר בארבעת החודשים שחלפו מאז תחילת שנת 2024, עלו המחירים ב 5%.

מבחן דרך: ניסאן קשקאי החדש. קינן כהן
ניסאן קשקאי. הוזלה של 6.4% בחודש, אבל עלייה מצטברת של 13.1% בשנה/קינן כהן

לפי נתוני האתר, ברבעון הראשון של 2024 כמות הגניבות הייתה גבוהה ביותר מ-50% ביחס לרבעון האחרון של 2023. כזכור, בחודש אוקטובר בעקבות הלחימה, לראשונה מזה יותר משנה נבלמה המגמה אך כבר מאמצע חודש נובמבר מספר הגנבות חזר לטפס ולעלות, וכיום נמצא השוק בקצב הגניבות ששרר לפני פרוץ המלחמה, כפי שחשים בעלי סוזוקי ג'ימני וג'יפ רנגלר.

כך שירידת חלק מהמחירים מיוחסת לניסיון של חברות הביטוח להתאים את התעריפים למצב, לאחר גל ההתייקרויות, ולהפחית במעט את חלקם, לרמה שעדיין גבוהה משמעותית מזו ששלמנו לפני שנה.

כך למשל, המחיר הממוצע של חבילת ביטוח (מקיף+חובה) לניסאן קשקאי ירד בין מרץ לאפריל ב-6.4%, אולם מדובר בעלייה מצטברת של 13.1% מאז אפריל 2023. עלות הביטוח למאזדה 2 ירדה בכ-5.6%, ומאז אפריל עדיין מדובר בעלייה של 12.1%, נמוכה יחסית לשיעור ההתייקרות הכללי.

למיצובישי אאוטלנדר ירדה עלות הביטוח בין מרץ לאפריל ב-5.2%, אולם מאז אפריל 2023 מדובר בזינוק של 25%. ביונדאי i10 מדובר בירידה של 4.6% בחודש, לעומת עלייה של 10.1% בשנה האחרונה. בסוזוקי קרוסבאובר מדובר בהפחתה של 4.5% בחודש האחרון, לעומת עלייה מצטברת של 13% בקיה ספורטאז' מדובר על ירידה של 3.7% בתוך חודש לעומת זינוק מצטבר ב-12 החודשים הקודמים ב-13.5%.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מבחן דרך: טויוטה קורולה 2023. יואב פולס, מערכת וואלה
טויוטה קורולה. התייקרות של 3% בחודש ושל 28.1% בתוך שנה/מערכת וואלה, יואב פולס

עם זאת היו גם עליות משמעותיות בשני דגמים פופולריים: הביטוח למאזדה 3 התייקר בחודש ב-3.1%, לעומת זינוק של 26.5% בשנה. טויוטה קורולה רשמה עלייה של 3% בחודש, אך זינוק של 28.1% בשנה.

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi, אומר כי "מחירי פוליסת ביטוח הרכב יורדים לראשונה מזה כשנתיים וחצי. אך בשלב זה קשה להעריך אם מדובר במגמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully