וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרבה אלימות, הרבה פצועים": צפו בניסיון לפרוץ למפעל של טסלה

11.5.2024 / 0:43

כ-800 פעילי איכות סביבה ניסו לפרוץ למפעל החברה בברלין על רקע כוונתה להתרחב ו"להזיק לאקלים", לטענתם. המשטרה הדפה את המוחים. אילון מאסק: "לא מטפלים במפגיני השמאל האלה כמו שצריך". צפו בעימותים

כ-800 פעילי איכות הסביבה ניסו ביום שישי לפרוץ למפעל טסלה ליד ברלין, בתגובה על כוונתה של החברה להרחיב את פעילותה. המשטרה הצליחה לפזר את המפגינים לאחר מאבק עיקש ואלים.

הפעילים הציגו את עצמם כמשתייכים ל-Disrupt, ארגון אנטי-קפיטליסטי, כאשר המחאה הגיעה סביב נושא האקלים. בארגון אומרים כי הרחבת הפעילות של טסלה תפגע באיכות הסביבה ולכן החליטו לנקוט במחאה. אולה בקר, חבר בדיסראפט, אמר: "זה יום טוב לפעילים. לצערי ראינו הרבה אלימות והרבה פצועים. כזה דבר לא היה הרבה זמן".

אילון מאסק לא נשמע נרגש מהפעילות וצייץ: "הם לא הצליחו להגיע, יש עדיין שתי מערכות של גדרות שהם היו צריכים לעבור". הוא כן הביע את מורת רוחו מהטיפול של המשטרה: "לא מבין למה לא מטפלים במפגיני השמאל האלה כמו שצריך".

זו אינה הפעם הראשונה שבה הגרמנים יוצאים נגד תאגידים גדולים, במיוחד בברלין. ב-2018 רצתה גוגל להקים קמפוס ברובע קרויצברג, אולם קמפיין מתמשך שזכה לשם Fuck Off Google הוביל לכניעתה של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully